Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Så två bebisar är också terrorister? Fräscht...
Ja, victim-blaming och hat som argument grasserar verkligen här, faktiskt på alla delar av forumet som gäller utrikespolitik. Det är naturligtvis ingen vettig människa som skulle säga att IDF specifikt siktade in sig på just de här båda tvillingarna (och deras mor och mormor) - men siktar in sig på
bostäder, sjukhus och skolor gör de hela tiden, och då blir nyfödda barn och spädbarn oundvikligen också "collateral damage" som det så galant heter på engelska numera.