2025-03-07, 01:23
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har det hänt något mer i det här fallet? Finns det ett datum för när det skall prövas?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag gissar på att det är Norrköping Tingsrätt som handlägger målet. Jan Axelsson har skyddade personuppgifter, så jag vet inte om han bor kvar i Norrköping.
Rättegången är planerad till våren 2025.
Detta är all information som rapporterats i media.

Mitt råd är att höra av dig till tingsrätten i Norrköping och begära ut dagboksbladet. Det är en handling de måste lämna ut - alltid - oavsett sekretess.
Det kan förresten också vara Stockholms tingsrätt när jag tänker efter.
Citera
2025-03-07, 08:06
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tack för ditt inlägg. Jag tror att Sverige fortfarande är så pass mycket rättsstat att JA i slutändan klarar sig och blir friad från tramset, men jag tycker också det är värt att beakta vartåt vi är på väg; att åtal ens väcks innebär att åklagaren ser möjlighet till fällande dom utifrån något slags (in)kompetens, och det är talande.
Denna tråden får mig att tänka på talet vicepresidenten vance höll.

Att USA ser mer oro på utvecklingen i europa när de gäller demokrati och yttrandefrihet.

Att ide admin tagit bort de aktuella inläggen ser jag också allvarligt på.
Citera
2025-03-07, 09:35
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Har det hänt något mer i det här fallet? Finns det ett datum för när det skall prövas?
https://pdfupload.io/docs/e22a971a
https://pdfupload.io/docs/16847081

Huvudförhandling är inställd (ställdes in igår) och nytt datum är den 17 september 2025 kl. 13:00.
Citera
2025-03-07, 09:43
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
https://pdfupload.io/docs/e22a971a
https://pdfupload.io/docs/16847081

Huvudförhandling är inställd (ställdes in igår) och nytt datum är den 17 september 2025 kl. 13:00.
Märkligt att man flyttar det så långt fram eller? Det här borde som advokaten skriver vara ett rätt så enkelt mål som man tar hand om på några timmar.
Citera
2025-03-07, 09:46
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Märkligt att man flyttar det så långt fram eller? Det här borde som advokaten skriver vara ett rätt så enkelt mål som man tar hand om på några timmar.
Nu ställdes målet in efter yttrandet inkom. Har inte frågat tingsrätten vadan ledde fram till beslutet att ställa in målet. Gissningsvis hade man inte avsatt tillräckligt med tid.
Citera
2025-03-07, 09:48
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Nu ställdes målet in efter yttrandet inkom. Har inte frågat tingsrätten vadan ledde fram till beslutet att ställa in målet. Gissningsvis hade man inte avsatt tillräckligt med tid.
Tack för info. Är det vanligt att man flyttar fram ett mål så här långt? Förstår att det knappast är prioriterat och att domstolen har annat att göra men det är lite märkligt att man inte kan klämma in ett par timmar någon dag i närtid.
Citera
2025-03-07, 09:50
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Tack för info. Är det vanligt att man flyttar fram ett mål så här långt? Förstår att det knappast är prioriterat och att domstolen har annat att göra men det är lite märkligt att man inte kan klämma in ett par timmar någon dag i närtid.
Beror på hur överbelastad domstolen är. Man har som regel inte några större mål på sommaren eftersom då går alla på semester, utan håller i princip bara häktningsförhandlingar och eventuellt enklare mål.
Citera
2025-03-07, 10:14
Medlem
SpringPundare2s avatar
Kan någon vänlig själ dela fup? Den förra länken är borta

Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Stämningsansökan och FUP https://gofile.io/d/pfrtH4
Citera
2025-03-07, 10:32
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpringPundare2
Skicka ett mail till stockholms.tingsratt.avdelning2@dom.se och fråga efter aktbilaga 8 i målnummer B 3823-24
Citera
2025-03-07, 11:43
Medlem
Undrar om de visar vilka specifika inlägg det rör sig om?

Det hade kunnat bli en Flashback Worst Off lista.
Citera
2025-03-07, 18:25
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ingen tvingar mig. Det är sant. Men du frångår nu kärnan utav mitt argument emot detta stundtals vidriga ställe vilket knappast enbart har med mig att göra personligen. Så sluta göra det personligt. Det har jag inte gjort i den här tråden iaf.

Du försvarar i princip här en toxisk forumkultur som mer eller mindre nu låtit sig självt bli till ett lätt byte för åklagaren i detta fall. Både Jan och åtalet är med och kör över denna sidas användarbas på sina egna särskilda vis.
Nej, det försvarar jag inte. Jag säger att en person som inte har skrivit eller ens varit medveten om inläggens existens ska bli dömd för dem.
Citera
2025-03-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpringPundare2

Blev fel i citat, ursäkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto