2024-11-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Fast det är ju precis vad du gör. Du har inga argument och ingen uppfattning om vad det är du häver ur dig. Du är väl ungefär lika smart som den genomsnittlige Amerikanen...

Jag har påstått att PS är vänstervridet, då spårar du ur. Att ens försöka argumentera mot det påståendet är sinnessjukt
2024-11-05, 20:44
Medlem
För er som har HBO kan jag tipsa att det finns det en stream från CNN som är intressant.
2024-11-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Jag håller med dig. Men jag vet inte hur lätt det är att hitta någon som är sakkunnig och trump supporter. Det är väldigt liten del i Sverige som skulle kunna tänka sig att rösta på trump.
Men dom diskuterar inte ens hans vallöften?

Jag hade uppskattat mer sakpolitik. Att man faktiskt lyfter fram båda sidor på ett neutralt sätt. All fokus verkar ligga på respektives smutskastning. Jag blir oerhört besviken och irriterad när man rapporterar ensidigt. Oavsett vad man tycker (eller vad SVT tycker) så måste båda sidornas resonemang få komma fram utan att någon idiotförklaras.

Håller helt med dig. Var är diskussioner om exempelvis vallöften?
Medlem
Arctic Mans avatar
Hoppas på trump, men det bästa för Sverige kanske vore Harris, lättare och göra affärer kanske?
Medlem
Vilken valvaka är det som gäller om man vill ha något hyfsatt neutralt? Cnn är ju kul mest pga högt produktionsvärde
Medlem
Shuravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Droppade Demokraterna Kamala som kandidat så sent för att få Trump offguard?

Känns som de bestämt sen länge att Bidén inte skulle ställa upp igen men väntade till sista sekund så de kunde sätta in "partiets kandidat" så se slapp valprocesserna.

Riktigt jävla fulspel.

Nja. Biden gjorde bort sig fullständigt i debatten. Demokraterna hade egentligen velat få in Harris 3-4 veckor senare ändå. Eftersom hon red en rejäl boost i popularitet fram tills för något månad sedan.
2024-11-05, 20:46
Avslutad
En intressant tanke är ju att om man blickar tillbaka till senaste valet Trump förlorade och vad som hände i landet då, med riots, röstfusk och allmän splittring. Så vad händer om, gud förbjude, han förlorar denna gången också? Blir det inbördeskrig? Rasar unionen ihop? Vad spår vi för framtid för USA om Trump torskar valet? Han har ju fler färgstarka och "folkliga" profiler med sig i Dr Phil och Musk t.ex denna gången, varav den ena är ägare till en av de största sociala medier-plattformarna, än sist.
2024-11-05, 20:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kan Trump vinna ”the popular vote” den här gången? Vad tror ni?
Nej, det tror jag inte. Detta är anledning till varför jag tror att Kamala Harris vinner presidentvalet. Att bli president samtidigt som man förlorar "the popular vote" är mycket ovanligt.
Medlem
Skulle vara kul att se valvakan hos dvärgen i Kreml och hans fula flin när Trump vinner, och den ryska dansen i platoskår.

Citat:
Det var JURYN och domaren som fick honom fälld, inte åklagaren. Skärp dig.
Nej det är åklagaren som försöker få honom fälld och om det sedan räcker och det går igenom får åklagaren honom fälld, alltså korrekt skrivet av den andre med "fick", juryn och domaren är de som fäller avgörandet och det är varken en vinst eller förlust för dom. Hör hemma i juridik dock.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Hur är det i Norge? Typ 80% Harris? Och i media?

På jobbet som jag är, tror folket jag jobbar med att Trump kommer att ta det. Detta är dock inte vad de själva önskar. Media har fått mer optimism de sista dagarna för en Harris seger. Men det blir på "kutthåret". Intressant dock att man har låtit även norska "pro Trump" tala lite mer.

Likaså när man har rapporterat ifrån Usa i år, så har man träffat mer "vanliga människor" som är för Trump, inte de där karikatyrerna som tidigare val : Feta, ovårdade..ja du förstår..

Personligen håller jag på Harris i år. Litar inte på Trump i Ukraina frågan.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Jag har påstått att PS är vänstervridet, då spårar du ur. Att ens försöka argumentera mot det påståendet är sinnessjukt

Exakt. Det bevisar ju bara att du inte kan någonting om Public service och politik. SVT är inte likställt med Public service. SVT är EN media som finansieras av publika medel, därav namnet public service. Men det är inte samma sak. Public service har ingenting med politik att göra.
2024-11-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Vilken "stad" är det du menar? Trodde du på allvar att SVT skulle vara opartiska? Är du fem år gammal?

Haha. Du har en poäng. Jag är inte fem år gammal men jag blir ändå väldigt förvånad då jag vill tro att Sverige är ett demokratiskt land även om jag förstår att så inte är fallet när stads-tv inte rapporterar neutralt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in