Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Jag tror de flesta förstår, och spelar för chansen till en högvinst.
Ja, det är ju därför det går så bra för de som säljer detta.
Chansen till högvinst och väntevärde är inte samma sak. Folk övervärderar chansen och undervärderar risken, därför finns hasardspel, som tjänar pengar åt arrangörerna.
Sakta eller snabbt vinner huset till sist, för att folk inte förstår sannolikhet.
Ni kommer inte att slå huset, inte på roulette, inte på Triss, inte alls.
Och ts kommer att spela bort hälften av sina besparingar.
Tror jag lämnar er nu.