2024-11-01, 19:06
Medlem
StrangeTimingss avatar
Ponera att du kunde skapa en drömvärld där precis allting var möjligt förutom det omöjliga. Hur hade du skapat din värld? Världen får inte bli totalt självförstörande på sikt, jag menar, varför skulle den bli det om alla hade det bra i varenda möjlig tanke inom varenda möjlig motsättning?

Åh, vi nådde bara mina egna tankar igen. Slutdestinationen. Självförklaringen. Har vi gått rätt eller fel, jag menar, utifrån vad vi vet och har upplevt?

Åhja, man vill alltid så mycket mer än vad som redan är, men gräver man "för djupt" kanske man till slut inte vill veta mer utan bara låta naturen ha sin gång?

Men tänk om naturen i sig generellt kan förklaras? Tänk om vi blir så pass fördummade och dumförklarade att varenda maktagenda vägrar möta vad som faktiskt är sant?

Står ju mycket på spel, jag menar... Allt kanske står på spel? Särskilt ifrån de som leker prydda, de som tror att de kan undkomma bedömning oavsett tid, tro, religion, eller vad som.

Möjligt att man för ett ögonblick tror att man kan komma med idéer som kan förändra världen. Glöm det. För det finns inte någonting som inte redan är tänkt eller sant, alla andra tankar gör en bara löjlig eller ignorant.

Välkommen till verkligheten.
Senast redigerad av StrangeTimings 2024-11-01 kl. 19:16.
Citera
2024-11-01, 19:07
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det klasslösa samhället.
Citera
2024-11-01, 19:10
Medlem
StrangeTimingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Det klasslösa samhället.

Klass? Några att se upp till? Vilka skulle det vara? Jag har mina favoriter och jag nämner dem inte för dig. Men de börjar bli få. Hosta upp en peng så nämner jag ett par, pengar är viktigt. Särskilt för iden om mänsklig frihet.

Väntar fortfarande på ledare som skulle kunna förklara för mig varför pengar skulle vara roten till all ondska. Jag menar, alla som påtalat just detta lever inte sällan, eller har inte sällan levt sina liv i lyx?

Är det hysch-hysch här som gäller? Ok, jag är tyst. Kan jag få mina pengar? Särskilt från de som vet med sig att de har mer än jag själv, men suger på att leverera känslan av ansvarsfull frihet. Hallå?

Möjligt att man inte vill ha det längre när man "vet vad man vet"? Är livet roligt för er? Åhja, jag hoppas att det som skett i mitt liv aldrig någonsin, under några som helst omständigheter behöver upprepas. Även om det förmodligen behöver göras, men då går vi in på det fundamentala. Nuet.

Så sug min kuk, inte på skoj, kom hit och sug den. Be om den och ni kanske skall få.
Senast redigerad av StrangeTimings 2024-11-01 kl. 20:00.
Citera
2024-11-01, 19:58
Medlem
StrangeTimingss avatar
Åhja, stygga jag igen. Bryr mig bara om pengar. Inte alls om att inom mig själv upprätta allting som jag är. Inklusive mina egna rädslor jag burit på sedan 20 år. Jag har liksom inte velat finna en underbar flickvän, skaffa eget hus, ha egna känslor, komma ur känslan av parasiter från mig själv. Försök inte.

Ingen ska komma undan skitsnacket från deras egna egoism, och var och en ska få ta sitt ansvar från av att inte ha följt min, eller maktens indoktrineringsväg. Skillnaden?

Lycka till och vi syns på psyket ni skapat!

"This dude is so controversial, so cool, who is he?" - Ta fram en glödlampa, kör den analt och lär känna mig något närmare.

Kärlek!
Senast redigerad av StrangeTimings 2024-11-01 kl. 20:15.
Citera
2024-11-01, 22:02
Medlem
pn222jws avatar
Hur hade er långsiktiga drömvärld sett ut?

Barnen blir det viktigaste första steget. En mycket mer ambitiös skola och utbildning - särskilt psykologiskt - så att varje ny generation verkligen blev bättre än sina föräldrar. Längre livslängd, färre sjukdomar, mer pengar för alla, frihet utan kriminalitet, fortsatt teknisk och datoriserad utveckling, sanerad miljö och ekologi och klimat. Ofarliga rekreationsdroger, meningsfull kultur, gratis solenergi. Vettiga valda ledare som inte var psykopater...mindre risktagande - FN skulle kunna garantera fred på diplomatisk väg. Respekt för djuren. Prioritering av sanning och psykologisk hjälp åt dom som ändå inte trivdes med livet. Gemensamma globala projekt inom vetenskap och forskning. Dela in världen i kanske 5000 mindre regionalstater som alla bildade en super FN-regering. Låt dom rika bli rikare så länge alla miljarderna individer också blev rikare. Starka handlingskraftiga och hjälpsamma.

Senast redigerad av pn222jw 2024-11-01 kl. 22:28.
Citera
2024-11-01, 23:50
Medlem
Om vi skall hålla oss till något i stil med "budord", utan att alltför mycket gå in på detaljerna kring hur dessa skulle implementeras, tycker jag att de på det numera av kristnas nit förstörda monumentet Georgia Guidestones faktiskt var rätt bra:

* Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.

* Guide reproduction wisely – improving fitness and diversity.

* Unite humanity with a living new language.

* Rule passion – faith – tradition – and all things with tempered reason.

* Protect people and nations with fair laws and just courts.

* Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.

* Avoid petty laws and useless officials.

* Balance personal rights with social duties.

* Prize truth – beauty – love – seeking harmony with the infinite.

* Be not a cancer on the Earth – Leave room for nature – Leave room for nature.
Citera
2024-11-02, 01:23
Medlem
kalkryggars avatar
Jag skulle skapat politiker som jobbar hårt för att hela världen ska bli 100% sekulär.

Sen skulle världen över en natt bara ha 1 miljard människor. Människor skulle leva på ett sätt att det automatiskt höll sig runt den befolkningsmängden.

Utveckla automation och AI så att maskiner utför i princip alla arbeten.
Citera
2024-11-02, 06:40
Medlem
Tyvär är det en utopi - om det ska finnas människor i den - eftersom bland människorna finns för många giriga och maktgalna "mycket vill ha mer" så för att en långsiktig drömvärld ska kunna bestå så måste alla sådana människor och sådana anlag utrotas först...

Om de skulle utrotas kommer ändå drömmen vara olika för olika människor.
En del vill bo i städer!!!

För egen del vill jag bo i fin natur långt från grannar, men inte längre än att man på typ en kvart kan nå butiker, dans, sport...

Så jorden kan inte vara överbefolkad.
Om både det girigheten är löst då skulle det vara möjligt med att:
alla har mat och annat de BEHÖVER. Man behöver INTE en ny mobil bara för att det kommit en ny model... Så för att världen ska kunna bli hållbar så behöver även sådana människor och anlag utrotas.

Då återstår problemet med de människor som har dåliga mål, som t ex bli känd för vad för tok som helst.
Sedan finns det inte många människor kvar, så då blir jorden UNDERbefolkad istället så jag kommer att få för långt till stan...
Citera
2024-11-09, 16:29
Medlem
Tycker nog redan vi har ett bra samhälle. Skulle vara coolt om mam hittade sätt att flyga/sväva, teleportera osv. med ny teknologi eller utan.
Citera
2024-12-06, 23:56
Medlem
Jag tycker detta är ett extremt intressant ämne.

För mig handlar drömvärlden om att alla har ett överflöd av resurser och ras, sexuell läggning och andra attribut är irrelevant och vi lever i harmoni med naturen så länge ingen skadas. Alla har det bra helt enkelt. Vi gör vårt yttersta för varandra för att alla ska vara glada och nöjda.

Det jag är mest intresserad av är människor som inte delar den synen, vad tycker de? Högerfolk, som vill att vissa ska ha det bättre än andra. Vill de vara härren på täppan eller är det bara så länge alla inte kan få allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in