2024-10-09, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tvivlar starkt på att orkanhanteringen ens det minsta skulle påverkas av att Biden hoppar av.

Biden har ett team och sina ministrar. De sköter allt. Att en halvsenil gubbe hoppar av påverkar inte hur regering och myndigheter agerar på orkaner.
Se mitt tillägg som möjligen klargör vad jag menar.
Citera
2024-10-09, 15:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Se mitt tillägg som möjligen klargör vad jag menar.
Jo jag förstår att orkanen är allvarlig. Men halvsenila Biden är värdelös på att hantera orkaner (och allt annat). Att han avgår påverkar inte hanteringen av orkanen.
Citera
2024-10-09, 15:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo jag förstår att orkanen är allvarlig. Men halvsenila Biden är värdelös på att hantera orkaner (och allt annat). Att han avgår påverkar inte hanteringen av orkanen.
Biden har hanterat aktuell orkan utan problem, det är massiva insatser engagerade.

Det är en, om möjligt, värre orkan på gång att drabba Florida specifikt.

Det vore oansvarigt att då byta på regeringsnivå för att röstfiska. För att ett skifte skulle innebära mer instabilitet i ett redan oroligt läge.
Citera
2024-10-09, 15:34
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Min idé är att Biden borde avgå som president nu (av hälsoskäl eller whatever)! Då skulle nuvarande vicepresident Kamala bli president.. och hon skulle få med enorma mängder uppmärksamhet för att hon blivit USAs första kvinnliga president... Donald hamnar i mediaskugga... vilket leder till att Kamala vinner presidentvalet!

Vad tror ni om idén? Vad tror ni konsekvenserna blir om Biden avgår nu?

Och kan gubbstrutten Biden övertalas avgå? Han verkar vara av sorten som klamrar sig fast vid makten... George Clooney (och några andra) lyckades få Biden att hoppa av återvalskampanjen - han kanske kan övertala Biden att hoppas som president nu.

Finns ingen som helst anledning att komplicera det hela ytterligare.
Biden är inget hot. Han kan gott sitta kvar tiden ut. Välförtjänt.

Däremot borde Trumpeten avgå som president-kandidat utan pardon (!) då han är en sann landsförrädare, ett direkt amerikanskt säkerhetshot och som fastnat med (den lögnaktiga) tungan sin
i farbror P:s anushål.
Om det sedan beror på: utpressning, köpt eller bara en fullständig idiot-spelar mindre roll.
Citera
2024-10-09, 15:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Däremot borde Trumpeten avgå som president-kandidat utan pardon (!) då han är en sann landsförrädare, ett direkt amerikanskt säkerhetshot och som fastnat med (den lögnaktiga) tungan sin
Om det sedan beror på: utpressning, köpt eller bara en fullständig idiot-spelar mindre roll.
Puss.
Skönt med nån som sätter fokus på det stora problemet. Som redan har orange varning - se hudfärg.

Detta är det stora problemet, inte att Biden ska avgå och speciellt inte mitt i ett katastrofläge.
Citera
2024-10-09, 15:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

hot??

Du verkar inte förstå min idé och resonemang. Du kanske ska läsa TS igen.
Citera
2024-10-09, 15:44
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Fast bara att Biden av hälsoskäl valde att inte ställa upp för omval har ju redan gett republikanerna rätt när det gäller att Biden inte är tillräknelig. Jag är inte alls säker på att det skulle försämra demokraternas chanser att Biden avgår nu och lämnar över till Harris, även om det nog hade varit bättre för demokraterna om detta hade skett redan i juli eller augusti.
Det där är bara en tendentiös maga-spin på Bidens avhopp. En vettig person inser förstås att det handlar om två olika saker:
1. Biden är tillräknelig (kolla The View så märker man det), MEN
2. Biden vill inte dedikera ytterligare fyra år till att vara president. Eller så orkar han inte, eftersom fyra år är en lång tid när man är över 80. Eller så insåg han att han troligen inte skulle vinna mot Trump efter den förlorade debatten.

Däremot så borde man nog kolla närmare på den kognitiva nedsättning som Trump har uppvisat på sistone, han har blivit långsam, hafsig och tappar väldigt ofta tråden. Men oavsett så borde alla förstå att man inte ska ha 80-åringar som presidenter.
Citera
2024-10-09, 15:54
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Puss.
Skönt med nån som sätter fokus på det stora problemet. Som redan har orange varning - se hudfärg.

Detta är det stora problemet, inte att Biden ska avgå och speciellt inte mitt i ett katastrofläge.

Tack, detsamma!

Ja det gäller att folk förstår att många av dessa förvirrande utspel och "krav" är endast till för att slå undan fötterna på Harris/Dem/USA. De törstar för ett fatalt misstag vilket förslaget vore..

Inget annat än billiga smutsiga påverkansförsök.
Trådarna är fulla med skit.
Även sociala medier. Överallt.

Musketören och Trumpeten är båda köpta/infiltrerade.
Och det gäller att man fattar det.
Så man kan se igenom alla dessa tafatta men påstridiga försök till verklighetsförskjutning,
eller förvrängning och lögnspel.

Biden har inte varit annat än hedersam. Speciellt i förhållande till Trumpeten.
Det borde man se oavsett vilken sida man står på, Dem eller Rep!
Citera
2024-10-09, 16:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack, detsamma!

Ja det gäller att folk förstår att många av dessa förvirrande utspel och "krav" är endast till för att slå undan fötterna på Harris/Dem/USA. De törstar för ett fatalt misstag vilket förslaget vore..

Inget annat än billiga smutsiga påverkansförsök.
Trådarna är fulla med skit.
Även sociala medier. Överallt.

Musketören och Trumpeten är båda köpta/infiltrerade.
Och det gäller att man fattar det.
Så man kan se igenom alla dessa tafatta men påstridiga försök till verklighetsförskjutning,
eller förvrängning och lögnspel.

Biden har inte varit annat än hedersam. Speciellt i förhållande till Trumpeten.
Det borde man se oavsett vilken sida man står på, Dem eller Rep!
Biden borde inte avgå, det är Trump som inte bör tillsättas.

Samtidigt en rolig studie om att kasta sten i glashus.
När de värnar om ett ännu värre vrak än Biden.

Trump är fullblodsnarcissist.
Trump är urgammal.
Trump är dömd för sexuella övergrepp.
Trump är dömd för bokföringsbrott för att tysta ner en porrskådis.
Trump har flera åtal på gång.
Trump pratar som en ren idiot på rally.

Ingen skulle tillsätta en sån chef på en annan arbetsplats.

Hans störda beteende är inget nytt,
Harris råkar bara provocera fram den sanna bilden under masken, han tappar kontrollen mer och mer.

“For all you people who think he is in mental decline, it turns out he’s been the same level of stupidity for years.” — JORDAN KLEPPER
Citera
2024-10-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
1. Biden är tillräknelig (kolla The View så märker man det)
En majoritet av amerikanerna håller dock inte med dig, vilket också är anledningen till palatskuppen mot Biden. Jag tror snarare vi blivit så vana vid att Biden inte är mentalt tillräknelig att vi därför har sänkt våra förväntningar på honom.

Citat:
2. Biden vill inte dedikera ytterligare fyra år till att vara president. Eller så orkar han inte, eftersom fyra år är en lång tid när man är över 80.
Då borde Biden ha lämnat detta besked långt tidigare kan jag tycka, åtminstone innan primärvalen. Då hade amerikanska väljare fått något att säga till om gällande vem som ska bli demokraternas presidentkandidat, vilket de nu inte fick.

Citat:
Eller så insåg han att han troligen inte skulle vinna mot Trump efter den förlorade debatten.
Absolut, debatten var såklart spiken i kistan för Bidens kampanj. Men många källor även från demokraterna har ju varit tydliga med att det var länge sedan som Biden var mentalt tillräknelig. Bara det faktum att han vid tiden när han avslutade sin kampanj inte haft ett enda möte med sin regering på närmare ett år säger ju allt. Biden är en nationell säkerhetsrisk, och den risken minskas inte för att han ska lämna vita huset i januari. USA:s president är inte ett jobb som man bara kan "sitta ut tiden".
Citera
2024-10-09, 16:42
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Det kommer inte ske att Bidén avgår, för apan i kostym behöver någon att skylla på..
Hon som jämnt ska fixa saker "when in office".. Varför han henom inte fixa det nu när hon "is in office"? Varför vänta till nästa år innan honem kan fixa skiten hunam + bidén gjort?
Citera
2024-10-09, 16:54
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Biden borde inte avgå, det är Trump som inte bör tillsättas.

Samtidigt en rolig studie om att kasta sten i glashus.
När de värnar om ett ännu värre vrak än Biden.

Trump är fullblodsnarcissist.
Trump är urgammal.
Trump är dömd för sexuella övergrepp.
Trump är dömd för bokföringsbrott för att tysta ner en porrskådis.
Trump har flera åtal på gång.
Trump pratar som en ren idiot på rally.

Ingen skulle tillsätta en sån chef på en annan arbetsplats.

Hans störda beteende är inget nytt,
Harris råkar bara provocera fram den sanna bilden under masken, han tappar kontrollen mer och mer.

“For all you people who think he is in mental decline, it turns out he’s been the same level of stupidity for years.” — JORDAN KLEPPER

Exakt.

Att ifrågasätta Biden när han klivit av för USA.s bästa, med värdighet och respekt
jämfört med den andre svekfulle köpte clownen som inte ens efter ett valresultat med förlust
kliver av...

Jag tyckte B. Springsteen formulerade orden väldigt väl häromdagen.
Varje ord var 100% träffande. Minns ej exakta rader.

Han menade bland annat att Trumpeten aldrig någonsin ens borde få tillstånd att kandidera
efter vad han orsakade under 6/1-20.
Stormningen av Kapitoleum som medförde dödsfall och skador, tex av USAs poliskår under tjänstgöring och som skydd av landets inre säkerhet och dess befolkning.
Utöver det ovärdiga med att ha försökt omstörta den demokratiska processen då..

Han borde I N T E få kandidera överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in