2024-09-19, 18:40
Medlem
Japhys avatar
Vår store Hjälte planerar att förära Springfield med ett besök inom ett par veckor, meddelar han. På sitt oefterhärmeliga sätt fnyser han även åt mordförsöken han numera utsätts för då och då:

“I’m going to go there in the next two weeks. I’m going to Springfield,” the GOP presidential nominee told supporters in Uniondale, New York.

“You may never see me again, but that’s OK. Got to do what I got to do,” he added. “‘Whatever happened to Trump?’ ‘Well, he never got out of Springfield.’”
Citera
2024-09-19, 19:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vår store Hjälte planerar att förära Springfield med ett besök inom ett par veckor, meddelar han. På sitt oefterhärmeliga sätt fnyser han även åt mordförsöken han numera utsätts för då och då:

“I’m going to go there in the next two weeks. I’m going to Springfield,” the GOP presidential nominee told supporters in Uniondale, New York.

“You may never see me again, but that’s OK. Got to do what I got to do,” he added. “‘Whatever happened to Trump?’ ‘Well, he never got out of Springfield.’”
Varken Springfields republikanske borgmästare Rob Rue eller Ohios republikanske guvernör Mike DeWine vill att Trump ska göra något besök i Springfield. Trumps egna partikamrater...
Citera
2024-09-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Varken Springfields republikanske borgmästare Rob Rue eller Ohios republikanske guvernör Mike DeWine vill att Trump ska göra något besök i Springfield. Trumps egna partikamrater...

Det är klart dom inte vill. Dom vet ju att Trump bara åker dit för att skapa kaos. Han skiter fullkomligt i vad som är bäst för staden. Som nu behöver lugn och ro för att återhämta sig. Kan bli minst två nya Republikaner som ansluter sig till Harris kampanj.
Citera
2024-09-19, 21:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är klart dom inte vill. Dom vet ju att Trump bara åker dit för att skapa kaos. Han skiter fullkomligt i vad som är bäst för staden. Som nu behöver lugn och ro för att återhämta sig. Kan bli minst två nya Republikaner som ansluter sig till Harris kampanj.
Såväl guvernören som borgmästaren lever väl numera under dödshot, får man anta. Det är vad som brukar hända med republikaner som går emot Trump. Valrörelsen i Ohio har verkligen inte blivit lättare för de republikanerna. Jag tror också att en del kommer att ansluta sig till Harris eftersom Trump motarbetar delstaten.
Citera
2024-09-19, 23:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Såväl guvernören som borgmästaren lever väl numera under dödshot, får man anta. Det är vad som brukar hända med republikaner som går emot Trump. Valrörelsen i Ohio har verkligen inte blivit lättare för de republikanerna. Jag tror också att en del kommer att ansluta sig till Harris eftersom Trump motarbetar delstaten.
Själv tippar jag på att Trump får 80% av väljarna i Springfield och att han vinner ohio.
Citera
2024-09-20, 08:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Själv tippar jag på att Trump får 80% av väljarna i Springfield och att han vinner ohio.
Med hjälp av valfusk är allt möjligt 😊.
Citera
2024-09-20, 12:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Med hjälp av valfusk är allt möjligt 😊.
Och 20000 Haitier som äter katter.
Citera
2024-09-20, 12:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Och 20000 Haitier som äter katter.
Ja, just det. Det går att vinna val med stora medvetna lögner också 😊
Citera
2024-09-20, 12:34
Medlem
DaEzzs avatar
Borgmästaren i Springfield tvingas nu införa undantagstillstånd för att kunna hantera situationen som uppstått i staden efter Trump´s och J.D Vance vrickade uttalanden och hatretorik som bland annat resulterat i över 30 bombhot och otaliga mordhot mot politiker och tjänstemän i Springfield:

https://www.theguardian.com/us-news/2024/sep/19/springfield-ohio-emergency-proclamation-migrant-rumors

https://thehill.com/homenews/state-watch/4888505-springfield-emergency-proclamation-public-safety/
Senast redigerad av DaEzz 2024-09-20 kl. 12:46.
Citera
2024-09-20, 12:37
Medlem
Citat:

Jo jag tror definitivt att föräldrarna som fått hålla sina ungar hemma ifrån skolan pga bombhot, sjuka som fått sina operationer och läkarbesök inställda, kulturintresserade som sett biblioteken stängas, invånarna i stort dom sett hur Proud Boys mobiliserat och KKK försökt rekrytera, allt på grund av bombhoten i Springfield alla är väldigt taggade för att rösta på den person som är ansvarig för detta, den demente, trögtänkte, åldriga och narcissistiska kandidat Trump.

Eller, nej det tror jag inte! Jag skojade bara.
Citera
2024-09-20, 12:44
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Borgmästaren i Springfield tvingas nu införa undantagstillstånd för att kunna hantera situationen som uppstått i staden efter Trump´s och J.D Vance vrickade uttalanden och hatretorik som bland annat resulterat i över 30 bombhot och otaliga mordhot mot politiker och tjänstemän i Springfield:

https://www.theguardian.com/us-news/2024/sep/19/springfield-ohio-emergency-proclamation-migrant-rumors

https://thehill.com/homenews/state-watch/4888505-springfield-emergency-proclamation-public-safety/
Se där. Framtiden är redan här. Med Trump som president kan undantagstillstånd bli permanenta och voilà inga fler val.
Citera
2024-09-20, 12:47
Medlem
Citat:

Frågan är väl om Springfieldborna själva gillar all uppmärksamhet. Det är inte utan orsak man bor i en liten sovande ort.

Men funderar på om inte denna frågan redan är massmedialt död? Det är andra frågor som tar massmedias uppmärksamhet nu? Såsom sig bör i en valkampanj, att det hela tiden rullar olika frågor och diskussionsämnen.

Att klamra sig fast i månader på en och samma uppätna hund/katt är väl även för en presidentkandidat lite overkill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in