2024-09-04, 12:44
Medlem
Blaskas avatar
Vi har en uppsjö av incels här vilket syns i kvinnohatet i många trådar. Incels är väl mellan 15-30. Skulle jag gissa.
Citera
2024-09-04, 12:45
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Har upptäckt att väldigt många av de personer som postar mycket, är 50+.
Det kommer vara mycket RIP-trådar här om 30 år!

Man märker direkt om någon är runt 60 år, för det används ofta gammelsvenska ord som inte yttrats sedan Karlstad stod i brand. Vissa ord som flängs runt på de här forumen hör man knappt en gång per år, om ens det.
Citera
2024-09-04, 12:46
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Vi har en uppsjö av incels här vilket syns i kvinnohatet i många trådar. Incels är väl mellan 15-30. Skulle jag gissa.

Tycker mest det är en uppsjö av hat mot utlänningar, på ett väldigt gränslöst sätt. Blev faktiskt chockad första gången jag var här inne och botaniserade när jag såg det ociviliserade språkbruket.
Citera
2024-09-04, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Här har du statistik:
https://postimg.cc/V5FzPVjd

Flashback är vanligast bland 80-talister.

"Flashback används allra mest av män födda på 80-talet (42%) vilka inte har ökat sin användning av tjänster jämfört med år 2022. *)"

Källa: https://svenskarnaochinternet.se/rapporter/svenskarna-och-internet-2023/sociala-medier/

Mycket äldre personer här, det märks. Väldigt konstiga inlägg.
Citera
2024-09-04, 12:49
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Tycker mest det är en uppsjö av hat mot utlänningar, på ett väldigt gränslöst sätt. Blev faktiskt chockad första gången jag var här inne och botaniserade när jag såg det ociviliserade språkbruket.

Varenda gång det är tal om en invandrare eller kvinna svämmar hatet över. Det är samma bittra hatiska människor bakom. Att inte få mänsklig närhet sätter sina spår och man letar något att beskylla.
Citera
2024-09-04, 13:01
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Ledsen, men jag tror jag hellre lutar mig mot en seriös studie, framtagen av en oberoende organisation, än att förlita mig på ditt killgissande. Du har ingen aning om folks ålder.

Den genomsnittliga åldern är förövrigt givetvis olika i olika forumavdelningar, men i det stora hela landar det i att 80-talister förekommer mest frekvent på forumet.
Citera
2024-09-04, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ledsen, men jag tror jag hellre lutar mig mot en seriös studie, framtagen av en oberoende organisation, än att förlita mig på ditt killgissande. Du har ingen aning om folks ålder.

Den genomsnittliga åldern är förövrigt givetvis olika i olika forumavdelningar, men i det stora hela landar det i att 80-talister förekommer mest frekvent på forumet.

Det var ju det jag skrev och citerade? Kolla bilden och statistiken?

Eller du menar folk som är 40+ inte är gamla?
Citera
2024-09-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
15-25 skulle jag säga

Många användare har typiska ålderskrämpor, så jag skulle inte tro att åldern är så låg.
Citera
2024-09-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Man märker direkt om någon är runt 60 år, för det används ofta gammelsvenska ord som inte yttrats sedan Karlstad stod i brand. Vissa ord som flängs runt på de här forumen hör man knappt en gång per år, om ens det.

Haha, va kul! Bra iakttagelse (oj, ofta mig nog..haha)
Citera
2024-09-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Det beror nog på ämne och delforum

Jag är 45 och har hängt här sedan 2000. Har 5 helt avstänga profiler

Varför har man många profiler?
Citera
2024-09-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall

Nämn något😀
Citera
2024-09-04, 14:39
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Varför har man många profiler?
Anonymitet är en anledning (min). Ju mer man skriver desto mer outar man sig själv. Jag har också kring 5st konton med 500-5000 inlägg på, några av dem har jag "stängt" genom att ta bort mailen och byta lösenord utan att se vad jag skriver för lösen, så de kommer aldrig igen.

Ibland känns det lite trist att man inte sparade kontot från 2005, men där skrev jag ut hela mitt namn tidigt, och jag tycker anonymitet är en positiv del av forumet så det ångrar jag inte ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in