Citat:
Ursprungligen postat av
kesey
Ytterligare en som tror på israelisk propagand utan minsta bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Berrata
Du är en ljugande zionist som antingen är hjärntvättad eller vet precis vilka lögner du sprider. Det sjuka är "terror"-Hamas ratio civila/militärer är betydligt bättre än "demokratin" Izrael.
Det är ingen större idé att diskutera med personer som förnekar det urskillningslösa våld som Hamas ägnade sig åt under den 7 oktober.
Citat:
Tidigt på morgonen initierade Hamas ett raketangrepp mot israeliska städer, samtidigt som cirka 3 000 terrorister[9] invaderade israeliska byar nära gränsen till Gazaremsan, där de begick omfattande massakrer på civilbefolkningen. Utöver urskillningslöst mördande förekom det under attacken flera fall av tortyr[10], kidnappningar[11], likskändningar[12][13] och våldtäkter.[14] Hamas tog cirka 250 personer som gisslan och förde dem till Gazaremsan.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hamas_attack_mot_Israel_i_oktober_2023
Om Hamas inte hade gjort detta den 7 oktober, så hade Israel givetvis inte hämnats geom att utsätta Gaza för urskillningslöst våld som svar på attacken och dödat (hittills) över 42.000 palestinier.
Observera att jag
inte försvarar Israels hänsynslösa våld mot palestinierna. Jag tycker tvärtom att Netanyahu är Israels sämste premiärminister genom tiderna, och att han kan jämföras med Putin. Jag tycker också att Israel rent allmänt har burit sig illa åt mot sina grannar under lång tid.
Men observera att raserandet av Gaza inte skulle ha inträffat om inte Hamas hade begått sin 7 oktober-massaker.
Ber om ursäkt för off topic. Jag vet inte om Israel skulle ha monterat in sprängladdningar i personsökare och walkie talkies och sprängt en massa Hizbollah-medlemmar i Libanon och Syrien ifall den 7 oktober-massakern inte hade inträffat.