2024-08-21, 13:28
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Alltså det är helt otroligt hur du och moddarna är totalt oförmögna att ta åt er kritik.

Jag visste inte att din trådstart var kritik.
Siffran säger ingeting. Se mitt tidigare svar.

Citat:
Fråga dig själv hur detta forum kunde fungera för några år sedan när det tilläts betydligt mer?

Vad är det som var tillåtet innan, men som inte är tillåtet idag?
Är det något specifikt som du syftar på?

Citat:
Fråga dig själv varför fler och fler är missnöjda och väljer att antingen lämna eller aldrig skriva mer?

Tror inte att det var färre som var missnöjda innan. Har alltid funnits vissa som är högljudda och klagar.
Tittar vi på några av dina tidigare trådstarter, så har du bl.a. startat trådar som dessa:

(FB) Hur är det att vara rövslickare?
(FB) Tråden där vi ber moderatorerna att DRA ÅT HELVETE!!!

Det är uppenbart att du inte trivs här. Samtidigt som du inte klarar av att lämna forumet.
Så uppenbarligen gör vi något rätt, då du fortsätter att logga in på forumet.

Citat:
Upp mot 40.000 medlemmar avstängda på tio år och du ser inget fel med det?

Spam och mordhot är givetvis inte OK, eller menar du att vi ska avstå från att stänga av dessa konton?

Citat:
Det är kanske inte medlemmarnas fel utan ERT?

Jag tror inte att frågan är svartvit.
Tycker att din beskrivning är lite väl förenklad.

admin
2024-08-21, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag visste inte att din trådstart var kritik.
Siffran säger ingeting. Se mitt tidigare svar.

Vad är det som var tillåtet innan, men som inte är tillåtet idag?
Är det något specifikt som du syftar på?

Tror inte att det var färre som var missnöjda innan. Har alltid funnits vissa som är högljudda och klagar.
Tittar vi på några av dina tidigare trådstarter, så har du bl.a. startat trådar som dessa:

(FB) Hur är det att vara rövslickare?
(FB) Tråden där vi ber moderatorerna att DRA ÅT HELVETE!!!

Det är uppenbart att du inte trivs här. Samtidigt som du inte klarar av att lämna forumet.

Spam och mordhot är givetvis inte OK, eller menar du att vi ska avstå från att stänga av dessa konton?

Jag tror inte att frågan är svartvit.
Tycker att din beskrivning är lite väl förenklad.

admin

Inte så konstigt att detta forum ser ut som det gör när det styrs av någon som dig, som alltså är totalt jävla oförmögen att ta till sig av kritiken.
Fan du förstår alltså inte ens att denna tråd är kritik?
Trodde du att jag berömde er för att ni stänger av så många?

Lugn, jag kommer självklart lämna detta forum inom kort. Fram tills nu hade jag åtminstone en liten förhoppning om att det kommer bli bättre men när jag läser dina ointelligenta svar så förstår jag att så kommer inte att ske. Jag uppmanar alla fritänkande människor att göra likadant.
Jag menar hur länge ska ni finna er i att bli avstängda utan anledning eller få inlägg efter inlägg bortplockat av ingen anledning alls förutom att det har retat upp någon skitnödig moderator?
2024-08-21, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Man loggar in för att användarna gör någonting rätt och det är det man vill ta del av. Ni är ofta bara i vägen.

Du vinklar saker på väldigt kreativa sätt.
2024-08-21, 14:30
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Du kan kanske ta fram en lista på avstängda med minst 10.000 inlägg, och riktigt många av dem har åkt på 6 månader enigt mig och sedan kommer de inte tillbaka. Det jag skriver är bara en hunch, men kolla gärna statistiken.

Det finns en lista - det är bara att räkna https://www.flashback.org/memberlist.php

Nu har jag gjort det, men dubbelkolla gärna:

Om man tittar på medlemslistan av de 600 med mer än 10 000 inlägg, så är 528 vanliga medlemmar, 41 mods eller admin, 17 avstängda och 14 bannlysta. Alltså har 5% stängts av, varav mer än hälften tillfälligt. Bara 2% är helt bannlysta.
2024-08-21, 14:33
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har de "åkt på" sex månader så har de ju "åkt på" både en vecka och en månad innan eller gjort något riktigt grovt regelbrott.

Man behöver minst 10-15 varningar för att få sex månaders avstängning.
Man kan få 10 varningar i ett nafs om moderatorerna är sura och t.ex rensar alla enradare. Tro mig.

Steget "1 vecka" till "6 månader" är för långt, som admin skrev. Mitt eget råd är att max avstängning är 1 månad. På 1 månad kallnar man av ganska mycket. Enda undantaget är uppenbara bottar, troll, reklam osv. Men de har ju inte heller skapat några ämnen och känns lätt igen.
2024-08-21, 14:37
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
På tio år är det alltså någonstans mellan 35.000-40000 medlemmar som blir avstängda, det är ju för fanken mer än vad som är aktiva här. Vilket innebär att så gott som alla som är någorlunda aktiva kommer att bli avstängda förr eller senare, men givetvis är det inget fel på vare sig moddarna eller reglerna...

Hur många olika personer tror du ligger bakom de olika kontona? Vi har ju tack och lov inget krav på ID så samma person kan skapa oändligt många konton. Tramspellar som bara förstör och därför blir avstängda kan säkert stå för flera hundra konton vardera. Skulle gissa på att procentuellt är det ungefär lika som i samhället i stort. En ytterst liten del av befolkningen står för 99% av alla brott som begås.
2024-08-21, 14:38
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det finns en lista - det är bara att räkna https://www.flashback.org/memberlist.php

Nu har jag gjort det, men dubbelkolla gärna:

Om man tittar på medlemslistan av de 600 med mer än 10 000 inlägg, så är 528 vanliga medlemmar, 41 mods eller admin, 17 avstängda och 14 bannlysta. Alltså har 5% stängts av, varav mer än hälften tillfälligt. Bara 2% är helt bannlysta.
Hm, kan vara så att jag gillade just de avstängda? Bland de 100 första gillade jag alla fem avstängda:
scoremax, Svenne-i-Banan, Redoxreaktion, Xenonen, Melange5738.
Notera att man också kan stå som Bannlyst.
2024-08-21, 14:39
Administrator
admins avatar
Citat:
Inte så konstigt att detta forum ser ut som det gör när det styrs av någon som dig, som alltså är totalt jävla oförmögen att ta till sig av kritiken.
Fan du förstår alltså inte ens att denna tråd är kritik?
Trodde du att jag berömde er för att ni stänger av så många?

Helt omöjligt att veta ifall det var kritik eller inte. Se mina tidigare inlägg.
Uppgiften om antal avstängningar säger absolut ingenting.
Läs mina tidigare inlägg så förstår du bättre vad jag menar.

admin
2024-08-21, 14:40
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Hm, kan vara så att jag gillade just de avstängda? Bland de 100 första gillade jag alla fem avstängda:
scoremax, Svenne-i-Banan, Redoxreaktion, Xenonen, Melange5738.
Notera att man också kan stå som Bannlyst.

Ja, som sagt 17 avstängda (som återkommer) och 14 bannlysta (som inte återkommer).

Sen har jag inte orkat kolla när man senast var aktiv, det kan ju finnas de som bytt konto eller slutat också bland de som har 10000+
2024-08-21, 14:46
Avslutad
Citat:
Man kan få 10 varningar i ett nafs om moderatorerna är sura och t.ex rensar alla enradare. Tro mig.

Steget "1 vecka" till "6 månader" är för långt, som admin skrev. Mitt eget råd är att max avstängning är 1 månad. På 1 månad kallnar man av ganska mycket. Enda undantaget är uppenbara bottar, troll, reklam osv. Men de har ju inte heller skapat några ämnen och känns lätt igen.

Instämmer med dig vad gäller att varnandet/raderandet tycks gå i perioder. Min gissning är att s k "masspostare" blir störande både för andra användare och för moderatorer så att man kanske håller ögonen på någon en period för att sedan släppa.

På Familjeliv var det någon som höll på och postade en länk till "sitt eget forum" i annans namn ett tag. Om en användare verkar sugen på att hänga ut andra användare med namn och bild så kan det vara skäl att hålla extra koll tänker jag?

Annars kan det börja spåra. Jag blev som sagt avstängd för 1.06 så nu rapporterar jag för 1.07 istället i hopp om att personen lägger ner verksamheten till slut.

För vissa funkar det bara inte. Men det är viktigt att göra klart att det är av fri vilja man är här. Sedan kan man tyvärr inte styra vad folk postar för skit om det är inom reglerna.
2024-08-21, 14:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Lugn, jag kommer självklart lämna detta forum inom kort.

Det tror jag säker, för att sedan återkomma under annat användarnamn.
Kollade din historik, och en dryg tredjedel av inläggen du postat har antingen raderats eller ligger i Papperskorgen. Trots att du bara postat några hundra inlägg, så har du redan lyckats få åtta varningar. Rätt imponerande. Dock ingen avstängning.

Anser du på fullt allvar att någon av dessa varningar är felaktig?
I ditt fall så är det väl snarare ett personligt misslyckande att du inte klarar av att debattera som vi övriga. Skulle kunna ge några exempel på inlägg som du fått en varning för, men de håller så låg nivå att det känns rätt onödigt.

admin
2024-08-21, 14:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jag håller inte med dig om att skribenter borde sorteras på det här sättet. Som jag ser problemet så har det blivit för byråkratiskt för att gemene användare ska bry sig om att bråka.

Säg att ditt inlägg som jag tycker jättemycket om blir raderat. Eftersom jag inte har någon aning om vem som raderat inlägget ska jag först skicka ett PM till en slumpad moderator av del forumavdelningen och fråga. Att få svar tar minst ett par dagar. Då ska jag skriva till den moderatorn och säga något i stil med ”hörrö, det där var ett fränt inlägg som borde vara kvar för x, y, z anledningar”. Sen ska vi debattera tills jag tröttnar och upprepar diskussionen med admin. Först när jag tröttnat på det ska jag skriva en tråd där jag ifrågasätter samma sak, bara för att bli bemött av viktigpettrar som tempeZZt som tror sig veta allt om allt. Det tröttnar jag snabbt på och väntar på en moderator. Moderatorn dyker upp, skriver ”nä den raderingen var cool”, och sedan låser tråden.

Så här blir det oavsett om man vill klaga på enstaka raderingar eller systematiska problem. Vem fan orkar hålla på?

Självklart rinner bägaren över efter ett tag. Det kan bero på att man tröttnat på att varnas och stängas av eller att man tycker att saker fungerar obegripligt och inte förklaras. Då är det självklart att man sticker oavsett om man har 10 inlägg eller 35000.

Det är en jäkla uppförsbacke för att påtala problem.
Ibland har jag varit med om att när man måste ta en slumpartad moderator för att fråga vad som inträffat i en tråd, bara fått till svar att. "Det är inte jag som raderat inlägget" inget mer
Då måste man skriva ännu ett meddelande för att säga åt vederbörande att häva ur sig vem det är som modererat den situationen.
Det känns som ett onödigt maskande hela proceduren, även när man påpekas att man ska skriva i klagotråden. Där de i många fall kommer till insikt och ändrar sitt tidigare beslut.
Sånt borde de kunna klara upp i ett tidigare stadie. Istället för utmattningstaktik och sedan påpeka att man kan starta en ny tråd och klaga om man vill. Så kul är det inte att behöva starta nya trådar hela tiden i klagodelen för bagateller. Det vet nog en del om, och tar det till den gränsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in