2024-10-07, 18:45
Medlem
maxatdunders avatar
Har personligen aldrig blivit mätt på enbart en rätt utan det behövs någonting extra till som två mackor, frukt, salladskål eller rejäl efterrätt. Har oftast i kylskåpet som nödkäk om man blir sjuk eller är lat.
Citera
2024-10-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Nej inget fel på ris - men billig utfyllnad - du kan ju sluta äta dyrt kött o dyr fisk mm
utan bara äta ris - du tycker ju ris är ok

Jo jag vet.. men svårt o få de till samma pris förståss.
Citera
2024-10-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Har personligen aldrig blivit mätt på enbart en rätt utan det behövs någonting extra till som två mackor, frukt, salladskål eller rejäl efterrätt. Har oftast i kylskåpet som nödkäk om man blir sjuk eller är lat.

Du låter överviktig. Men de får man vara om man vill
Citera
2024-10-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Fryspizzan idag är mest deg och lite smått längst upp.

DR Oetker har rätt goda fryspizzor och inte bara deg! Panpizza kan vara gott med, alltså det är ju inga premium pizzor men är i min mening bättre än annan frysmat.
Citera
2024-10-07, 18:51
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Jag kan köpa hem några sånna för att ha hemma i akutlägen när man jobbar över och kommer hem sent, vem fan pallar ställa sig laga mat kl 21:20 en tisdag?
Hört talas om planering? Oftast om man ska jobba över vet man om det i förväg.
Citera
2024-10-07, 18:55
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Ofta har de 4 st för 100 kr. Smidig lunch på jobbet när man är stressad, främst Karins Lasagne
Alla skryter om Karins lasagne, jag tycker den är som all annan färdiga lasagne, totalt smaklös.
Citera
2024-10-07, 19:00
Medlem
Timoteuss avatar
Jag! Min fru lagar visserligen mat som oftast blir matlåda, och jag själv lagar också egen låda vid behov, men ibland får det bli färdigmat till lunch.
Det mesta med kött är snudd på oätligt, asiatiska frysrätter alltför sötade, så fiskgratäng får det bli, även om kvaliteten sjunkit väldigt de senaste åren.
Citera
2024-10-07, 19:02
Medlem
CrazyWorlds avatar
Finns alltså folk som äter dessa ”rätter”?
Kåldolmar gör man så enkelt själv.
Citera
2024-10-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Jo, men man tar en färdigrätt till sin lunch ibland istället för att gå ut och äta för fyrdubbla priset.
Citera
2024-10-07, 19:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag tror den stora gruppen är lunch ätare.

En Daffgård eller Felix frysrätt får du för 25 kr, en Gooh låda för 60 kr

Att äta på lunchresturang i Stockholm kostar 120-130 kr
Nja, Dafgård ligger väl runt 35 kr och Findus som väl är konkurrenten på uppåt 40 kr. Felix har väl mest soppor etc? Sen kan det väl finnas kampanjer med billigare priser ibland så klart. Äter "frysta lådor" ibland när jag jobbar hemifrån.

Uteluncher för 120 kr börjar bli ganska sällsynt i Stockholm. Ligger oftast uppåt 140-150 kr enligt min erfarenhet.
Citera
2024-10-07, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Nej, man gör ju inte det så enkelt. Tar massa tid. Alla är inte intresserade av att laga mat heller.
Citera
2024-10-07, 19:27
Medlem
Att Findus fisk med mandel har överlevt sedan färdigrättens begynnelse är f-n i mig helt obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in