TACK ALLA! för era svar och ert engagemang!
, vilket visat god anda
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Vad jag vet så utsöndrar kroppen i normala fall något ämne som hämmar urinproduktionen under natten. Hos vissa funkar inte detta och då kan man få en tablett som fixar till saken. Som sagt, gå till vårdcentralen och snacka med läkaren...
Dock tror jag att det är det här (som DanSnow var inne på) som är mitt problem ,ämnet Vasopressine, jag misstänker att det är det som jag har för lite av. Jag har till och med mätt min morgon urin mängd med en saftkanna som änd skulle slängas.
Och jag drack på kvällen mellan 21.00 endast 5 dl vätskor (vatten), men gjorde av med uppemot över litern på morgonen!
Har varit så nu ett tag, vet att man inte ska käka saker på kvällen med diuretiska effekter, jag undviker dom så gott som möjligt under dagens förlopp med. Ska höra med skolsyster igen då skolan börjar, hon tror att alal rpoblem är psykiskt lagda och att lite samtals terapi aktigt snack med henne ska hjälpa (hon är inte utbildad terapeut).
Jag stör mig på henne men jag visar tacksamhet endå för hon vet nog inte att det hon gör är fel, och i henens ögon gör hon bara en god järning.
Ska höra igen och eftersöka detta piller.