2006-08-20, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Barck
Jag har lite problem med att jag dricker/äter fast det inte är gott när väl börjat dricka/äta, men det har hänt att jag inte ätit något på 2 dagar, är detta normalt?

Jättenormal..speciellt i Afrika..
Citera
2006-08-20, 15:33
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
Ja, men det är ju inte socker eller fet mat som orsakar det. Det är för mycket mat som orsakar det.

Är det inte socker eller fet mat som orsakar övervikt? Vad tror du det är i maten egentligen?

"En förändring som följer med övervikt är att det krävs högre nivåer än normalt av det blodsockersänkande hormonet insulin för att hålla blodsockernivåerna normala."
Citera
2006-08-20, 15:36
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Är det inte socker eller fet mat som orsakar övervikt? Vad tror du det är i maten egentligen?
Han kanske avsåg att man inte blir överviktigt pga fet mat och socker utan för att man har ett överintag av kalorier jämfört med sin förbränning av dessa.
Citera
2006-08-20, 15:39
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Han kanske avsåg att man inte blir överviktigt pga fet mat och socker utan för att man har ett överintag av kalorier jämfört med sin förbränning av dessa.

Jo det är möjligt att han gör men då bör han skriva det. Ursprunget till den här subdebatten var ju huruvida den stora mängden socker i cola kunde orsaka diabetes vilket det alltså kan.
Citera
2006-08-21, 13:28
Medlem
angelos avatar
Jag dricker inte läsk eller cider överhuvudtaget. Jag gillar varken den sötsliskiga smaken eller den något obehagliga (uppsvällda, lite bubbliga) känslan jag får i magen efter att ha druckit läsk.
Citera
2006-08-21, 16:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ungefär 1.5 L i månaden kanske, coca-cola är nog den enda läsk jag dricker men de är fan inte mycket..

Fysatan va en del av er dricker mycket Livsfarligt juh!
Citera
2006-08-21, 16:58
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Dricker enbart läsk på helgerna men då blir det oftast inte coca-cola utan annan läsk som t ex Päronsoda, Fanta och liknande.
Citera
2006-08-21, 17:14
Medlem
Saltas avatar
33cl / vecka, varje fredag då det blir kebab från närmaste kebaberia på jobbet.
Citera
2006-08-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Jo det är möjligt att han gör men då bör han skriva det. Ursprunget till den här subdebatten var ju huruvida den stora mängden socker i cola kunde orsaka diabetes vilket det alltså kan.

Det kan energin i apelsinjuice också. Socker orsakar fortfarande inte diabetes vad man vet det gör övervikt.
Citera
2006-08-21, 18:58
Medlem
Otroligs avatar
Jag älskar Coca-Cola, dock överkonsumerar jag inte.
Dricker ett par burkar på sin höjd en bra vecka (vardagar) och kanske någon liter Fredag-Lördag-Söndag.

Antar att ekonomin sätter stopp och jag nöjer mig med saft/vatten som måltidsdryck

En inflik dock, socker orsakar inte i sig diabetes. Dock kan man ju bli överviktig av socker som i sin tur leder till diabetes.
Citera
2006-08-21, 19:00
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Det är ett välkänt faktum att var och varannan ung man i Sverige är missbrukare av coca-cola eller Pepsi. Själv så är jag rent otrolig när det gäller coca cola-drickandet. Kan hälla i mig en tvålitrare på en kvart utan att blinka

EDIT: okey, jag blinkar väl lite.
En 33a i månaden dricker jag typ, tycker inte det är speciellt gott och bara onyttigt. Vatten, mjölk och bira är vad jag dricker, inget annat.
Citera
2006-08-21, 19:11
Medlem
Det mest abstinensfyllda dagarna i mitt liv var på en klassresa i början på terminen i 9:an då jag under sommmaren hade druckit minst 3 burkar cola om dagen. Klassresan var en flottfärd någonstans i ingenstans, det fanns inga affärer. Jag kommer ihåg att jag tänkte "jag är berädd att betala 100:- bara jag får en burk cola".

Men nu dricker jag inte allt för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in