Citat:
Ursprungligen postat av
ArgMorot
Intervjun kändes som ett utvecklingssamtal. Walz pappan , intervjuaten läraren och Kamala den lite oerfarne och försynte studenten. Hon ger ett riktigt blekt intryck.
Allt kommer spricka. Finns ingen chans från här och framåt att hon kommer vinna över Trump. Biden var 10 gånger mer vassare och erfaren. Han kunde slå Trump, antagligen visste Biden detta och insåg hur svag och inkompetent Kamala var.
Biden var ju under sin krafts dagar en
enormt mycket mer skicklig politiker än Harris, det tror jag att ganska få skulle säga emot.
Däremot blev det sannolikt alltför svårt att dölja hans långt framskridna demens, varför han helt enkelt tvingades hoppa av och lämna över till Harris.
Intervjun hon nu givit tycker jag var helt och hållet intetsägande.
frågor i stil med "vad är din politik på <insert valfritt område>" besvarades allt som oftast med snömos i form av "det är den politik som jag tidigare kommunicerat, och det som vi redan gör på området".
Det om att hon ändrat sig och inte längre vill förbjuda fracking tyckte jag stack ut lite extra, typ "jo det jag sade 2021 är det som gäller, att jag inte vill ha ett förbud, men mina
värderingar i frågan har inte ändrats".
Det hela föreföll oerhört tillrättalagt och välregisserat. Titta bara på hur de små inslagen man sände mellan frågorna var utformade. Varför ens bry sig om att spela in egna kampanjfilmer när CNN gärna gör det åt en?