2007-04-12, 12:36
Medlem
Room 23s avatar
Jag brukar ytterst sällan bli bakfull, de få gånger jag väl blir det... brukar jag förtjäna det Är runt 21 år nu, relativt tanig. Brukar väl hålla mig runt 5 starköl max per kväll, lite beroende på.

Enda gångerna jag känner av någonting är då jag super mig under bordet, men det sker turligt nog inte alltför ofta. Något jag däremot tror hjälper mig dagen efter är min ofelbara natt-rutin; varje gång jag kommer hem efter drickande sätter jag mig i köket och äter en fyrkanten med skinka och ost, samt dricker mjölk till. Det har förmodligen räddat mig många gånger
Citera
2007-04-12, 13:00
Medlem
solkies avatar
Pålar genom huvudet...

Ush bakfylla är så hemskt att jag har funderat många gånger (seriöst då) på att sluta dricka. Har jag tur så har jag bara en "påle" genom huvudet. Men om jag har riktig otur så har jag två stycker plus att jag blir baktung, kan kännas som att jag "dras" bakåt och måste hålla i mig.

Med pålar menar jag att det är en genomgående smärta genom huvudet. Vissa gånger så är det så illa att jag knappt kan eller vågar gå upp ur sängen. Om jag hade sådan tur att jag förberedde mig kvällen innan med ett glas vatten och en värktablett liggandes vid sängen så tar jag den och somnar om igen. Sedan när jag vaknar så är mestadelen av huvudvärken borta. Efter det så får jag tampas med trötthet och en uttorkad känsla.

Försöker dricka rikligt med vätska under kvällen och tar även Resorb (vätskeersättningsmedel som tillför salter och andra mineraler).

Så ni som har mild eller ingen baksmälla ska vara väldigt glada, tro mig!
Citera
2007-04-12, 14:43
Medlem
SalmonOfKills avatar
Är det bara jag som inte upplever huvudvärk som en av de mest framträdande symptomen på bakfylla? Brukar visserligen ha det ibland, men oftast är det illamåendet som känns så jävla vidrigt.
Citera
2007-04-12, 14:55
Medlem
danthedudes avatar
Visst blir jag bakfull, men om jag dricker lagom mycket vatten innan jag lägger mig så får jag aldrig den där huvudvärken på morgonen. Utan vattnet är jag förstörd på morgonen, de beror på att man förlorar extremt mycket salt/vätska när man super, pga att man pissar eller spyr . Du blir inte helt återställd när du dricker vattnet, men de blir betydligt mycket bättre. för mig iaf.
Citera
2007-04-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danthedude
Visst blir jag bakfull, men om jag dricker lagom mycket vatten innan jag lägger mig så får jag aldrig den där huvudvärken på morgonen. Utan vattnet är jag förstörd på morgonen, de beror på att man förlorar extremt mycket salt/vätska när man super, pga att man pissar eller spyr . Du blir inte helt återställd när du dricker vattnet, men de blir betydligt mycket bättre. för mig iaf.
Samma här, vid vätskebrist kan det vara ett helvete när man vaknar.
Citera
2007-04-13, 09:52
Medlem
defeatists avatar
Jag har aldrig varit bakfull, dock dricker jag inte så ofta. Kanske nån gång varje månad/varannan månad. Känns lite mysko när alla klagar på hur jobbig dagen är efteråt, när man själv aldrig känt här det är att vara riktigt bakfull
Citera
2007-04-13, 10:07
Medlem
pikzels avatar
Känns som lyx att kunna göra något dagen efter, om man är bakis. Är jag bakis så ligger jag i sängen och spyr om jag rör mig. Det blir alltid en hel dag bortkastad. Att gå till skola/jobb är det ingen talan om :P
Citera
2007-04-13, 10:41
Bannlyst
Blir alltid bakfull som fan, Men glömmer alltid att hälla i mig en massa vatten innan jag går å lägger mig, har testat resorb men det hjälper ju ingenting.

Så inatt när jag kommer hem så blir det att testa att hälla i mig en massa vatten istället. Skulle göra livet bra mycket enklarare om man slapp vara bakfull så man inte förlorar en dag varenda gång man är ute å tar sig några kalla
Citera
2007-04-16, 18:43
Medlem
bulbs avatar
Fick en stroke -99 och efter denna episod i mitt liv har jag aldrig upplevt mej bli bakfull, trots att jag ibland intagit en hel del alkohol, vet ej varför men så är det
Citera
2007-04-17, 07:16
Medlem
El_muchachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulb
Fick en stroke -99 och efter denna episod i mitt liv har jag aldrig upplevt mej bli bakfull, trots att jag ibland intagit en hel del alkohol, vet ej varför men så är det

Dricker mindre nu, eller tar några meds kanske?
Citera
2007-04-17, 13:12
Medlem
utomlands blir man av någon anledning inte lika mongobakis som man kan bli hemma.
Citera
2007-04-17, 13:49
Medlem
Jag blir inte bakfull, pga. att jag antagligen har någon tiondels promille kvar när man vaknar och sen tar man hand om sig så pass väl att kroppen hinner återhämta sig innan man är nykter.

Det är självklart svårare när man satt i sig en hela dagen innan.

Man kan helt klart öva upp den förmåga, och sen är väl vissa människors kroppar antagligen bra mycket bättre på att ta hand om gifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in