2024-09-17, 07:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vi kan alltid hoppas på degradering, kan Juventus så kan City. Snälla ge oss det, ut med skiten.
Juventus var något annat iofs. Det var doping och mutor.
Citera
2024-09-17, 07:29
Medlem
Utan att ha detaljkoll på regelverket men i och med att Chelsea klarat sig så borde väl också City göra det?
Citera
2024-09-17, 07:39
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ni som hoppas på nedflyttning och fråntagna titlar kan ju bara drömma vidare.

På sin höjd blir det böter och kanske poängavdrag som kommer inte kommer drabba på längre sikt.

Det är alldeles för mycket prestige att förlora i detta för ligan i det som byggts upp.

Alla vet detta. Därför är inget större grej heller än vad man skulle kunna tro.

Detta. Folk kräver naturligtvis tuffast möjliga straff, men ytterst få tror på att det faktiskt finns bollar att utfärda det. Därav en ganska slapp och uppgiven inställning till det hela.

Det man inte har med i beräkningen är att om City försvinner öppnas det upp möjligheter för andra klubbar att växa på lagligt sätt och göra ligan starkare och bredare som helhet. Så gör det enda rätta förfan!
Citera
2024-09-17, 12:12
Medlem
Beaver14s avatar
Likgiltig inför detta. Eller visst, jag önskar ju att klubben slutar existera men det kommer inte hända.

Allt annat än tvångsnedflyttning och europaban i många år är ju en vinst för City. (Det senare tror jag inte ens är ett möjligt straff).

Säg att man får 20-50 poängavdrag på innevarande säsong. Det enda det betyder är ju att man inte vinner ligan i år. Men sen är det fair game igen och fusket kan fortsätta. Eventuella böter biter ju inget alls, det är ju bara att öka oljeproduktionen en kvart så har ägaren betalt det.

Har inga förhoppningar alls på ett straff som är i paritet med de fördelar de fått genom dopingen.
Citera
2024-09-17, 12:36
Moderator
zanteras avatar
Personligen gillar jag inte straffen där man tar ifrån laget titlar man har vunnit. Även om det kommer fram att City myglat och vunnit PL titlar, så är det ju ändå titlar man vunnit. Personligen hade jag inte känt någon extra glädje som supporter av ett annat lag om mitt lag helt plötsligt fick en PL titel från 5 år sedan för att vi slutade 2a. Det var ju en titel som firades där och då. Det finns liksom inte mycket att hämta nu i att bli tilldelad en gammal PL vinst.

Där tycker jag personligen straff som påverkar här och nu samt framtiden är bättre. Som andra sagt, nedflyttning och liknande. Det är väl det enda som någorlunda hade påverkat klubben. Böter är ju inget för City, ett år utan CL kan de överleva och även ett poängavdrag en säsong är ju en piss i havet.

Tror dock som många andra att det inte blir speciellt mycket av detta. Att City skulle flyttas ner till League 2 och behöva spela mot lag som Gillingham och Grimsby på Etihad ser jag som önsketänkande mer än något annat.
Citera
2024-09-17, 15:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Juventus var något annat iofs. Det var doping och mutor.

Juventus mutade ingen. Milan hade dock en mutskandal på 80-talet.

Ska man snacka "Calciopoli" ska man faktiskt veta vad som hände, och hur mycket sjukt som pågick. Många har t ex helt glömt bort att Milan uteslöts ur CL kommande säsong men efter att den starke mannen, Berlusconi, trixat färdigt fick man vara med igen, och vann sedermera hela turneringen. Det var en maktkamp som stormade, ur att Juventus förlorat sin stora profil och Gudfader i "Advokaten".

Däremot trollade Juve med böckerna i senaste bestraffningen. Ett straff man helt och hållet förtjänade.
Senast redigerad av -GG 2024-09-17 kl. 15:38.
Citera
2024-09-17, 18:48
Medlem
J.R.s avatar
Allt som det pratas om när det gäller Premier League de sista åren rör fusk, mygel, skumma affärer osv. Hur har det blivit så här illa? Har England blivit ett förfallet land? Jag gillar det i alla fall inte.
Citera
2024-09-17, 20:27
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ingen hade brytt sig om de inte vann allt som går att vinna. Allt hat ligger i eran rasism mot att det är araber som äger klubben. Chelsea är ni tysta om undrar varför 😂

Kommer bli sjukt kul när det bara blir böter.
Citera
2024-09-17, 21:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ingen hade brytt sig om de inte vann allt som går att vinna. Allt hat ligger i eran rasism mot att det är araber som äger klubben. Chelsea är ni tysta om undrar varför 😂

Får väl se om det blivit nåt straff när du kommer tillbaka.
Citera
2024-09-17, 23:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Utnyttja nu extratiden du får till att hitta något nytt plastlag att ”heja på”. Så mycket för att kalla sig supporter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in