2024-11-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Vem avgjorde om dödsstraff var befogat?
Jag tror du är utsatt för otrohet på grund av att du inte kunde tillfredsställa din partner, därför önskar du dödsstraff, fast du har dig själv att skylla för att hen [hatar ordet hen] sökte bättre sex än dig.
Frågor på det?

Kan du bevisa otrohet så var saken klar. Oftast någon form a jury bestående av bybor. Dvs människor som har anledning att vara empatiska.

Jag har aldrig blivit utsatt för otrohet, jag ger alldeles för bra kuk och sällskap. Men jag kan absolut förstå tanken bakom det. Jag har aldrig varit gift, således är jag heller ingen hycklare.
Citera
2024-11-02, 00:31
Medlem
fjollciggs avatar
Jag skulle ju inte bli glad om frugan var otrogen, men det är långt ifrån det värsta tänkbara. Det vore exempelvis bra mycket värre om hon klippte av mig kuken, eller stal en njure. Då skulle jag bli riktigt besviken.
Citera
2024-11-02, 00:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Inte hela världen. Men den världen får du se dig om på annat håll. Är du trogen är det finito. Finns ingen återvändo. Det är liksom det enda lilla man hoppas på i världen att en man säger sig vara trogen kommer vara detsamma. Om icke. Nix. Finns ingen andra chans. Du har visat dina rätta färger.
Citera
2024-11-02, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är såklart svårt att diskutera eftersom alla skalor är flytande och subjektiva, men jag blev förvånad vilket enormt gensvar det blev i en annan tråd där en man träffade en annan och ville lämna sin fru. Folk rasade, både över skilsmässan men än mer över att han begått äktenskapsbrott.

Å ena sidan kan det ju vara lustigt när vuxna människor beter sig som knallröda hysterikor som skriver med rasande tummar om karma, svek och omänskligt lidande, men det blir ju lätt väldigt mycket sådant.

Jag tycker inte det är en helt enormt stor grej om det skulle råka hända och jag tycker det är en del av livet. Sån är kärleken. Vi möts, vi älskar, det är rörigt och det händer ibland att man lämnar sin partner för någon annan. Detta är en åsikt som jag aldrig berättar för andra eftersom jag då skulle slås till marken av äcklade medmänniskor. Det kanske är fel men känns inte denna moral väldigt 90-tal och väldigt radhus?

Börja med att ta bort inte i din titel.

"Det kanske är fel men känns inte denna moral väldigt 90-tal och väldigt radhus?"

Hahaha. Du menar 40-50-tal skura golvar i trapphusen?
Herregud alltså.
Citera
2024-11-02, 00:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Man får se det som att otrohet är ju att något är fel. Personen är inte nöjd. Personen kommer aldrig bli riktigt nöjd i detta förhållande. Så det kommer ju aldrig att hålla. Även om vederbörande yrar och säger det var en gång = ingen gång. Det kommer inte funka ändå. Det kommer bli en andra, en tredje osv.

Tänk som kvinns. Han slog mig bara en gång. Det var ingen gång det räknas inte... Fan dra direkt!
Senast redigerad av Zaedrews 2024-11-02 kl. 00:39.
Citera
2024-11-02, 01:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Du har missförstått vad upprördheten kommer ifrån.
Det är inte att träffa någon annan som är problemet. Det har alla förståelse för att det händer. Och det kallas heller inte otrohet.
Otrohet är att förråda någon som litar på dig och skada den personen mer än vad som hade varit nödvändigt. Det krävs mod och karaktär att sköta det rätt när man träffar en ny och en del av upprördheten kommer från att istället för att gå den svåra vägen är den otrogna personen svag på den andres bekostnad eller ännu värre, försöker både äta kakan och ha den kvar.

Om du träffar någon annan och berättar detta för din partner innan du inlett någon kärleksrelation med denna andra så finns ingen otrohet. Det kallas inte otrohet och det är ingen som blir upprörd.
Citera
2024-11-02, 01:32
Medlem
Knivur-273s avatar
Nu är jag frånskild, men otrohet skulle jag aldrig tåla från min hustru. Jag skulle köra henne på porten.
Jag skulle aldrig kunna doppa gåken i henne, om hon kopulerat med en annan man.
Senast redigerad av Knivur-273 2024-11-02 kl. 01:38.
Citera
2024-11-02, 02:20
Avslutad
Att vara vuxen har inget med ålder att göra. Otrohet sker ofta i unga år när man pendlar mellan att vara ”fri” och ”fast”. Min far förklarade att det inte betyder något, det har inget med kärlek att göra. Män (oftast) söker bekräftelse på att de fortfarande är attraktiva på marknaden. Sex för män är en större drift än för kvinnor. Kvinnor ver detta, men mår sämre av att ligga runt. Män kan gå hela vägen, men kvinnor är nöjda med att veta att män vill ha dom.

Sex har numera inget värde och är inte förknippat med kärlek så som det borde. Vi lever i dekadenta tider.

Kärlek är lojalitet till en människa man vill dela allt med. Idag är sex bara ett bekräftelsebehov, vilket är fel.

Unga människor är inte trygga i sig själva oavsett om de är i ett förhållande eller inte. Otrohet handlar om mognad.
Citera
2024-11-02, 02:38
Medlem
Alla som har ett aktivt liv och ett jobb som innebär resor och kontakter med andra människor knullar på sidan då och då.
Det är inte otrohet.
Om man däremot inleder ett förhållande med en granne eller arbetskamrat är det mer åt det hållet.
Kommer man på efter ett tag att gräset inte var grönare på andra sidan och avslutar relationen så är det inte heller nåt att bry sig om.
Hollywoodtrams att man måste slå sönder hela hushållets porslin för att man satte på nån helt utan känslor efter en krogkväll.
Citera
2024-11-02, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Nu är jag frånskild, men otrohet skulle jag aldrig tåla från min hustru. Jag skulle köra henne på porten.
Jag skulle aldrig kunna doppa gåken i henne, om hon kopulerat med en annan man.
Nej usch vad otäckt.
En riktigt ädel man är du.
Citera
2024-11-02, 02:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är såklart svårt att diskutera eftersom alla skalor är flytande och subjektiva, men jag blev förvånad vilket enormt gensvar det blev i en annan tråd där en man träffade en annan och ville lämna sin fru. Folk rasade, både över skilsmässan men än mer över att han begått äktenskapsbrott.

Å ena sidan kan det ju vara lustigt när vuxna människor beter sig som knallröda hysterikor som skriver med rasande tummar om karma, svek och omänskligt lidande, men det blir ju lätt väldigt mycket sådant.

Jag tycker inte det är en helt enormt stor grej om det skulle råka hända och jag tycker det är en del av livet. Sån är kärleken. Vi möts, vi älskar, det är rörigt och det händer ibland att man lämnar sin partner för någon annan. Detta är en åsikt som jag aldrig berättar för andra eftersom jag då skulle slås till marken av äcklade medmänniskor. Det kanske är fel men känns inte denna moral väldigt 90-tal och väldigt radhus?

Det finns ingenting som heter äktenskapsbrott, du själv bör kanske ta dig ut dina vanföreställningar från 1950-talet.
Citera
2024-11-02, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Alla som har ett aktivt liv och ett jobb som innebär resor och kontakter med andra människor knullar på sidan då och då.
Det är inte otrohet.
Om man däremot inleder ett förhållande med en granne eller arbetskamrat är det mer åt det hållet.
Kommer man på efter ett tag att gräset inte var grönare på andra sidan och avslutar relationen så är det inte heller nåt att bry sig om.
Hollywoodtrams att man måste slå sönder hela hushållets porslin för att man satte på nån helt utan känslor efter en krogkväll.

Och om förhållandet med kollegan varar i åratal, för att man är kär och för att hustrun där hemma har ganska fullt upp med ett gäng små barn som kommit tätt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in