2026-09-19, 10:41
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Missförstod!

Vem hade du viljat se om dom gör en ny miniserie?

Tycker hela grejen med seriemördare känns väldigt urvattnat. Är man tex intresserad av Ted Bundy så finns det åtskilliga dokumentärer och även en spelfilm.

Hoppas faktiskt att det inte blir någon mer säsong av Monster.
Citera
2026-09-19, 14:20
Medlem
EggBoxJuans avatar
Måste säga att Sarah Paulson är fantastisk som Wuornos.
Och säsong 4 är faktiskt väldigt bra trots det återkommande feministiska perspektivet som jag skulle gissa har väldigt lite med verkligheten att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Man undrar lite över hur mycket av det som händer kring huvudpersonerna (övriga personer, händelser mm) som är fantasier från skaparna av serien eller om det är fakta, ska nog läsa på lite.
Det verkar som de tar ut svängarna mer och mer för varje säsong.
Man kan ju samtidigt förstå att så gamla fall som Lizzie Borden och Ed Gein saknar verklig detaljrikedom.
Citera
2026-09-19, 15:55
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Måste säga att Sarah Paulson är fantastisk som Wuornos.
Och säsong 4 är faktiskt väldigt bra trots det återkommande feministiska perspektivet som jag skulle gissa har väldigt lite med verkligheten att göra.
Vilken säsong tar upp Wuornos?
Vad jag kan se har de inte gjort någon om henne eller tänker du på någon annan serie?
Citera
2026-09-19, 17:10
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Vilken säsong tar upp Wuornos?
Vad jag kan se har de inte gjort någon om henne eller tänker du på någon annan serie?
Sarah spelar henne i säsong 4.
Ett sidospår i Lizzie Bordens story.
Citera
2026-09-22, 22:23
Medlem
Är det bara jag eller känns Charlie Hunnam, i senaste säsongen, klart inspirerad av Daniel Day-Lewis i There Will Be Blood?
Citera
2026-09-23, 09:46
Medlem
Novus4212s avatar
Detta är ett exempel på hur man förstör en allmänt hyfsad serie. Lizzie Borden utförde två mord, även om det aldrig blev bevisat, under en dag. Hur fan kan man då dra ut på det och göra åtta avsnitt på det?

Alla sidospår och allt jävla flum i denna säsong har totalt förstört ett jävligt bra tema. Dahmer kan man förstå. Gein kan man förstå. De utförda mord över en längre period. Där finns det en historia. En spännande sådan.

Det här var bara ett dubbelmord. Det hade lätt kunnat vara max en mini-serie istället. Har snabbspolat mig igenom skiten.
Citera
2026-09-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Detta är ett exempel på hur man förstör en allmänt hyfsad serie. Lizzie Borden utförde två mord, även om det aldrig blev bevisat, under en dag. Hur fan kan man då dra ut på det och göra åtta avsnitt på det?

Alla sidospår och allt jävla flum i denna säsong har totalt förstört ett jävligt bra tema. Dahmer kan man förstå. Gein kan man förstå. De utförda mord över en längre period. Där finns det en historia. En spännande sådan.

Det här var bara ett dubbelmord. Det hade lätt kunnat vara max en mini-serie istället. Har snabbspolat mig igenom skiten.
Helt fantastiska körsbärsträd hon har förresten. Blommar och har frukt samtidigt i ett halvår i sträck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in