Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Varför skulle du sannolikt inte handla något?
Godiset är ju bara en liten del av sortimentet, speciellt könsgodiset.
I övrigt har dom ju en hel del helt vanliga märkesprodukter men med skillnaden att det är mycket billigare än i andra affärer.
I min värld är tex Yes diskmedel samma produkt oavsett var jag köper den men för andra kanske den blir så wt-kontaminerad av att ha köpts på Dollarstore att den inte fungerar lika bra, annars borde väl kanske 30-40% lägre pris vara tilltalande för alla.
Bra pris på vissa bilvårdsprodukter, fiske, husdjursgrejer osv har dom också.
Nu är ju huvtröja också wt men man kan kanske kan ha någon annan form av maskering om man som icke wt vill gå in och dra nytta av lägre priser men inte riskera sitt personliga varumärke genom att synas vid in och ut passage. På hösten är det ju mörkt tidigt och åker man bil kan man ju parkera vid en annan butik. Ofta ligger deras butiker i områden där det även finns icke-wt butiker så kan man stå där och smyga över till DS.
Jag har tänkt att de kanske mest har jox, som pynt, plojgrejer med mera, men jag har som sagt inte varit i deras butiker. Men om de har mer praktiska saker (som Yes), så kan de ju vara värt att kolla in. Butiken jag nämnde ligger nära andra lågprisbutiker jag brukar handla i, som Jula och ÖoB, så jag är inte alls negativ till att handla i lågprisbutiker, tvärtom är det alltid där jag kollar in först (och även ständigt letar efter extrapriser på nätet). Det är därför jag dagarna i ända kan äta vilt, skaldjur, fina frukter och ostar med mera trots blygsamma inkomster, eftersom jag nästan enbart handlar mat på extrapris. Vad folk tycker är WT bryr jag mig inte om.
Det var dessutom ett tag sedan jag handlade på ÖoB, jag tycker de har tacklat av på sistone, med ett sämre utbud och priser som faktiskt är högre än i en del livsmedelsbutiker.