2024-10-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nä, tror inte att det var grovt. Polisen valde att inte informera föräldrarna till barnen förrän utredningen var klar. Bara en sådan sak.

Tror inte ungarna fått något men av det. Så länge inte föräldrarna gör ungen till någon form av stående offer under uppväxten så tror jag att ungarna kommer att växa upp utan att komma ihåg händelsen.

Något som motsäger att det inte var grovt är väl dock att han valde självmord. Varför ta livet av sig om det exempelvis "bara" rörde sig om bilder på nakna rumpor? Det är givetvis inte OK det heller och hade utmynnat i arbetslöshet, skam och fängelse, hur länge har jag dock ingen aning om. Men det räckte kanske för att kasta in handduken. Han fick väl en chock och ett väldigt ångestpåslag när han efter alla år blev påkommen.
Citera
2024-10-02, 15:51
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Varför ska män ens arbeta inom barnomsorg? Lämna det åt kvinnor, så minskar risken dramatiskt.

Dessvärre finns det peddokvinnor oxå, eller lågbegåvade så deras "män" får dem att utföra div, saker på barn....Det har hänt förr :/
Citera
2024-10-02, 15:52
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det verkar skett lite mellan Punkt 1 och 2.

Att det inte var särskilt allvarligt tror jag inte på - det verkar helt enkelt vara så att de inte KUNDE spåra IP-numret.

Det du skriver hände ett år innan 2023. Det ledde ingen vart eftersom de inte kunde spåra ip-numret. Inte för att jag fattar hur de listade ut att det var han som hade det ip-numret så långt i efterhand?

Det som leder fram till husrannsakan kallar polisen för "underrättelseinformation". Låter som något annat. Men det kan ju vara samma sak igen, fast de spårade ip-numret den här gången.
Citera
2024-10-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Män behövs på förskolan. Och efter att ha läst vissa inlägg här som menar att om de hade det varit manliga kollegor till mgm och inte kvinnliga så hade de "såmktbättremännen" upptäckt det...Så anställ fler män, majoritet män, på förskolor som lösning på enligt den logiken.

Ett problem är att låg lön och dålig arbetsmiljö skrämmer iväg seriösa män som hade kunnat styra upp verksamheten.
Citera
2024-10-02, 15:58
Medlem
dwgs avatar
Får hoppas att han tog sitt liv som avskummet han var.
Inga fler blir drabbade, tragiskt för dom han med .
Citera
2024-10-02, 15:59
Medlem
Polisen bryr sig olika om misstänkta pedofiler beroende på område.

Dumpen pratar ofta om det. Vissa rycker ut direkt. Andra distrikt bryr sig knappt när Dumpen tipsar.

Polisen borde väl kolla upp blixtsnabbt om en person misstänkt för innehav av övergreppsmaterial på barn jobbar med barn?

En sådan person borde väl bli häktad direkt tills misstanken är kollad?

Risken för självmord borde vara skyhög.

Nu finns ingen gärningsman kvar i livet. Kan dödsboet bli skyldiga till skadestånd till de drabbade barnen?
Citera
2024-10-02, 16:00
Medlem
David_Ss avatar
Smutset tog livet av sig efter att polisen gjort husrannsakan! Det kan man nästan utgå ifrån!

Dock tycker jag det är märkligt när USA hör av sig till svenska polisen och informerar att det förekommit övergreppsmaterial på hans IP och sedan skriver expressen att polisen inte misstänker att han spridit materialet.

Hur kom de då på äcklet.
Klart han spridit, blivit påkommen och efter det tagit livet av sig. Eftersom de inte kunde koppla honom först till en IP tyder det på att han använt en VPN tjänst???

Men de lyckades tillslut ändå, ännu ett tecken på att VPN inte är säkert, dock har jag fullförståelse för att VPN leverantörer lämnar ut uppgifter när det gäller brott mot barn.

Men annars ska dom inte göra det, vet inte hur annars dom fick tag i äcklet.
Citera
2024-10-02, 16:00
Medlem
Den här C.W har alltid varit rätt egen. Men tydligen väldigt omtyckt av väldigt många. Jag var bekant med honom lite kort för ganska längesen. Festade några gånger tillsammans och han var en nörd men väldigt snäll. Troligen väldigt många som kände honom mycket bättre. Som är i chock idag. Känner givetvis bara avsky och äckel för honom nu.
Senast redigerad av GatuSoparen 2024-10-02 kl. 16:03.
Citera
2024-10-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen bryr sig olika om misstänkta pedofiler beroende på område.

Dumpen pratar ofta om det. Vissa rycker ut direkt. Andra distrikt bryr sig knappt när Dumpen tipsar.

Polisen borde väl kolla upp blixtsnabbt om en person misstänkt för innehav av övergreppsmaterial på barn jobbar med barn?

En sådan person borde väl bli häktad direkt tills misstanken är kollad?

Risken för självmord borde vara skyhög.

Nu finns ingen gärningsman kvar i livet. Kan dödsboet bli skyldiga till skadestånd till de drabbade barnen?

Nej, då ingen dom kommer finnas, är det bara de anhöriga som frivilligt kan ge familjerna pengar. Annars får de söka hos Brottsofferfonden och kanske barn/hemförsäkringar kan täcka sådant här? Egentligen borde man vara försäkrad mot övergrepp under förskoletiden och inte bara mot olyckor.
Citera
2024-10-02, 16:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusentankar1
Dags att börja förbjuda män att jobba i förskolor helt enkelt.

Nu finns det ibland även kvinnor som är pedofiler så kommer inte bli många som kan jobba inom den branschen kvar då.
Inte lika vanligt men det finns och bara det räcker.
Citera
2024-10-02, 16:07
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Något som motsäger att det inte var grovt är väl dock att han valde självmord. Varför ta livet av sig om det exempelvis "bara" rörde sig om bilder på nakna rumpor? Det är givetvis inte OK det heller och hade utmynnat i arbetslöshet, skam och fängelse, hur länge har jag dock ingen aning om. Men det räckte kanske för att kasta in handduken. Han fick väl en chock och ett väldigt ångestpåslag när han efter alla år blev påkommen.

Folk har tagit livet av sig utan att gjort något brott alls när de blivit anklagade/avslöjade som pedofiler.

Jag tror att den skam du beskriver räcker för somliga att ta livet av sig. Särskilt som att han verkar ha varit en extrovert person där det sociala var viktigt för honom.
Citera
2024-10-02, 16:08
Medlem
Smuts!

Har äcklet tagit livet av sig innan polisens husrannsakan eller efter?

Svenska polisen är ett skämt! De får en IP adress som det sedan struntas i?

Hur svårt kan det vara att kontrollera hur många som bor på just den adressen och hur många som haft tillgång till den ip-adressen? Äcklig myndighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in