2024-08-27, 06:44
Bannlyst
Kvinnor är alltid uppenbara när de scammar. De föreslår saker och är drivande vilket är extremt ovanligt. Bara det är första varningen. Normalt sett är en kvinna ett passivt miffo som föreslår restaurang efter väldigt mycket pratande, först då har de tagit mod till sig. Annars så väntar alltid kvinnan på att bli bjuden.
Citera
2024-08-27, 06:51
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Lite vad jag tror också, angående guldet. Passet dök upp när jag frågade när hennes födelsedag var. Antingen är det falskt eller så ville hon bara att jag skulle veta att hon INTE är fejk. Två alternativ så passet gör ju varken till eller från, egentligen. Dock så skrev hon några dagar tidigare att hon fyllde om någon månad och det stämmer ju också med passet - som dök upp senare.

Är det inte ganska dyrt att förfalska pass? Det ser dessutom ut som en passbild, så var fick ligan isåfall det ifrån?

Du låter som du redan bestämt dig!

https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2390266

Lyssna på första delen.

Grejen är inte helt direkt att han är korkad, han vill bli lurad. Precis som du.
Citera
2024-08-27, 06:56
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-08-27, 07:00
Medlem
Tinder verkar bara vilja ha pengar, en bordell
Citera
2024-08-27, 07:19
Medlem
Självklart är det en scam, så här mycket jobb för en dejt sysslar inte tjejer med nuförtiden.
Det intressanta är ju vad man kan tänka sig hade dykt upp i det där videosamtalet.
Egentligen känns detta som något från Afrika, men man kan ju inte tänka sig att en svarting bara skulle dykt upp så där i ett videosamtal.
Vem vet det kanske bara är en helt vanlig galen crazy catlady!
Citera
2024-08-27, 07:19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Men? Klart det är scam! Finns inget att mjölka ur, radera direkt. Finns ju massor med trådar om detta och det är alltid samma historia. Hon vill att du ska investera i guld och bitcoin.

Suck, jag är en gift fembarnsmamma som aldrig ens haft Tinder och ändå vet jag om detta.

Det. Är. 100%. Scam.
Citera
2024-08-27, 07:35
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Hon har skrivit att hon vill ses när hon åker hit nästa gång. Hon har sagt att hon vill videochatta. Hon har också sagt att det är okej att jag inte håller på med hennes guldinvesteringar utan kan bara testa med demokonto utan att sätta in pengar.

Jag blir inte riktigt klok på detta... Läste att de brukade logga av direkt om man sa att man inte var intresserad av att köpa nåt, men hon är kvar och tycker det är okej.

Är det så att scammarna numera har en plan 2? Om de blir upptäckta (eller nästan) så byter de taktik? Den som lever får se.
ta videosamtalet oc rapportera här efteråt vilken vinkel hennes scam tar då
Citera
2024-08-27, 08:31
Medlem
Ghastens avatar
Hon vill att du ska lita på henne. Sen ska du köpa guld genom henne sen vips är hennes profil borta och du fattigare.

Men testa videochatta med henne iallafall du har inget att förlora.
Citera
2024-08-27, 08:55
Medlem
Blocka direkt. Du har visst saker att förlora på att ”bara fortsätta chatta lite”.

Det sitter kriminella på andra sidan som försöker lura dig på stora summor pengar. Pengar som du förmodligen inte ens äger just nu.

Tror du att de tycker det är kul att sitta och försöka mjölka en idiot på saker? I värsta fall bestämmer de sig för att helt enkelt bara åka hem och råna idioten som suttit och babblat på Flashback om att han vet att det bara är en scam.
Citera
2024-08-27, 09:00
Medlem
Har du provat att göra en enkel bildsök?
Citera
2024-08-27, 09:55
Medlem
fjollciggs avatar
Alla tjejer använder detjtingappar för att lära främmande män hur man handlar med guld. Inga konstigheter!

Citera
2024-08-27, 10:16
Medlem
Megaforces avatar
Typiskt för dessa fake-användare är att de saknar riktig facebook-profil. Ofta en helt låst profil eller en med fakekontakter och väldigt lite innehåll. Om användaren är riktig så finns det garanterat en facebook-profil som är så öppen att man kan kontrollera vänner etc. En som jobbar med marknadföring av något slag har aldrig stängd facebookprofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in