2025-04-30, 16:22
Medlem
Jag hade Carolina - Florida som Eastern Conference final i min bracket och det känns som att det ska mycket till för att det inte ska bli just de lagen.

Jag håller tummarna för Caps, men har de chans mot Carolina?

Leafs verkar ha fallit tillbaka i deras typiska slutspelsmönster. De såg helt håglösa ut inatt, som om det var en match i serielunken i mitten av grundserien.
Om de har såhär svårt för att knyta ihop säcken mot ett Sens som inte vart i slutspel på många år, så kommer de få förtvivlat svårt mot Florida. För Leafs del känns det lite som deras bästa chans är just då Marners nuvarande kontrakt löper ut efter säsongen.
Citera
2025-04-30, 16:27
Medlem
Majsmannen2s avatar
Bra Ullmark fick svara upp med en nolla.

Nu darrar Toronto lövet i vanlig ordning.

Både mina lag Kings och Avs är på väg att ryka, om men både Oilers och Stars är riktiga kraftmätningar.

Inatt tar tyvärr Habs saga slut.
Citera
2025-04-30, 16:41
Medlem
Stackars Kings, ska de åka för fjärde året i rad mot MacJesus co.

Caroline vidare till andra rundan, som vanligt.

Inte kan väl Toronto tappa detta?
Citera
2025-04-30, 19:53
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Stackars Kings, ska de åka för fjärde året i rad mot MacJesus co.

Caroline vidare till andra rundan, som vanligt.

Inte kan väl Toronto tappa detta?
Ja det ska de absolut. Rena miraklet att Edmonton inte vann med 3-4 puckar senast. Edmonton borde ha haft ett par powerplay till, en straff, och Kemper var helt överjävlig.

Nästa match i Ottawa kommer bli slutspelets intressantaste hittils.
Citera
2025-04-30, 20:23
Medlem
a.e.gs avatar
Kul att folk här börjar få upp ögonen lite för Habs. Det har ju inte varit speciellt kul de senaste decenniet men bättre tider väntar.

Det som saknas är ju lite elakhet men jag skulle inte förvånas om lillebror Xhekaj får röra om i grytan i NHL nästa säsong och Tyler Thorpe tror jag kommer bli en habil bottom six spelare man inte vill bråka med?

Den jag hejar mest på är dock Michael Hage. Hans pappa var ett stort Montréal fan och han dog tragiskt i en drunkningsolycka under sonens draftår.

Ställde till det såklart men kanske han tittar över sin son och är stolt i himlen?

https://m.youtube.com/watch?v=ewdQZPGinUM&pp=ygULSGFnZSBkcmFmdCA%3D
Citera
2025-05-01, 03:52
Medlem
sebastian_s avatar
Jag börjar tröttna på det här "hittar ett sätt att vinna" som alla slänger sig med hela tiden. Ta Florida mot Tampa, Florida avslutar så satans bra. Det är klart att pucken "hittar in" om man sätter den i krysset istället för att fösa den på benskyddet.

Eller att man håller i pucken och hittar en vägvinnande passning och sen avslut istället för att slänga den på mål. " There are no bad shots, always good to take the shot blablabla".
Citera
2025-05-01, 09:36
Medlem
Härligt jämt i västra konferensen. Ingen serie avgjord efter fem matcher. I öst är nu tre av fyra avgjorda med 4-1. Bara ångest-Toronto som inte lyckats ta sig förbi Ottawa.

Läst en del på nätet nu om att nuvarande Core Four i Toronto endast lyckats vinna en av tretton matcher i slutspelet när laget haft chansen att säkra avancemang. Skulle de tappa detta mot Ottawa så är frågan vad som händer med laget.
Citera
2025-05-01, 11:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag börjar tröttna på det här "hittar ett sätt att vinna" som alla slänger sig med hela tiden. Ta Florida mot Tampa, Florida avslutar så satans bra. Det är klart att pucken "hittar in" om man sätter den i krysset istället för att fösa den på benskyddet.

Eller att man håller i pucken och hittar en vägvinnande passning och sen avslut istället för att slänga den på mål. " There are no bad shots, always good to take the shot blablabla".

Ja kommentatorerna och snacket runt hockey har väl bakom meningar egentligen låtit likadant i alla år. Vi kommer bara på lite olika begrepp för i princip samma sak.

Annars skulle väl våra experter låta extremt uttjatade, mer än det redan är.

Och då är Tampa och Montreal likviderade. Tror Wild och Kings åker inatt.
Ottawa och Avs tar sista chansen.
Citera
2025-05-01, 11:05
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

...Toronto endast lyckats vinna en av tretton matcher i slutspelet när laget haft chansen att säkra avancemang.

Skulle de tappa detta mot Ottawa så är frågan vad som händer med laget.

Är säkert osäkerheten som smyger sig in i huvudet på spelarna också. Dom är många som har samma upplevelse tillsammans.
Citera
2025-05-01, 12:08
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Härligt jämt i västra konferensen. Ingen serie avgjord efter fem matcher. I öst är nu tre av fyra avgjorda med 4-1. Bara ångest-Toronto som inte lyckats ta sig förbi Ottawa.

Läst en del på nätet nu om att nuvarande Core Four i Toronto endast lyckats vinna en av tretton matcher i slutspelet när laget haft chansen att säkra avancemang. Skulle de tappa detta mot Ottawa så är frågan vad som händer med laget.
ångest-toronto
mupp-toronto

Ja, kärt barn har många namn

När the muppet show hade 3-1(?) i matcher så tänkte jag att Ottawa förmodligen inte vänder (förmodligen, inte säkert).
Men när de sedan krossar med 5-0 eller något i matchen efter så lär ju nu lönnlöven darra värre än.. ja.. lönnlöv, asplöv?
Deras psyke är ju inte det bästa, och ledd av kapten Matthews som alltid viker ner sig i slutspel på det.

Det här kan bara gå åt helvete för muppångest-toronto
Citera
2025-05-01, 17:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
ångest-toronto
mupp-toronto

Ja, kärt barn har många namn

När the muppet show hade 3-1(?) i matcher så tänkte jag att Ottawa förmodligen inte vänder (förmodligen, inte säkert).
Men när de sedan krossar med 5-0 eller något i matchen efter så lär ju nu lönnlöven darra värre än.. ja.. lönnlöv, asplöv?
Deras psyke är ju inte det bästa, och ledd av kapten Matthews som alltid viker ner sig i slutspel på det.

Det här kan bara gå åt helvete för muppångest-toronto
Det är måste se-tv att se Torontos och särskilt Matthews mentala kollaps. Det är som Chicago Bulls och 90-talet fast tvärtom.
Citera
2025-05-01, 17:40
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är måste se-tv att se Torontos och särskilt Matthews mentala kollaps. Det är som Chicago Bulls och 90-talet fast tvärtom.
Ja men verkligen! Tyvärr kunde jag inte se senaste matchen, men inatt ska jag absolut titta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in