Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-04, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Vad är det ni inte fattar? Microsoft har hållit på och uppdaterat datorn regelbundet för att den ska funka som win11, men nu har den slutat med det och under "uppdateringar" står det bara att datorn inte är kompatibel med win11, vilket den uppenbarligen var innan.

Fan vad drygt det är med alla FB-autister som tror att alla som saknar deras maniska sär-intressen är troll. Jag glömmer hela tiden bort att jag inte borde vara på FB.
Du vill ju uppenbarligen inte ha någon hjälp! Det dom efterfrågade var ju mer en bild över system konfiguration för att se, där finns inte ditt IP nummer med...

För övrigt har du ju en d-partion som heter "recover", bara att återställa det tanten sabbat!
Citera
2024-10-04, 10:35
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Igår fick hon för sig att "frigöra GB" på datorn genom att radera diverse funktioner, och nu är datorn inte längre kompatibel med windows 11. Jag har lyckats åter-installera Hälsokontrollen, men när jag klickar på "sök nu" för windows 11 så stängs hälsokontrolen bara ner, och sen händer det inget.

Jag har felsökt datorn och den hittar inget.

Fan ska jag göra?

Förklaringar (då det verkat uppstå lite begreppsförvirring):

"Om jag åter-ställer datorn, kommer den då bli kompatibel med windows 11 igen"
samt "Vad är det ni inte fattar? Microsoft har hållit på och uppdaterat datorn regelbundet för att den ska funka som win11, men nu har den slutat med det och under "uppdateringar" står det bara att datorn inte är kompatibel med win11, vilket den uppenbarligen var innan"
Kompatibilitet är helt hårdvaruberoende.. Detta kan inte ändras utav att man "raderar system-filer"

"win10. Microsoft har hållit på och uppdaterat så att datorn ska funka som win11 iaf, men nu är det slut med det."
Här tänker du helt fel! Har du windows 10 i datorn så uppdateras Windows 10 i datorn.. Det har ingenting med att "fungera som Windows 11" att göra alls! Det är antingen windows 10 eller så är det Windows 11 inget annat!

Så nu när detta är förklarat så fortsätter jag med hjälp om vad du kan prova att göra:
Går till: https://support.microsoft.com/sv-se/windows/%C3%A5terst%C3%A4llningsalternativ-i-windows-31ce2444-7de3-818c-d626-e3b5a3024da5#WindowsVersion=Win dows_10

Där klickar du på: Återställ datorn (lite längre ned på sidan)

Följ samtliga steg och välj: Behåll mina filer

Klart!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2024-10-04 kl. 10:43.
Citera
2024-10-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Tips från coachen: På min nya laptop nu var det nån jävla diskkryptering i windows påslagen så det gick inte att ändra storlek på windowspartionen från Linux bootat från stickan. Du kan lika gärna köra igång windows idag och stänga av krypteringen i väntan på stickan.
Låter som ett du-problem att det inte skulle gå att ändra partitionen på en hårddisk pga Bitlocker.
Citera
2024-10-05, 17:21
Medlem
DragforADHDs avatar
det är väl bara installera om Windows.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto