2024-09-13, 07:24
Medlem
Läste att polisen först inte ville gå ut med ett signalement för att inte störa utredningen. Däremot var de intresserade av iakttagelser från närområdet.

Således visste polisen vad de sökte efter och jag drog den slutsatsen att det var för känsligt att gå ut med signalementet.
Citera
2024-09-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vittran70
Jessica Torstensson blev inte våldtagen, hon knivmördades. Finns dessutom två personer av intresse i det fruktansvärda fallet.
Jag skrev inte heller att hon våldtagits. Jag lyfte bara det fallet som ett exempel då det skedde i närheten.
Citera
2024-09-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Är det någon från Skellefteå som har någon koll på vem den anhållna är?

Enligt lokala tidningen så har dom nu gripit en 18 åring.

Norran berättade förra veckan om att Skelleftepolisen utreder ett ”brott mot person” vid en av gångtunnlarna på Anderstorp i Skellefteå, alldeles intill det så kallade Tipshuset.

En 18-åring misstänks för en överfallsvåldtäkt mot en ung kvinna vid en gång- och cykeltunnel på Anderstorp i Skellefteå. Ynglingen har i inledande polisförhör förnekat brott.

https://norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/overfallsvaldtakt-vid-gangtunnel-i-skelleftea-18-aring-greps/jd03184l
Jaha ja inget signalement för att inte störa utredningen. Då vet vi att det är en importerad vänsterröstare som har varit ute och våldtagit igen. Så sällsynt att man blir helt chockad!
Citera
2024-09-13, 14:59
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Läste att polisen först inte ville gå ut med ett signalement för att inte störa utredningen. Däremot var de intresserade av iakttagelser från närområdet.

Således visste polisen vad de sökte efter och jag drog den slutsatsen att det var för känsligt att gå ut med signalementet.

Ska vi gissa på etnicitet och nation på den anhållna?

Det ligger en 150g cheeseburgare i potten. 🍔
Citera
2024-09-13, 15:02
Medlem
När blev 90% överrepresentation = 95% sannolikhet = helt säkert?

Att det är fegt att mörklägga signalement håller jag med, hade vara bättre att lära folk att förstå sannolikheterna som är inblandade.

Det är väl en rätt stor överrepresentation för invandrare att passera gångtunneln vid Anderstorp också?
Citera
2024-09-13, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDoeSouth
Jaha ja inget signalement för att inte störa utredningen. Då vet vi att det är en importerad vänsterröstare som har varit ute och våldtagit igen. Så sällsynt att man blir helt chockad!

Nåja, inget signalement kan också vara ett nog så gott signalement.
Citera
2024-10-10, 08:12
Medlem
Vad händer i detta fall?
Citera
2024-10-28, 09:41
Medlem
Åklagaren har begärt förlängd utredningstid.

Främsta orsaken: de långa väntetiderna vid Nationellt forensiskt centrum, NFC, i Linköping som tar mellan sex och tio veckor.
Citera
2024-11-13, 21:34
Medlem
Enligt Norran idag så var det offret som såg MGM på stan sex dagar senare.

Det finns inga DNA-bevis, men det antyds i artikeln att det handlade om fingrar eller liknande som förts upp.
Citera
2024-12-03, 22:51
Medlem
MGM är enligt säkra källor Y*zied H*med
Citera
2024-12-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taktik
MGM är enligt säkra källor Y*zied H*med

Jobbat säkert inom vård och omsorg och ska "ta hand om gamla"
Citera