2024-10-18, 15:16
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Samtycke kan dras tillbaka. Du kan inte hala fram ett papper, få en underskrift och sen har du grönt ljus att göra exakt vad du vill i en timme. Personen kan fortfarande ångra sig och vilja sluta. Tar du fram ett papper där du vill att en partner ska ge upp sin rätt att kunna avbryta eller säga nej, då kommer nog de flesta undra vad fan du tänkt göra och lägga benen på ryggen.

Samtycke ska det vara och bra med en lag.
Samtidigt förstår jag inte allt.

Det är enkelt att bara efteråt säga jag ville inte och det blir ord mot ord.
Vad händer då? Hur ska man kunna bevisa att den andra var med på det när det hände.
Båda var onyktra men båda ville i stunden.
Sedan känner sig den ena kanske utnyttjad och känner fan det här var ju inte det jag tänkt mig.
Samlaget blir som ett Öppetköp som man har rätt att ångra och anmäla.

Har man då tillsammans druckit alkohol så är man ju helt körd.

Jag förstår inte riktigt hur man ska kunna döma kring detta.
Idag finns det så mycket oärliga människor så att helt lita på någon är svårt.
Ha inte sex med okända är det som gäller.

Kanske OT men det här fallet har fått mig att fundera på vad Samtyckeslagen innebär.

Sedan en fundering.
Flickan anmälde två dagar senare och polisen var då på hotellet och hämtade saker.
Hade de inte städat rummet på två dagar?
Låg det kläder kvar eller vad?
Senast redigerad av BallaBella 2024-10-18 kl. 15:44.
Citera
2024-10-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Södersjukhuset

Det är inte tillräckligt bra. Jag kräver en tidningsartikel med konkreta källor alternativt att du ger mig namn på personen på Södersjukhuset som är din källa. Mobilnummer också, tack.
Citera
2024-10-18, 15:31
Medlem
OvissFramtids avatar
Sidan fotbollstransfers.com skriver att Real Madrid ångrar värvningen av Mbappé. Jag förstår dem.

Citat:
Uppgifter: Real Madrid ångrar värvningen av Mbappé

Citat:
– (Perez) har alltid gillat de stora spelarna. Han har också en sonrelation med honom (Mbappé)… klubben mår inte bra av det. Först och främst på grund av hans nivå (prestationer), vilket inte alls är på de förväntade nivåerna, i omklädningsrummet är det inte bra, men det är inte nödvändigtvis Mbappés fel. Jag tror att Real har gjort ett stort misstag. Han hade ingen försäsong, han spelade direkt, till skillnad från (Jude) Bellingham. När du ser hur (Mbappé) är fysiskt vid 25 års ålder… du kan inte förklara det för mig. Det fysiska tappet som han har haft vid 25, det har jag aldrig sett.

Skyldig eller oskyldig i detta, det som dock står klart är att Mbappé är en diva av rang. Det gick t.ex. rykten om att han satte påtryckningar på Real Madrid att de skulle värva hans lillebror också för att han skulle skriva på för klubben. Mbappé ville också sätta patent på en målgest som han skulle få "äga" och ingen annan skulle få göra (helt jävla galet) och han tycks inte komma överens med sydamerikanska spelare. Flera spelare i Real Madrid och PSG har haft problem med honom. Saken blir väl inte bättre av att han gillar transor också. Sedan är han sitt landslags store spelare, istället för att följa hans polares matcher (landslagssamlingen senast) åker han till Stockholm för att knulla golddigger-luder som förväntade sig att få synas på röda mattan med Mbappé...men om uppgifterna stämmer om att kvinnan ska ha ett "skadat kön" och Mbappé är skyldig till det så är det fan stört. Trodde han skulle vinna Ballon d'or flera gånger i rad nu när Ronaldo och Messi slutar men snacka om att förstöra för sig själv.
Citera
2024-10-18, 15:33
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieiki
Vi vet ju alla att detta handlar om att kvinnan ifråga blivit ledsen för att hon inte fick bli Mbappes flickvän. Sålänge som tjejerna ifråga får precis det de vill, så är allt frid å fröjd. Men skulle gissa på att Mbappe var tydlig i att det var ligg och ingenting annat, och inte ville ha mer med bruden å göra. Då kände hon sig utnyttjad (precis som hon gjort mot flertalet män tidigare och då har hon aldrig känt någon empati för dem) men nu handlade det ju om henne och hennes självbild som raserades. Och det kunde hon inte acceptera.

Varför får jag samma känsla som dig.
Tror absolut det är ett senario.
Det är många svenska tjejer som är tillsammans med bra högavlönade utländska fotbollsspelare och det är kanske en anledningen till att svenska tjejer har ett bra rykte och det blir fester i Sverige.

Mbappe är väl nästan den enda som är singel av alla de rikaste fotbollsspelarna. De andra har flickvänner/sambos med barn.

Jag tror som du och om det stämmer att de hade sms kontakt efteråt känns det ju konstigt. Det var kanske då hon fick reda på att han inte var så intresserad som hon hoppats på.

Sedan en sak till:
Vem är hon?
Någon borde ju veta.
Senast redigerad av BallaBella 2024-10-18 kl. 15:45.
Citera
2024-10-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Det är väl ingen som påstått att de är inhyrda, annat än kanske någon värdinna?
Däremot har arrangörerna säkerligen en lista med kvinnor att bjuda in till denna typ av kändisfester.

Själv hade jag också tackat ja till en inbjudan till fest med Mbappe - innan jag visste att han var ett monster - varför skulle någon behöva få betalt för det?
Men lustigt nog har jag inte fått någon.

Du säger att mbappe är ett monster? Vet du något som vi andra inte vet om vad som hände på hotellrummet? Det är kraftigt förtal det du håller på med nu. Du verkar ha ett stort hat mot denna mbappe (eller rent av mot män rent allmänt)

Varför gå runt med detta hatet? Om du är kvinna så kan jag säga att kvinnor är fan inte bättre än män; det var bara 1 år sen (tror jag) som en annan kvinna anklagade en annan storstjärna i det franska landslaget theo hernandez (även milan) för våldtäkt. Det visade sig sen att kameror visade bilder o videupptagningar som bevisade att hon hade hittat på hela historien. Fy fan säger jag bara

Jag vet 2-3 liknande fall senaste året/åren

Jag tror fan inte du skulle dra dig för att själv anklaga någon för våldtäkt o hitta på hela historien. Så det är nog mer du o dessa kvinnor som är monster.

Fan jag blir så förbannad så jag vill kräkas. Nästan så jag vill fråga dig om du vill möta upp mig så jag med egna ögon se hur ett monster ser ut.; men du är troligen för feg för detta.
Senast redigerad av goaglenn 2024-10-18 kl. 16:03.
Citera
2024-10-18, 15:42
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Det är inte tillräckligt bra. Jag kräver en tidningsartikel med konkreta källor alternativt att du ger mig namn på personen på Södersjukhuset som är din källa. Mobilnummer också, tack.

Läkare har sekretess såklart kan du ingenting?

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/aklagarens-nasta-steg-kan--bli-dramatiskt-for-mbappe/

Det läkarnagör på denna avdelning är att undersöka fitta och eller anushålet samt rektum för att bedömma ev skador efter angrepp med hand och eller verktyg av icke sexuellt upplyst och bevandrad person vilkeg passar perfekt på araber som ej får utbildning i ämnet på grundskolan
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2024-10-18 kl. 15:47.
Citera
2024-10-18, 15:47
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Läkare har sekretess såklart kan du ingenting?

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/aklagarens-nasta-steg-kan--bli-dramatiskt-for-mbappe/

Tydligen inte eftersom du skriver här.
Du har redan outat att någon snackat förmycket.
Citera
2024-10-18, 15:52
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn
Du säger att mbappe är ett monster? Vet du något som vi andra inte vet om vad som hände på hotellrummet? Det är kraftigt förtal det du håller på med nu. Du verkar ha ett stort hat mot denna mbappe (eller rent av mot män rent allmänt)

Varför gå runt med detta hatet? Om du är kvinna så kan jag säga att kvinnor är fan inte bättre än män; det var bara 1 år sen (tror jag) som en annan kvinna anklagade en annan storstjärna i det franska landslaget theo hernandez (även milan) för våldtäkt. Det visade sig sen att kameror visade bilder o videupptagningar som bevisade att hon hade hittat på hela historien. Fy fan säger jag bara

Jag vet 2-3 liknande fall senaste året/åren

Jag tror fan inte du skulle dra dig för att själv anklaga någon för våldtäkt o hitta på hela historien. Så det är nog mer du o dessa kvinnor som är monster.

Fan jag blir så förbannad så jag vill kräkas. Nästan så jag vill fråga dig om du vill möta upp o se mig mig i ögonen; men du är troligen för feg för detta.

En kvinna har anmält honom för våldtäkt, det tyder på att han är ett monster.

Vi ska självklart inte favorisera vare sig den anklagade eller offret.
Men är kvinnans ord sanning innebär ju att Mbappe är skyldig, medan Mbappes ord innebär att han förvisso inte anser sig skyldig till medveten våldtäkt - men han kan aldrig förneka oaktsam våldtäkt.

Han har ju redan erkänt gärningen - han har haft sex med kvinnan.
Tills det att en domstol bevisat att det råder samtycke är det därför självklart att vi betraktar honom som en våldtäktsman - annars skulle vi ju misstro den anmälande kvinnan. Och jag tycker inte vi ska misstro vare sig henne eller Mbappe.
Senast redigerad av DonaldBiden 2024-10-18 kl. 16:03.
Citera
2024-10-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Sidan fotbollstransfers.com skriver att Real Madrid ångrar värvningen av Mbappé. Jag förstår dem.

Skyldig eller oskyldig i detta, det som dock står klart är att Mbappé är en diva av rang. Det gick t.ex. rykten om att han satte påtryckningar på Real Madrid att de skulle värva hans lillebror också för att han skulle skriva på för klubben. Mbappé ville också sätta patent på en målgest som han skulle få "äga" och ingen annan skulle få göra (helt jävla galet) och han tycks inte komma överens med sydamerikanska spelare. Flera spelare i Real Madrid och PSG har haft problem med honom. Saken blir väl inte bättre av att han gillar transor också. Sedan är han sitt landslags store spelare, istället för att följa hans polares matcher (landslagssamlingen senast) åker han till Stockholm för att knulla golddigger-luder som förväntade sig att få synas på röda mattan med Mbappé...men om uppgifterna stämmer om att kvinnan ska ha ett "skadat kön" och Mbappé är skyldig till det så är det fan stört. Trodde han skulle vinna Ballon d'or flera gånger i rad nu när Ronaldo och Messi slutar men snacka om att förstöra för sig själv.

Ändå fick han enligt AB utmärkelsen i dagarna som bäste spelare förra månaden.

Mbappé utses till månadens [september] spelare mitt under utredning
Citera
2024-10-18, 16:02
Medlem
Citat:
Södersjukhuset

Vad säger källan? Du menar att det finns dokumenterat att det förekommer skador på kvinnan?
Citera
2024-10-18, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Det är väl ingen som påstått att de är inhyrda, annat än kanske någon värdinna?
Däremot har arrangörerna säkerligen en lista med kvinnor att bjuda in till denna typ av kändisfester.

Själv hade jag också tackat ja till en inbjudan till fest med Mbappe - innan jag visste att han var ett monster - varför skulle någon behöva få betalt för det?
Men lustigt nog har jag inte fått någon.

När fick du reda på att Mbappe är ett monster?

Jag har vetat det sen Frankrike vann VM-guld, vilket målmonster Mbappe är på planen!

Btw, rätt så gay att vilja gå på en fest för att en känd man är där.
Citera
2024-10-18, 16:05
Medlem
Bryter mig lite in här och tycker det är trist hur samhällets utvecklat till en nästan hatisk nivå.

Har följt fotboll majoriteten av mitt liv, massvis med fotbollsspelare och kändisar kan ha en fruktansvärd hållning. Mycket kan vara sant. Mbappe har enligt mig varit en sympatisk person utanför planen. Givetvis har en del divalitetet uppstått med t ex neymar och annat. Men detta är på fotbollsplanen. Många stjärnor har byggt upp ett sådant ego för att nå toppen.

Här har vi en av de mest älskade fotbollsspelarna. Som följt sin barndomsdröm att spela för real Madrid. Man har lämnat psg som valde att kasta ut höga löner. Trots att de var medvetna om att mbappe en dag skulle lämna.

Många av dagens kvinnor har detta som ett ”fulljobb” att sätta dit eller bli gravida av en med masa cash. Man kan ställa sig egentligen vad är våldtält? Jag anser att det är en av de mest avskyvärda handlingar en undvid kan utsättas för.

Men om kvinnan ska ha fördelen att anmäla varje man, hur än de vill. Ja då blir det bara fel!

Stjärnor lär undvika Sverige på lång sikt. Landet har både interna och externa problem.
Att smutskasta en persons namn så här det är så lågt att man häpnar. Var kommer all denna hat ifrån? Svenska tidningarna som skriver om det här borde skämmas likaså.
Alltså ska mbappe som kan få varje kvinna med sin status. Ta sig till Stockholm för att gå på en våldtäks runda.

Jösses!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in