Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-24, 17:52
Medlem
Kedoxs avatar
Tycker det är väldigt tråkigt att Flashback Awards verkar ha gått i graven. Just dessa trådar med omröstning och diskussion som blir små traditioner är bland det finaste med forumet. Det sätter en egen prägel och bidrar med nåt ytterligare än bara diskussionstrådar där det pajkastas.

Bring back the mysstämning!
Nu har vi pepparkakshusen men inte så mycket mer. Tycker Flashback Awards bör återinföras och gärna ytterligare företeelser som de ovan nämnda som kan bli återkommande inslag på forumet.
Bra om dessa evenemang highlightas så att folk får kännedom.

(FB) FLASHBACK AWARDS 2016 - allmän diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2017 - Allmän diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2018 - Allmän Diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2019 - Allmän Diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2020 - Allmän diskussionstråd
Citera
2024-10-24, 19:36
Medlem
Enig
Citera
2024-10-25, 01:29
Medlem
Venators avatar
Jag tyckte också att det var ett trevligt inslag, skulle välkomna om de kom tillbaka.
Citera
2024-10-25, 04:22
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Dom bästa trådarna ligger ju i papperskorgen. Det är ofta jag sitter där och läser.
Citera
2024-10-25, 11:30
Medlem
nerdnerds avatar
Var inte dessa awards rätt vinklade bara i valet av vilka sorters priser det var? T ex "årets PK" var nog inte direkt avsett för att hänga ut någon SDare. Likaså om "årets snöflinga", trots att det ju faktiskt finns väldigt gott om lättkränkta individer i stollehögern, med ffa small-rally-crowds-tRump som ett lysande exempel.

Gärna awards, men se isf till att de inte är så jäkla ensidigt och inte bara en lekplats för stollehögern. Eller för all del, ta med t ex "årets woke", men försök isf att iaf balansera upp det lite, för större allmänintresse, kanske t ex med "årets incel"?

I kategorin "årets självmål" önskar jag iaf nominera Jimmie Åkesson för hans inbjudan av en kriminell mc-knutte till sitt bröllop, och därmed själv fintade bort mediaintresset för skandalen med sossarnas aggressiva lotteriförsäljning -- som f ö också är en bra kandidat till samma award.
Senast redigerad av nerdnerd 2024-10-25 kl. 12:01.
Citera
2024-10-25, 17:16
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Var inte dessa awards rätt vinklade bara i valet av vilka sorters priser det var? T ex "årets PK" var nog inte direkt avsett för att hänga ut någon SDare. Likaså om "årets snöflinga", trots att det ju faktiskt finns väldigt gott om lättkränkta individer i stollehögern, med ffa small-rally-crowds-tRump som ett lysande exempel.

Gärna awards, men se isf till att de inte är så jäkla ensidigt och inte bara en lekplats för stollehögern. Eller för all del, ta med t ex "årets woke", men försök isf att iaf balansera upp det lite, för större allmänintresse, kanske t ex med "årets incel"?

I kategorin "årets självmål" önskar jag iaf nominera Jimmie Åkesson för hans inbjudan av en kriminell mc-knutte till sitt bröllop, och därmed själv fintade bort mediaintresset för skandalen med sossarnas aggressiva lotteriförsäljning -- som f ö också är en bra kandidat till samma award.

Jag skulle väl säga att man är välkommen att nominera vad man än tycker passar in om man kan ge en hygglig motivation.
Att det slagit mer mot vänstern är väl historiskt på att media drivit ett vänsternarrativ i det som basuneras ut till allmänheten. Tycker man att vågskålarna balanserats upp där lär nog nominerade kandidater vara bredare.

Oavsett får vi inget av det om ingen moderator tar tag i det, för det är de som drivit FBA. Men visst, om det återuppstår kan det ju retoolas.
Citera
Igår, 10:34
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tycker det är väldigt tråkigt att Flashback Awards verkar ha gått i graven. Just dessa trådar med omröstning och diskussion som blir små traditioner är bland det finaste med forumet. Det sätter en egen prägel och bidrar med nåt ytterligare än bara diskussionstrådar där det pajkastas.

Bring back the mysstämning!
Nu har vi pepparkakshusen men inte så mycket mer. Tycker Flashback Awards bör återinföras och gärna ytterligare företeelser som de ovan nämnda som kan bli återkommande inslag på forumet.
Bra om dessa evenemang highlightas så att folk får kännedom.

(FB) FLASHBACK AWARDS 2016 - allmän diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2017 - Allmän diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2018 - Allmän Diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2019 - Allmän Diskussionstråd
(FB) Flashback Awards 2020 - Allmän diskussionstråd

Jag tar mig friheten att puffa upp den här tråden, för jag instämmer verkligen. Finns någon motivering till varför Flashback awards upphörde?
Citera
Igår, 10:51
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Jag tar mig friheten att puffa upp den här tråden, för jag instämmer verkligen. Finns någon motivering till varför Flashback awards upphörde?
Kanske tid och energi. Eller ingen som orkar hålla i det. Lågt deltagande. Kanske skrämde bort annonsörer? Tänker att nu när man ändrat annonsformatet som genererar mer intäkter så finns ingen vinst eller vits att driva det.

Tidigare tjänade man på det eftersom det ibland uppmärksammades i media. Ungefär hälften av "priserna" är rena raspberry awards.
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Kanske tid och energi. Eller ingen som orkar hålla i det. Lågt deltagande. Kanske skrämde bort annonsörer? Tänker att nu när man ändrat annonsformatet som genererar mer intäkter så finns ingen vinst eller vits att driva det.

Tidigare tjänade man på det eftersom det ibland uppmärksammades i media. Ungefär hälften av "priserna" är rena raspberry awards.

Fullt möjliga och rimliga förklaringar, men man hade ju gärna fått en motivering från admin-/moderatorhåll. Känns ju riktigt trist om även Flashback går mot att vilja prioritera annonsörernas uppskattning.

Vad gäller lågt deltagande så var det ju i många år likadant i pepparkakshustävlingen, sen ökade plötsligt deltagandet lavinartat. Det hade väl dels att göra med att Flashback Forever pratade om tävlingen i ett poddavsnitt, men säkert också med att man började lägga en banner högt upp på sidan under tiden tävlingen pågår.

...Fast jag är kanske bara inne i en ovanligt nostalgisk period just nu och vill ha det gamla internet tillbaka
Citera
Igår, 11:06
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Fullt möjliga och rimliga förklaringar, men man hade ju gärna fått en motivering från admin-/moderatorhåll. Känns ju riktigt trist om även Flashback går mot att vilja prioritera annonsörernas uppskattning.

Vad gäller lågt deltagande så var det ju i många år likadant i pepparkakshustävlingen, sen ökade plötsligt deltagandet lavinartat. Det hade väl dels att göra med att Flashback Forever pratade om tävlingen i ett poddavsnitt, men säkert också med att man började lägga en banner högt upp på sidan under tiden tävlingen pågår.

...Fast jag är kanske bara inne i en ovanligt nostalgisk period just nu och vill ha det gamla internet tillbaka
Håller med dig om att man borde återinföra det. Vi får hoppas att man tar tag i det i framtiden.

Om inte annat: Fråga modsen i Laidback om du kan få starta en tråd om det där? Och begära att man lägger till en omröstning. Det blir lite inofficiellt. Men prova PMa Ruskigbuss.
Senast redigerad av Mr.RedHat Igår kl. 11:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in