2024-09-04, 13:42
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Man ska ha med sig att vi alltid har haft mordförsök och avrättningar i svenska skolor, det rapporteras och anmäls dock mer frekvent idag än tidigare. Sverige har aldrig varit tryggare

Du får gärna precisera avrättningarna som "vi alltid har haft" i svenska skolor.
Vill genuint veta??
Citera
2024-09-04, 13:44
Medlem
Orobanches avatar
Polisen har dementerat att det ska vara ett luftgevär.

Enligt Ekot är killen allvarligt skadat.

Dessa två killar ska tydligen enligt rektorn har varit ovänner en längre tid. Det sattes in medlare och det verkade ha fungerat.

Uppenbarligen funkade det inte alls!
Citera
2024-09-04, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
"Bara?"

A men då så...
Kommer inte ihåg om han sagde ordet ”bara”. Det var kan hände mina ord. Han har et ganska långt intervju. Dom pressar honom ganska mycket. Jag tänker att polisen borde säga mera snart.
https://www.svtplay.se/video/jvvbrWm/svt-nyheter-direkt/skolan-om-skjutningen-i-trangsund?info=visa
Citera
2024-09-04, 14:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Känns mer som att det är ett riktigt vapen även om dagens luftvapen är rätt kraftiga med rätt modd och det rätt snabbt blir mycket blod från en huvudskada.

Någon som har barn på skolan borde veta mer och någon av dessa borde finnas här på FB. Ett pistolskott på en större skola inne på en toalett borde iallafall höras av rätt många om vi snackar skarpladdat vapen.

Det är troligen frågan om en ombyggd airsoft-pistol.
Kalibern som då används brukar vara rätt klen men ställer ändå till rejält med skada.
Citera
2024-09-04, 14:14
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag är tveksam till rektorns prat om att dessa skulle haft en konflikt en längre tid. Om vad?

Konflikter i skolan brukar handla om att någon kränker andra.
Citera
2024-09-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Alla som inte röstat SD de tre senaste riksdagsvalen kan väl lugnt sätta sig ner och hålla käften.

Detta är resultatet av era röstningsmönster, så var glada och se fram emot fler liknande skolskjutningar.

Har mordvapnet identifierats ännu?

Hur efterbliven är du egentligen?
Vad har SD och riksdagsval med skjutningar i skolan att göra? Barn har skarpladdade vapen i skolan och du går full idiot och skyller på SD?

Nu vet jag inte, jag bryr mig inte heller, vilket namn eller vart killen som sköt kommer ifrån. Däremot är samhället för många av unga killar helt bortvänt och barn lämnas ensamma. Det skjuts ju dagligen av och på ungdomar i uppgörelser. Jag röstade inte på SD men när du skriver så enormt korkat så kanske partiet ska få min röst, du är ju beviset på att folk inte vaknat.
Citera
2024-09-04, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenpaj
Som sagt, det finns hjälp att få!

Okej, vad hände med killen på sjukhuset, har dom fått iordning på blödningen?
Luftpistol, kan varit att de lilla blykornet penetrerat ögat och fortsatt så kapillärer blivit söndertrasade.
Vad det ansikts skottet kostat skattebetalarna är skrämmande högt, går att ge väldigt många svältande människor i Afrika en fullgod måltid.
Dricksvatten pumpar och getter, dieselaggregat etc
Troligen har nödstoppet i Huddinge rent ekonomiskt kunnat avvärja hela första världskriget om man kunde använda den blykulan till att laga Adolf Hitlers tandvärk som gjorde att han invaderade Polen.
Det här med vår tidsuppfattning eller Albert Einsteins relativitetsteori gör det väldigt svårt att se något ljus i något.
Franky Panky gillar du när skolungdomar skjuter på varandra?
Själva allvaret är rätt uppenbart, det kan uppstå koncentrationssvårigheter för vissa elever, en del kan få svåra livs trauman, de kanske kommer undvika skolan, fattar du Panky vilken kedja av tragedier detta skapar! Har du någon aning Frankpaj vad detta innebär?
Kan ingen glad tonåring gå in på SVT och köra en rajtantajtan med kulsprutepistol på live sändning av Agenda, vi behöver få verkligheten inpå oss, det är viktigt att kriget ifrån Ukraina är oss så nära att vi kan känna det ruttna köttet ifrån skyttegravarna.
Blod mer blod, mer våld mer och mer av det mest ruttna ger oss en trevlig trygg och fin känsla av , ja men jag har det bra, det drabbar inte mig, o så vidare.
Men faktum är att ett skott i ansiktet kan man få precis överallt, det går tillochmed att skjuta sig själv, svårt att skjuta sig flera gånger dock, därför tycker jag det verkligen är kreativt när ungdomar skjuter varandra istället.
Blod är vackert, det ger liv, kärlek och smakar gott, stekt med lingonsylt.
Citera
2024-09-04, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
sant, men jag minns ärligt talat inte sista dådet där en invandrare inte var bo eller gm..
Våldskulturen skriver ju reglerna. Jag säger inte att det är rätt eller fel, jag är såklart motståndare till dessa förbannade skjutningar.

Men tror folk att en ungdom som hotats med kniv eller som i det här fallet troligen skarpladdat vapen, tror folk att den utsatte väljer att tälja en Emil-bysse för att skrämmas?
Det är helt sjukt att skarpladdade vapen cirkulerar i skolorna men är det så konstigt egentligen? Vi lever ju i ett samhälle där barn anlitas för att både spränga och skjuta för kriminella kretsar.

Det måste göras något rejält nu. Det går inte att vänta.
Citera
2024-09-04, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du får gärna precisera avrättningarna som "vi alltid har haft" i svenska skolor.
Vill genuint veta??
Ironi kanske?
Lär de inte folk något i skolan längre?
Citera
2024-09-04, 14:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Våldskulturen skriver ju reglerna. Jag säger inte att det är rätt eller fel, jag är såklart motståndare till dessa förbannade skjutningar.

Men tror folk att en ungdom som hotats med kniv eller som i det här fallet troligen skarpladdat vapen, tror folk att den utsatte väljer att tälja en Emil-bysse för att skrämmas?
Det är helt sjukt att skarpladdade vapen cirkulerar i skolorna men är det så konstigt egentligen? Vi lever ju i ett samhälle där barn anlitas för att både spränga och skjuta för kriminella kretsar.

Det måste göras något rejält nu. Det går inte att vänta.

det börjar redan som barn, invandrarungar lär sig att inte ha några gränser, såna har alla förutsättningar att bli kriminella. ett barn som inte får göra nånting är förstås heller inte bra, men jag hävdar att normala svenska föräldrar är skitbra i mitten, där man låter barnen få lära sig var gränserna går genom att lyckas å misslyckas.
Citera
2024-09-04, 14:27
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det var kanske så att den skjutne mobbat honom som hade med sig luftpisolen. Han viille kanske få slut på trakasseeier?
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2024-09-04 kl. 14:47.
Citera
2024-09-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenpaj
Berätta mer så jag förstår hur du tänker om det idealsamhälle du ser framför dig och vad du tycker temadagarna egentligen borde handla om?
Ett samhälle byggt på kristendom, behövs inga temadagar i en skola vars enda uppgift är att lära ut grundläggande kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in