2024-09-26, 21:07
Medlem
Soppgirobygget är en norsk duo som är väldigt stor i Sverige även. Men vilka är de? När jag söker på dem så kommer knappt något upp utom deras länk till Youtube och Spotify. hur som helst tänkte jag att flashback är det bästa stället att fråga på
Citera
2024-09-26, 21:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Aldrig hört talas om, vilken typ av musik och vart spelas musiken om de nu är stora här i sverige?
Citera
2024-09-26, 21:34
Medlem
LeifD2s avatar
felpost
Citera
2024-09-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Aldrig hört talas om, vilken typ av musik och vart spelas musiken om de nu är stora här i sverige?

Deras genrer är "Dance/Electronic, Pop" och spelas ofta av 15-30 åringar och ofta på fester av den åldersgruppen. Du kan väl lyssna själv så får du en känsla av vilket typ av folk som lyssnar på dem.
Citera
2024-09-26, 23:04
Medlem
kalkryggars avatar
Aldrig hört talas om. Men när jag söker så kommer en jävla massa länkar upp så jag vet inte vad för värdelös sökmotor du använder.

I vilket fall så gick en kompis in på deras Youtube och skickade länken till deras mest spelade låt. Och det var sannerligen inget roligt som hävde sig ur mina hörlurar som en norsk spya rätt in i örat. Stor varning för det låter riktigt skit:
https://www.youtube.com/watch?v=YDz2fzsHobk

Hur menar du att dessa är "stora"? Det är väl sannolikt bara några 15 åringar i mellersta Norrland som spelar skiten när de åker runt i sin Epa. Eller va tror du?
Citera
2024-09-27, 06:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veklof5
Deras genrer är "Dance/Electronic, Pop" och spelas ofta av 15-30 åringar och ofta på fester av den åldersgruppen. Du kan väl lyssna själv så får du en känsla av vilket typ av folk som lyssnar på dem.

Ska googla lite och se vad det kan vara men beskrivningen betyder:
-inte min typ av musik med tanke på din beskrivning.
Citera
2024-09-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Aldrig hört talas om. Men när jag söker så kommer en jävla massa länkar upp så jag vet inte vad för värdelös sökmotor du använder.

I vilket fall så gick en kompis in på deras Youtube och skickade länken till deras mest spelade låt. Och det var sannerligen inget roligt som hävde sig ur mina hörlurar som en norsk spya rätt in i örat. Stor varning för det låter riktigt skit:
https://www.youtube.com/watch?v=YDz2fzsHobk

Hur menar du att dessa är "stora"? Det är väl sannolikt bara några 15 åringar i mellersta Norrland som spelar skiten när de åker runt i sin Epa. Eller va tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ska googla lite och se vad det kan vara men beskrivningen betyder:
-inte min typ av musik med tanke på din beskrivning.

Kan tänka man att det låter riktigt skit i era öron som mycket möjligt är mer utvecklade än mina haha. Men om du frågar folk runt 18-års åldern så ska du nog se att de vet vilka Soppgirobygget är och säkert inte bara i mellersta Norrland men vad vet jag? Jag kommer ju därifrån. Som exempel har de mer spelningar i Sverige än i Norge.
Citera
2024-09-27, 23:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Kan tänka man att det låter riktigt skit i era öron som mycket möjligt är mer utvecklade än mina haha. Men om du frågar folk runt 18-års åldern så ska du nog se att de vet vilka Soppgirobygget är och säkert inte bara i mellersta Norrland men vad vet jag? Jag kommer ju därifrån. Som exempel har de mer spelningar i Sverige än i Norge.

Lyssnade halva La Vida eller nåt och de lät som hooja men sjungandes på engelska. Lite epadunkkänsla.
Inte min typ av musik.
Citera
2024-09-28, 00:33
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

OK.

Vill dock förtydliga att det är ju bara musiksmak. Om du inte tycker att det är skit så är det inte heller skit. Så lyssna du om du njuter.

Jag var kanske lite för hård men hade precis haft det i öronen och mitt inlägg kom som en snabb reaktion.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in