Ser inget problem att en politiker är nära folket.
Det står alla fritt att dela en skål popcorn med vem man vill.
Värre är väl att politiker som Centerns Maud Olofsson kommit undan?
Det är ju Sjuklövern som skapat dagens Sverige, med gängkrig, skjutningar, sprängningar, korruption och infiltration. Inte konstigt att partiet som försöker lösa dessa problem också drabbas av dem. I den kontexten är det bara patetiskt höra dessa andra partiledare, media etc anklaga SD och Jimmie. Det är deras politik som skapat denna situation.
Hur menar du att man ska sänka skatten så att de som tjänar mindre ska få mer än de som tjänar mer?
Eftersom skatten är procentuell så kommer den som tjänar mer få mer pengar vid en procentuell sänkning. Den betalar dock fortfarande mer skatt än den som tjänar mindre.
Vadå, han bjuder in nån avdankad MC-gubbe med kulmage, inte ens i egenskap av MC-knutte utan för att han är gift med någon av Åkessons gamla bekanta.
Och det ska trumfa den enorma förstörelse av Sverige övriga partier är ansvariga för, i allvarlighetsgrad, eller vadå?
Jag är ärligt inte så upprörd över händelserna på Åkessons bröllop, det är ganska ointressant tbh. Det som upprör mig är dock att mitt land är förstört. Att mina barn blir berövade på ett land där de kan känna sig hemma. Det är fan så mycket värre än nån jävla MC-kula som käkar tårta på ett bröllop.
Jag måste fråga: Hur dumma tror Jimmy Åkesson att vi är? Här står han och säger att han inte visste att en känd gängtopp var på hans bröllop. Men låt oss vara ärliga.
Den här gängledaren är ihop med Mattias Karlssons exfru. Ja, Mattias Karlsson, Åkessons nära vän och en av de mest inflytelserika i SD. Mattias kommenterade dessutom den här personen offentligt för några månader sedan. Men ändå vill Åkesson få oss att tro att han inte visste vem som var på hans egen bröllopsfest?
Och sen har vi Säpo. Säpo gör självklart bakgrundskontroller på alla gäster, och Åkesson måste ha blivit informerad. Vi vet också att polisen idag visiterar människor bara för att de setts tillsammans med en kriminell. Tänk er då att flera ur SD ledning, som glatt sågs kramas med den här gängtoppen. Det är inte trovärdigt för fem öre att han "inte visste".
Om detta hade varit Magdalena Andersson och Ismail Abdo på hennes bröllop, skulle media exploderat och SD själva krävt hennes avgång. Men när det gäller Åkesson? Tystnad. Och samtidigt är denna gängledare inblandad i ett pågående krig mot Ismail Abdos gäng i Danmark, med skjutningar och sprängningar som påverkar Sverige.
Jimmy Åkesson pratar om lag och ordning, men umgås med de personer som står för exakt motsatsen. SD är hycklare! Det är dags att vakna upp och se sanningen: vi förtjänar bättre ledare – ledare som står för sina ord och inte är kopplade till den kriminalitet de säger sig vilja bekämpa.
Ja, det ser inte snyggt ut måste jag medge men jag kan godta förklaringen att bjuder man 500 gäster och alla får ta med sin respektive så kan det slinka in någon med tvivelaktigt förflutet.
Hade Åkesson haft mc-toppen som bestman eller något liknande hade det varit en annan femma.
Dom är naiva. Många raggare, överklassare och wt. Sen finns det en o annan vilsen tankelös person. Dom blev blåsta rakt av. Dom kanske skulle läsa på lite mera, istället för att meka med sina raggarbilar och åka på cruisingar. Där har vi många många som röstar på SD. Överklassen ser allt som smuts. Dom borde veta hut och visa tacksamhet. Hur ska överklassen få sina pengar om vanligt folk slutar att försörja dom? Hur ska Jimmie Åkesson få sin feta lön om vanligt folk som han tycks hata slutar att föda honom?
Senast redigerad av senhackaren 2024-10-05 kl. 23:03.
Fast journalisterna kunde väl ändå ha grävt upp någon mera skit på mc gubben än att han var medlem i något gäng? Sedan är det väl positivt att mc gubbar får umgås med lite vettigt folk och kanske kommer på bättre tankar? Är väl värre med alla informella möten och relationer som finns bland toppolitiker och som inte redovisas öppet än att någon halvkriminell typ lyckats nästla sig in på ett bröllop.