Citat:
Ursprungligen postat av
thatjackass420
Har precis flyttat in på folkhögskola igen varav det blivit mycket alkohol (vilket snart kommer dö ut lite) så kommer inte fortsätta i den utsträckning som blivit på senaste veckorna. har gått på mediciner hela livet och denna nya är bara en extra tilläggs medicin på dom jag redan har och har även haft den förut tidigare i livet. Vet att det är dåligt på lång sikt med hjärtproblem och så vidare, men eftersom jag inte kommer att dricka så kontinuerligt så är jag själv inte orolig. Det är även ”bara” blodprov jag ska ta. Finns det ändå då inget jag kan göra?
Drick inte mer och var ärlig som sagt. Finns det inte anledning till att misstro dig om varför du (om du nu har det) ett värde som visar på ett högt alkohol intag ett par veckor tillbaka och dina övriga blodvärden är ok så lär du ju få börja med medicinen som planerat. Men som jag skrev tidigare så lär dom neka dig medicin om det återupprepar sig.
Alkohol och olika mediciner är inte bra att blanda. Om det handlar ADHD medicin så BÖR läkaren vara orolig för eventuella biverkningar som har med hjärtat att göra och iom att man inte vet hur just du reagerar på medicinen så vill man såklart att du inte dricker alls framförallt under tiden man jobbar på att ställa rätt dos.