Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-09-17, 20:30
Medlem
Det verkar inte krylla av studier eller ens mindre studier som talar för att cancer egentligen är en bakterieinfektion. Däremot finns det mängder med mindre studier och berättelser om lyckade resultat med Ivermectin samt Fenbendazol. Har läst många slutsatser där läkemedlet effektivt hämmade cancern och tumören krymt relativt skyndsamt men att fler större studier behövs för att bekräfta samma resultat. I många studier så har man sett mycket effektiva resultat på möss/kaniner men där har doserna varit höga.

Samtidigt finns det många studier där det testats höga doser av Ivermektin på människor och vad jag har läst mig till så är en dödlig överdos svår att uppnå och doser tio gånger större än vad som tas för bakterier vilket medicinen är avsedd för verkar i stort sett ofarligt (i alla fall i närtid efteråt).

Hade jag haft cancer med dyster prognos så hade jag testat dessa läkemedel utan att tveka.

Man vet inte vad som händer i livet. Men; luck favours the prepared.

Ultraljud buk på fredag..
Citera
2025-09-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Du är fan sanslös. pH-värdet i centrala compartment i kroppen ligger på ca 7,4. I interstitiet kan det sjunka till ca 7,2. Variationerna därifrån är ytterst små eftersom njurarna justerar pH-värdet kontinuerligt. Det går således inte att öka pH-värdet i kroppen.

Det är uppenbart att du inte kan ett skit om human fysiologi. Varför försöker du att undervisa andra i saker du inte vet ett skit om?

Undervisa? Jag hämtar bara fakta från andra.

Citat:
Kroppen har olika pH-värden i olika delar, och kosten kan påverka pH i urin och saliv, men inte blodets pH. En balanserad kost med mycket grönsaker och frukt kan hjälpa till att minska belastningen på kroppens reglerande system och främja en hälsosam syra-basbalans.
Citera
2025-09-28, 11:32
Medlem
Sqeptisks avatar
Verkar som staten Florida i dagarna tagit initiativ till cancerforskning med inriktning på alternativa / komplementära metoder. Speciellt skall fokuseras på hur ivermectin kan ingå i behandling mot cancer.

Rapporteras att staten Florida skall satsa USD60 miljoner på forskningen.

Bra initiativ, för det lär ju inte komma några pengar till dylik forskning från "Big Pharma" när behandlingskostnaden för en ivermectintablett uppges kosta runt en dollar styck.

https://www.theepochtimes.com/us/florida-officials-announce-new-investment-in-cancer-treatments-including-ivermectin-5920342

https://www.flgov.com/eog/news/press/2025/governor-ron-desantis-and-first-lady-casey-desantis-announce-60-million-funding

https://www.naturalnews.com/2025-09-27-florida-invests-in-cancer-research-focusing-on-ivermectin.html

Vidare skall det bli intressant att få vetskap om det finns någon substans bakom de tusentals anekdotiska vittnesmål om hur folk botat sig själva med dessa alternativa / komplementära metoder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in