2024-09-19, 05:51
  #157
Medlem
citymormors avatar
Ett intressant och otäckt sätt att bedriva krig på, människan är uppfinningsrik när det gäller att att döda.
Givetvis ett mycket fegt och ohederligt sätt som tyvärr kommer inspirera andra att göra likadant.

Går vi alla runt med bomb i fickan? Vilken mobiltelefon är säkrast? Vilken har ett batteri format som en riktad laddning för att spränga av dig aortan i låret?
Citera
2024-09-19, 05:52
  #158
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Riktigt lurigt att använda ett annat kommunikations verktyg dagen efter...den paranoian det kommer att inbringa kommer att bli massiv.

Mästerligt!

Priset på brevduvor, maratonlöpare och papyrys gick nu upp…
Citera
2024-09-19, 06:26
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Israel spelar spelet "vem som kan hålla ut längst mot den andre".

Jag tror Hamas, och flera andra starkt anti-israeliska grupperingar, kommer se det här som 'ett slag under bältet', och tycka att om Israel går såhär lågt, så behöver inte vi heller upprätthålla någon inhemsk krigsmässig heder. Vilket motiverar dem att angripa mer urskillningslöst med vapen som orsakar bredare förstörelse, som biologiska eller kemiska vapen m.m.

Psykologisk paranoia i Hamas? Ja, för en tid, och bara i de högsta befälskedjorna. Men man blir bara högt uppsatt om man är duktig på att följa och domptera fördomarna och trenderna ibland fotsoldarerna, och dessa kommer bara bli ännu mer förbannade pga Israels slag under bältet, varpå dom vill ta i ännu mer urskillningslöst och ta fram ännu mer hårdhänt ledarskap, som är beredda att kapitalisera politiskt på ännu hårdare tag, för att tränga sig förbi mer "moderata" konkurrenter till ledarpositionerna.

Israel å sin sida kommer inte göra någon rannsakning, utan fortsätta på samma gränslösa linje, som skapar ännu större hat och motstånd och angrepp mot dom själva ju längre tiden går.

Det finns ingen fred i åsyn, och insatserna kommer bara bli högre för båda sidor. Israel slåss med andra ord inte för att freda sig, för det lyckas man inte med genom att skapa en ännu större hotbild mot sig själv än den som man initialt försökte motverka. Israeliska ledarskapet är smarta nog att förstå det. Och araberna kommer inte glömma eller förlåta.

Så Israel spelar leken "Vem kan hålla ut längst mot den andre" ... typ,
Boxhandskarna, som först åkte av, ersätts gradvis till påkar, sen knivar, sen skjutvapen, sen ... suck .... jaaa du, vad ska man säga.

Båda sidor skulle behöva en bestämd morsa som tog dom båda i öronen och sa åt dom att sluta dumma sig, och gå in och diska och göra hemläxorna istället.

Krigsmässig heder i Hamas????

Attackerna den 7 oktober visar vilken "heder" Hamas visar upp i krig. Låt se, hur många "heders-poäng" får man att att mörda och våldta gravida kvinnor och stycka deras foster?
Citera
2024-09-19, 06:31
  #160
Medlem
Jag är imponerad, vad kommer Hizbollah våga använda nu. Dom lär ju behöva kolla genom mobilen, personsökaren eller walkie-talkie innan köp. Otroligt mycket arbete.

Frågan är varför solpanelerna sprängdes om det var Israel också eller om det var slump?

Finns det mer teknik dom kan ha planerat bomber i också.
Citera
2024-09-19, 06:43
  #161
Medlem
De har uppnått ett av målen, paranoia. Från Aftonbladet:
”Liksom många andra i Libanon fruktar Awada att skräcken kommer fortsätta.
– I morgon är det kanske cigarettändare. Du vill tända en cigarett och den exploderar i din hand, säger han.”

Ja, är man hizbollah medlem så ska man nog sluta använda ALLT och krypa ihop under sängen i fosterställning (eller är sängen apterad? )
Citera
2024-09-19, 06:47
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Krigsmässig heder i Hamas????

Attackerna den 7 oktober visar vilken "heder" Hamas visar upp i krig. Låt se, hur många "heders-poäng" får man att att mörda och våldta gravida kvinnor och stycka deras foster?

Ytterligare en som tror på israelisk propagand utan minsta bevis.
Citera
2024-09-19, 06:53
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Krigsmässig heder i Hamas????

Attackerna den 7 oktober visar vilken "heder" Hamas visar upp i krig. Låt se, hur många "heders-poäng" får man att att mörda och våldta gravida kvinnor och stycka deras foster?

Du är en ljugande zionist som antingen är hjärntvättad eller vet precis vilka lögner du sprider. Det sjuka är "terror"-Hamas ratio civila/militärer är betydligt bättre än "demokratin" Izrael.
Citera
2024-09-19, 06:58
  #164
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Israel spelar spelet "vem som kan hålla ut längst mot den andre".

Jag tror Hamas, och flera andra starkt anti-israeliska grupperingar, kommer se det här som 'ett slag under bältet', och tycka att om Israel går såhär lågt, så behöver inte vi heller upprätthålla någon inhemsk krigsmässig heder. Vilket motiverar dem att angripa mer urskillningslöst med vapen som orsakar bredare förstörelse, som biologiska eller kemiska vapen m.m.

Psykologisk paranoia i Hamas? Ja, för en tid, och bara i de högsta befälskedjorna. Men man blir bara högt uppsatt om man är duktig på att följa och domptera fördomarna och trenderna ibland fotsoldarerna, och dessa kommer bara bli ännu mer förbannade pga Israels slag under bältet, varpå dom vill ta i ännu mer urskillningslöst och ta fram ännu mer hårdhänt ledarskap, som är beredda att kapitalisera politiskt på ännu hårdare tag, för att tränga sig förbi mer "moderata" konkurrenter till ledarpositionerna.

Israel å sin sida kommer inte göra någon rannsakning, utan fortsätta på samma gränslösa linje, som skapar ännu större hat och motstånd och angrepp mot dom själva ju längre tiden går.

Det finns ingen fred i åsyn, och insatserna kommer bara bli högre för båda sidor. Israel slåss med andra ord inte för att freda sig, för det lyckas man inte med genom att skapa en ännu större hotbild mot sig själv än den som man initialt försökte motverka. Israeliska ledarskapet är smarta nog att förstå det. Och araberna kommer inte glömma eller förlåta.

Så Israel spelar leken "Vem kan hålla ut längst mot den andre" ... typ,
Boxhandskarna, som först åkte av, ersätts gradvis till påkar, sen knivar, sen skjutvapen, sen ... suck .... jaaa du, vad ska man säga.

Båda sidor skulle behöva en bestämd morsa som tog dom båda i öronen och sa åt dom att sluta dumma sig, och gå in och diska och göra hemläxorna istället.
Klart det är ett slag under bältet, men problemet med psykopater som Hamas är att de inte förstår att de först attackerat på ett hemskt vis och därför nu blir straffade. Utan istället, precis som du verkar fundera och oroa dig för, så tror de på något vis att detta är något nytt angrepp från Israel och att de nu därför måste hämnas lika hårt eller värre.

Hamas och andra psykopater har ofta just detta problemet så de förstår aldrig att det som nyss hände är själva hämnden för något de själva gjort tidigare.
Citera
2024-09-19, 07:06
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Krigsmässig heder i Hamas????

Attackerna den 7 oktober visar vilken "heder" Hamas visar upp i krig. Låt se, hur många "heders-poäng" får man att att mörda och våldta gravida kvinnor och stycka deras foster?
Riktigt hemskt det som hände 7 oktober

Altt var frid och fröjd innan dess
Citera
2024-09-19, 07:14
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Ytterligare en som tror på israelisk propagand utan minsta bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Du är en ljugande zionist som antingen är hjärntvättad eller vet precis vilka lögner du sprider. Det sjuka är "terror"-Hamas ratio civila/militärer är betydligt bättre än "demokratin" Izrael.

Det är ingen större idé att diskutera med personer som förnekar det urskillningslösa våld som Hamas ägnade sig åt under den 7 oktober.

Citat:
Tidigt på morgonen initierade Hamas ett raketangrepp mot israeliska städer, samtidigt som cirka 3 000 terrorister[9] invaderade israeliska byar nära gränsen till Gazaremsan, där de begick omfattande massakrer på civilbefolkningen. Utöver urskillningslöst mördande förekom det under attacken flera fall av tortyr[10], kidnappningar[11], likskändningar[12][13] och våldtäkter.[14] Hamas tog cirka 250 personer som gisslan och förde dem till Gazaremsan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hamas_attack_mot_Israel_i_oktober_2023

Om Hamas inte hade gjort detta den 7 oktober, så hade Israel givetvis inte hämnats geom att utsätta Gaza för urskillningslöst våld som svar på attacken och dödat (hittills) över 42.000 palestinier.

Observera att jag inte försvarar Israels hänsynslösa våld mot palestinierna. Jag tycker tvärtom att Netanyahu är Israels sämste premiärminister genom tiderna, och att han kan jämföras med Putin. Jag tycker också att Israel rent allmänt har burit sig illa åt mot sina grannar under lång tid.

Men observera att raserandet av Gaza inte skulle ha inträffat om inte Hamas hade begått sin 7 oktober-massaker.

Ber om ursäkt för off topic. Jag vet inte om Israel skulle ha monterat in sprängladdningar i personsökare och walkie talkies och sprängt en massa Hizbollah-medlemmar i Libanon och Syrien ifall den 7 oktober-massakern inte hade inträffat.
__________________
Senast redigerad av Egna-tankar 2024-09-19 kl. 07:17.
Citera
2024-09-19, 07:36
  #167
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Men observera att raserandet av Gaza inte skulle ha inträffat om inte Hamas hade begått sin 7 oktober-massaker.

Ber om ursäkt för off topic. Jag vet inte om Israel skulle ha monterat in sprängladdningar i personsökare och walkie talkies och sprängt en massa Hizbollah-medlemmar i Libanon och Syrien ifall den 7 oktober-massakern inte hade inträffat.
Israel har begått över 200 massakrer mot civila sedan landet grundades 1948. Tror du verkligen Israel har hunnit infiltrera och aptera sprängladdningar på alla walkie-talkies och personsökare sedan den 7 oktober förra året? Israel hade planerat detta långt i förväg och detonerat sprängladdningarna ändå.
Citera
2024-09-19, 08:00
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
Israel har begått över 200 massakrer mot civila sedan landet grundades 1948. Tror du verkligen Israel har hunnit infiltrera och aptera sprängladdningar på alla walkie-talkies och personsökare sedan den 7 oktober förra året? Israel hade planerat detta långt i förväg och detonerat sprängladdningarna ändå.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Stöder du Israel eller arabterroristerna? Har du glömt 9/11? Det glömmer aldrig jag.

Det här med personsökare och walkie talkies är alldeles underbart bra gjort av mossad. Skit i när dom gjorde det, dom riktade in sig på terroristerna ledning, och lyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in