Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Denna timvikarie hade vi ingen nytta av under sommaren. När vi behöver henne som mest så skall hon på ytterligare semester. Vi hade satsat på henne och hon hjälper knappt oss med något. Dessutom vet jag inte om hon gick på A-kassa också..
Och hon ville inte satsa på er. Undrar varför? Regeringen ska nog vara försiktig med vad kräver av folk när de ger lite tillbaks. Andra länder hämtar hem sina medborgare från Libanon, men inte Sverige. Hur ser det ut?
Svenska Regeringen kan åtminstone göra som UK gör. Chartra flygplan och de som vill flyga med får betala en vanlig flygbiljett.
Sen tycker jag att folk som sätter sig i en dålig situation inte ska räkna med att få hjälp. Jag har varit i två krigförande länder och ett land med statskupper. Jag har alltid planlagt min egen reträtt. Utifall den svenska regeringen inte klarar av eller inte vill hjälpa till vid evakuering. Jag förlorade t tilltro till Sveriges förmåga vid Tsunamin. Jag och mina vänner fixade fortare och mer hjälp än vad Sverige gjorde.