Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Du verkar tvärsäker? Har du nån kommentar till att oddset på Trump som valvinnare gått ner hos de flesta stora spelbolag de senaste timmarna?
Oddsen vägde helt lika före intervjun. 1,91 för båda kanditaterna. Efter intervjun har oddset på Trump fallit till 1,83 och stigit för Harris till 2,0.
Ja jag är är tvärsäker! Vi vet alla att MAGA väljarna inte är fler än än cirka 30% av USAs invånare, till detta kommer det ytterligare cirka 10-15 % gammal-republikanare och independents som kan tänka sig att rösta på Trump. Men de saknar helt möjligheten att nå 50% (vilket de i och för sig inte behöver göra pga elektorssystemet) men
när det dessutom nu visar sig i de senaste pollsen att Harris har en ledning med 5% nationellt och är i ledning i sex av sju swingstates, så kan Trump lika väl kasta in handduken. För varje dag som går, befästes och utökar Kamalas ledning. Trump klarar helt enkelt inte av att hantera Kamala som politiker eller hennes framgångar. Hon kommer att sätta in nådastöten i Trump i samband med debatten/debatterna.
Jag grundar dessutom min analys efter att ha bott i USA under flera år, att det inte finns en majoritet röstberättigade som kan tänka sig att ställa sig bakom två så weirda personer som Trump och hans VP. Men detta är mer än känsla jag har.