2024-12-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vind25
Förklara för mig vad du har emot waffen SS. Sen ska jag svara dig. Vad är ditt problem med dom?

Du verkar vilja nyansera bilden av Waffen-SS, kanske du kan berätta vad du tycker är så försvarbart med en organisation som var en av nazismens mest brutala förlängningar? Jag ser fram emot att höra din förklaring.
Citera
2024-12-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Alla normalbevåde med minsta sinne för proportioner skiter fullständigt i om en av Åkessons kompisars förra fru tog med sig en mc-snubbe på Åkessons bröllop. Därtill en harmlös typ utan brottshistorik överhuvud taget. Ett löjeväckande drev iscensatt av vänsterblivna för vänsterblivna. Vanliga människor bryr sig mer om att Sverige befinner sig i fritt fall pga 7-klöverns extrema vanskötsel.

Den åsikten kan man ha. Det gäller inte så mycket om vad Åkesson eller vanligt folk tycker men det som verkligen betyder något är att andra partier kommer ej bilda regering med SD pga såna incidenter.

Vissa gör det fortfarande som Moderaterna, även om jag vet att det börjar svida för de också när de måste svälja och på bästa sätt ignorera vad dessa bondtölpar sysslar med för att kunna vinna ett nytt val, då de är beroende av SD.

Dock skickar det iväg mellan-höger-partierna till vänster (som L och C) som troligtvis aldrig kommer samarbeta med SD (speciellt L). Så varje gång jag hör de autistiska SD-arna göra extrema uttalanden eller gör bort sig med att bjuda in gängkriminella ledare till fester vid upprepade tillfällen, så vet jag att de bränner sina broar och njuter av vetskapen att man kommer slippa dessa extremister efter nästa val... förhoppningsvis med de två andra extremist-partierna: Vänstern och MP.

Skål...
Citera
2024-12-10, 17:47
Medlem
Startade tråden och precis som jag misstänkte. Det skulle svämma över av folk som försvarar sin sektledare.

Tack och lov finns det många i tråden som argumenterar emot.

Tänk när JÅ avgår.
Det blir spännande.

Senaste valet blev ju en rejäl flopp för SD, t o m omkörda av MP.
Citera
2024-12-13, 05:08
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aunit
Ah, det är intressant hur du gärna hänger upp dig på detaljer för att försöka undvika den verkliga diskussionen. Gustaf Ekström var en tidig medlem i SD och hade en bakgrund i Waffen-SS – det är historiska fakta som belyser vilken typ av kretsar partiet ursprungligen samlade. Men låt oss inte fastna i det förflutna, för det är inte det vi diskuterar här

Men låt oss prata om nutiden, för det är där hyckleriet når nya höjder. Jimmie Åkesson, mannen som ska bekämpa gängkriminalitet och “sätta Sverige först”, bjuder in en gängledare från Comanches MC till sitt bröllop. Den här gängledaren leder ett nätverk som är känt för våldsbrott och narkotikahandel. Och inte nog med det, Åkesson har umgåtts med honom på flera fester. Men du sitter här och försöker försvara det. Hur trovärdigt är det?

Och på tal om trollfabriker – SD, partiet som du verkar vilja försvara till varje pris, är själva experter på att manipulera opinionen och skapa falska narrativ. Så att kalla andra för “trollfabriker” är ren projektion. Du kanske tror att du kan vrida på sanningen här, men det funkar inte.

Så jag frågar igen: Vad är viktigast för dig – att försvara Åkesson, oavsett vad han gör, eller att faktiskt stå upp för Sveriges bästa? För om du tycker att detta är acceptabelt, då är det kanske dags att erkänna att din lojalitet inte ligger hos Sverige, utan hos en partiledare som pratar om lag och ordning men festar med gängledare. Det är patetiskt, och du vet det.

Haha, "hänger upp mig på detaljer" för att jag anmärker på uppenbara lögner
Är väl en milsvid skillnad på att vara "tidig medlem" och att vara grundare av ett parti.
Citera
2025-03-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Frågan om Biden vs Putin ställdes innan Ukrainakriget, både ohederligt och irrelevant att ta upp i dagsläget.

Förövrigt inget fel med ett auktoritärt styre. Det är det slapphänta svenska skitsystemet som ligger till grund för majoriteten av de samhällsproblem vi har idag.

Auktoritärt styre önskar du. Flytta till USA.

I Sverige litar vi på institutioner i hög grad. Även om Jimmie inte kunde välja mellan Macron eller Putin...

Förhoppningsvis får denne Jimmie inget att säga till om i regeringsställning.
Citera
2025-03-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Auktoritärt styre önskar du. Flytta till USA.

I Sverige litar vi på institutioner i hög grad. Även om Jimmie inte kunde välja mellan Macron eller Putin...

Förhoppningsvis får denne Jimmie inget att säga till om i regeringsställning.

Nej tack. USA är ännu mer mångkulturellt och identitetslöst än Sverige och skulle aldrig vara ett alternativ.

Jo, jag är medveten om att vi litar på institutioner i hög grad i Sverige. Det är därför folk knappt ifrågasätter när Socialstyrelsen kallar alla som dricker mer än ett sexpack öl i veckan för alkoholister och vill dra in deras körkort
Eller varför inte att folk accepterar skyhöga skatter med motiveringen att det håller ihop välfärdssamhället, när vi samtidigt tvingas betala för varje jävla rutinbesök hos vårdcentralen eller tandläkaren Listan kan göras lång.
Citera
2025-03-09, 19:17
Medlem
Citat:
Nej tack. USA är ännu mer mångkulturellt och identitetslöst än Sverige och skulle aldrig vara ett alternativ.

Jo, jag är medveten om att vi litar på institutioner i hög grad i Sverige. Det är därför folk knappt ifrågasätter när Socialstyrelsen kallar alla som dricker mer än ett sexpack öl i veckan för alkoholister och vill dra in deras körkort
Eller varför inte att folk accepterar skyhöga skatter med motiveringen att det håller ihop välfärdssamhället, när vi samtidigt tvingas betala för varje jävla rutinbesök hos vårdcentralen eller tandläkaren Listan kan göras lång.

Acceptera skyhöga skatter?
Besök som kostar?

Ja, för det första är det bra att vi betalar för "rutinbesök" annars skulle vården kollapsa av stollar som känner något minut för minut.

I min värld är jag oerhört tacksam för att vi betalar gemensamt för vården.
Min kusin fick cancer. Ovanlig sådan. Till slut fick han en tablett som kostade 1900 kr/dag...
54 000 per månad alltså. Han överlevde. Han skattar in de pengarna på två månader nu...
Citera
2025-03-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kanske är så att alternativet är så mycket sämre att rösta på….
Så snackades om före 2010 också. "Hellre KD än S" osv osv. Hur lågt ska SD behöva sjunka? Låt oss säga att SD inte hade existerat idag, hade då invandringskritiker på allvar röstat på typ KD eller M? Det hela är bisarrt. Hellre rösta på ett pytteparti än att förnedra sig själv genom att stötta den helt uppköpta och korrupta Åkesson som sitter och rullar tummarna medan cashen rullar in.
Citera
2025-03-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02

Ja, för det första är det bra att vi betalar för "rutinbesök" annars skulle vården kollapsa av stollar som känner något minut för minut.

I min värld är jag oerhört tacksam för att vi betalar gemensamt för vården.
Min kusin fick cancer. Ovanlig sådan. Till slut fick han en tablett som kostade 1900 kr/dag...
54 000 per månad alltså. Han överlevde. Han skattar in de pengarna på två månader nu...

Ok, så vi ska betala för rutinkontroller för att det finns för många hypokondriker? Det är ett lika korkat argument som att införa sockerskatt för att det finns för många tjockisar.

Jag är helt för att vi gemensamt finansierar vården, men då ska vi också ha valuta för det. Sverige har bland de högsta skatterna i hela världen och att då tvingas betala extra för att gå till tandläkaren är en skymf och en följd av att skattepengarna inte går till vad de är avsedda för i tillräcklig utsträckning.
Citera
2025-03-15, 07:38
Medlem
Citat:
Ok, så vi ska betala för rutinkontroller för att det finns för många hypokondriker? Det är ett lika korkat argument som att införa sockerskatt för att det finns för många tjockisar.

Jag är helt för att vi gemensamt finansierar vården, men då ska vi också ha valuta för det. Sverige har bland de högsta skatterna i hela världen och att då tvingas betala extra för att gå till tandläkaren är en skymf och en följd av att skattepengarna inte går till vad de är avsedda för i tillräcklig utsträckning.

Sverige har kanske höga löneskatter, typ 33%, men för de rika är Sverige numera ett skatteparadis. Sen finns det skojarna som skor sig på skolor och vårdcentraler på grund av att vi har världens mest sjuka system.
Citera
2025-03-15, 08:01
Medlem
Citat:

Jag tror att de som fick sina körkort indragna av blodprov för PEth var för att de tidigare blåst vid poliskontroll och fått körkortet indraget, men sedan fått det tillbaka för att sedan vid kontroll av blodprov påvisats ha höga PEth-värden vilket indikerar ett kontinuerligt drickande.

"Man kan också få sitt körkort återkallat om man har ett alkoholberoende, alkoholmissbruk eller alkoholbruk som inte är tillfälligt och som från medicinsk synpunkt är skadligt."

"För att undersöka om en person har alkoholöverkonsumtion görs bland annat PEth-tester. Det räcker inte med ett enstaka test som överstiger gränsvärdena utan det krävs minst två tester och ofta fler, med en period om minst fem veckor mellan testerna. Gränsvärdet för en långvarig alkoholöverkonsumtion med PEth-tester är 0,3 mikromol/l." "För att uppnå gränsvärdet 0,3 i ett PEth-test krävs en mängd om cirka 28-42 standardglas vin eller cirka 21-28 burkar starköl (340 – 500 gram ren alkohol) i veckan."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in