2024-09-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Harris vill ge Haitierna skattefinansierad sjukvård.
Trump vill skicka hem dem.

Kanske inte så konstigt att människor med uppehålls- & arbetstillstånd och som betalar skatt, också får ta del av det som deras skatteinbetalningar går till. Jag ser inget som helst problem i detta, varför gör du det?
Citera
2024-09-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Så Trump kan inte bygga muren, den ligger ju i Texas. Intressant.

Kan du inte bara erkänna som det är. Du struntar i om USA är fyllt med haitier och gillar därför Kamala. jag tycker in en enda haitier ska vara i USA och därför är jag för Trump. Och i Sverige röstar jag på SD. Du måste hata dagens regering. Invandringen till Sverige har störtdykt.

Som sagt, en grundkurs i Statskunskap rekommenderas.
Citera
2024-09-17, 14:02
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Som sagt, en grundkurs i Statskunskap rekommenderas.
OK du står inte för att du vill fylla USA med haitier. Du är lite som Kamala, du har ingen ryggrad. Kanske därför du känner dig hemma med henne.
Citera
2024-09-17, 14:15
Medlem
Citat:
Därför att de inte jobbar. I Sverige jobbar bara 50% av Somalier och 88% av svenskar. Som då betalar Somaliernas liv. Och de är inte ens i sitt hemland.

Säg att detta är OK för dig så får du credd.

Ja, nu pratar vi om Springfield och haitierna, där en majoritet bidrar till det samhälle i vilket de lever.

Why Thousands of Haitians Have Settled in Springfield, Ohio

https://www.nytimes.com/2024/09/14/us/haitian-migrants-springfield-ohio.html
Citera
2024-09-17, 14:19
Medlem
Citat:
Hur mycket skatt betalar haitierna till medicare?

Den frågan får du nog ställa till den amerikanska skattemyndigheten.

Men kortfattat och rent allmänt kan dömas att medicare är finansierat genom;

”Funding for Medicare, which totaled $1 trillion in 2023, comes primarily from general revenues (government contributions), payroll tax revenues paid by employers and workers, and premiums paid by beneficiaries”.
Citera
2024-09-17, 14:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, nu pratar vi om Springfield och haitierna, där en majoritet bidrar till det samhälle i vilket de lever.

Why Thousands of Haitians Have Settled in Springfield, Ohio

https://www.nytimes.com/2024/09/14/us/haitian-migrants-springfield-ohio.html
Precis

People covered by Temporary Protected Status are entitled by law to receive health and nutrition benefits as well as other public benefits, such as food stamps.
Springfield has struggled to handle soaring demand placed on health care, housing, schools and roads.

The mayor of Springfield, Rob Rue, said that he was still hoping to receive federal assistance.
Citera
2024-09-17, 14:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Nej. Nej jag vill förtydliga Harris värdegrund som är djup rasistisk. Du vet Ku Klux Klan därav KKKamla. Trodde det var uppenbart.
Att försöka få Harris kopplat till KKK vittnar om att du helt ballat ur och måste rycka desperata argument ur röven.

Men på tal om det så attraherar Trump sådant.
En tillbakablick inför valet 2016 (och bortom att han försökt tysta ner porrskådisen han pippade som nybliven far.).

"The Anti-Defamation League had called on Trump to repudiate the support of Duke, the former grand wizard of the Ku Klux Klan, and other white supremacist groups."

"The Sunday uproar started when Trump was asked by Tapper whether he would disavow Duke and other white supremacist groups that are supporting his campaign.

"Just so you understand, I don't know anything about David Duke, OK?" Trump said.

Trump was pressed three times on whether he'd distance himself from the Ku Klux Klan -- but never mentioned the group in his answers."
https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2016/02/28/politics/donald-trump-white-supremacists

Vad han än pressas på så är svaret "I no nothing."..
https://media.tenor.com/f816Oe_Tk5IAAAAe/fawlty-towers.png
Citera
2024-09-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Vad är det du inte förstår? Om Trump skulle göra en 180 graders sväng och säga att han vill fri invandring och alla skattemedel ska gå till bostäder och välfärd för migranter hade han fått noll röster. När Kamala gör 180 graders sväng och vill stänga gränsen så bryr sig inte hennes fans om det. Det är som att de är helt tomma i huvudet, vad som var otänkligt tidigare är helt plötsligt ok. De är som att de dyrkar en gud och inte policies.

Jag tror du helt har missuppfattat detta. Demokraterna tillsammans med vissa Republikaner försökte redan tidigare lägga fram det tuffaste lagförslaget om gränskontroll någonsin. Trump stoppade dock detta, då han ville göra frågan till en valfråga. Då han satte sig själv före nationen. Kamala satte nationen före dig själv.

Så vad är det du inte förstår?
Citera
2024-09-17, 14:25
Medlem
Citat:
Precis

People covered by Temporary Protected Status are entitled by law to receive health and nutrition benefits as well as other public benefits, such as food stamps.
Springfield has struggled to handle soaring demand placed on health care, housing, schools and roads.

The mayor of Springfield, Rob Rue, said that he was still hoping to receive federal assistance.

Och….?
Citera
2024-09-17, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Trump tar upp frågan om 150000 haitier i en liten stad, men i din värld är det inget problem och det förklarar varför du röstar på Kamala medans jag föredrar Trump. Det har den prioritering vi har för en fint liv i ett land. Du: abort. Jag: inga haitier.
Trump och Vance pekar ut haitier i Springfield med rena lögner som i sin tur skapar rädsla via att följden blir bombhot och skolskjutningar.

Sen får du iaf försöka landa i verkligheten och inte leva dig in så förfärligt att du tappar verklighetsuppfattningen:
Jag kan omöjligt rösta på Harris, din sillhjärna.
Citera
2024-09-17, 14:32
Medlem
Japhys avatar
Springfield's Mayor Rob Rue, who'd been cautiously optimistic about the arrival of Haitians, is now gob smacked at the strain they're placing on the town: "The infrastructure of the city—our safety forces, our hospitals, our schools—Springfield is a close community and has a big heart, but at the same point, we've had this influx that has taxed all these services," he said.

The U.S. can't keep helping the citizens of other nations when it's struggling to support its own. Our government is subsidizing and replacing our workforce with foreigners willing to work for less. And while corporations may be prospering, Americans are suffering from despair and dying.

Citat:
Och….?
Vilket jävla freak du är
Citera
2024-09-17, 14:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trump och Vance pekar ut haitier i Springfield med rena lögner som i sin tur skapar rädsla via att följden blir bombhot och skolskjutningar.

Sen får du iaf försöka landa i verkligheten och inte leva dig in så förfärligt att du tappar verklighetsuppfattningen:
Jag kan omöjligt rösta på Harris, din sillhjärna.
Fast du vet ju nu att bombhoten var fake från "one particular country overseas"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in