2024-08-11, 15:41
Medlem
Hej,

Jag letar efter begagnade stora elverk som används vid byggarbetsplatser, industri eller till exempel som reservkraft på sjukhus. Utöver Blocket, finns det några andra populära webbplatser eller plattformar där man kan hitta sådana elverk? Jag är också intresserad av att veta om det finns specifika återförsäljare, utställningar, eller skrotupplagor där man kan köpa elverk.

Tack på förhand för tips och råd!
Senast redigerad av 123deja 2024-08-11 kl. 15:43.
Citera
2024-08-11, 15:58
Medlem
finns flera stycken på tradera..... nackdelen med dom är att de tar mycket bensin...vi hyrde ofta såådana på bygget
Citera
2024-08-11, 16:00
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123deja
Hej,

Jag letar efter begagnade stora elverk som används vid byggarbetsplatser, industri eller till exempel som reservkraft på sjukhus. Utöver Blocket, finns det några andra populära webbplatser eller plattformar där man kan hitta sådana elverk? Jag är också intresserad av att veta om det finns specifika återförsäljare, utställningar, eller skrotupplagor där man kan köpa elverk.

Tack på förhand för tips och råd!

Elverk auktioneras ut på auktionssajterna med jämna mellanrum. Både gas, bensin och dieseldrivna brukar finnas. Det finns alla storlekar från små 1-2kW till stora trefas på 20 80 kW ibland även kraftigare.
Klaravik och Blinto är exempel på sådana sajter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in