2024-08-16, 19:44
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Måste säga att min uppfattning om Ukraina har ändrats lite efter veckans händelser. Både att de lyckades med denna manövern in i Kursk och nyheterna om kabeln som sprängdes.
Vissar på ett mycket mer självständigt Ukraina än jag trodde.
Att de lyckas bättre när de gör operationer utan att meddela väst innan säger kanske något om hur väst läcker information?

Är det något man har tyvärr ha upptäckt efter Rysslands invasion är att de har tentakler överallt, från de simplaste Flashbackmedlemmarna till de övre skikten i regeringar.

https://www.youtube.com/watch?v=vUFOFaj9CTU&ab_channel=softsteps?
Senast redigerad av Duvlort 2024-08-16 kl. 20:32.
Citera
2024-08-16, 19:46
Medlem
Citat:
Måste säga att min uppfattning om Ukraina har ändrats lite efter veckans händelser. Både att de lyckades med denna manövern in i Kursk och nyheterna om kabeln som sprängdes.
Vissar på ett mycket mer självständigt Ukraina än jag trodde.
Att de lyckas bättre när de gör operationer utan att meddela väst innan säger kanske något om hur väst läcker information?

*"Att de lyckas bättre när det påstås att de gör operationer utan att meddela väst innan säger kanske något om hur väst läcker information"
Citera
2024-08-16, 19:48
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
*"Att de lyckas bättre när det påstås att de gör operationer utan att meddela väst innan säger kanske något om hur väst läcker information"
Förklara gärna lite också. Vad menar du?
Citera
2024-08-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Kanske var syftet med motoffensiven att locka västvärlden djupare in i sitt engagemang för Ukraina och mot Ryssland? Vad ukrainarna uppnått i övrigt är av mindre betydelse och möjligen men knappast troligt så kommer de att inte Kursk.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjRNhu21wxPzsaW9iaLWQR903VJ_G6LrYNUAcsiA8pFZK LRhHDGUQ3ysn89L9JzEC2Mnq84omNuWCEbixaeyMQNxm2KL9B0 p47iQEpSZhcbAVArpXrBmQBOi7OoOa_V7JkXJBvvgwZC8KhQk7 emwz86wAY4qRMieNFzW0jSNwc4QpA_SWJZqcBN8vRXk1Vj/s1341/Screenshot_20240816_051444_Samsung%20Notes.jpg

Ja eller bara visa ryzzland att putte står med brallorna nere gång på gång.
Du verkar inte vara så mottaglig för information.
Men tror övriga har märkt att det är panik i Kreml.
Först en kock som skötte krigandet och nu en livvakt.
Tror du att några huvuden kommer att rulla efter att Ukraina lekt kejsarens nya kläder.
Citera
2024-08-16, 19:49
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Det är en intressant inblick. De kanske får för sig att Putin är deep state...eller oligarkerna?

Det känns riktat mot vissa oligarker, de som gärna vill ha fortsatta möjligheter att tjäna pengar i väst för att kunna bekosta sina fotbollslag och superyachter. Egentligen är det väl ett ämne för huvudtråden dock, i denna är det OT.
Citera
2024-08-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är det något man har tyvärr ha upptäckt efter Rysslands invasion är att de har tentakler överallt, från de simplaste Flashbackmedlemmar till de övre skikten i regeringar.

Det är ju ett slags informations krig. Det gäller att läsa tidningen som indoktrinerar dig

Vissa skulle väl kall det för ideologi kanske? Som under kalla kriget då visste man ju att fienden bara snackade skit. Vi får på det sättet backa tillbaka in i skalet - skulle en psykolog sagt.
Citera
2024-08-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det känns riktat mot vissa oligarker, de som gärna vill ha fortsatta möjligheter att tjäna pengar i väst för att kunna bekosta sina fotbollslag och superyachter. Egentligen är det väl ett ämne för huvudtråden dock, i denna är det OT.
Hans huvudargument är ju att rysk tv sänder amerikanska krigsfilmer - och varför tillåter Ryska staten detta - och TV kanalerna är "deep state"(som indirekt försöker infiltrera ryska folket via tv film), och sen blir han allvarlig...

Det är bra gjort.
Senast redigerad av Bismaerkt 2024-08-16 kl. 20:00.
Citera
2024-08-16, 20:00
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Hans huvudargument är ju att rysk tv sänder amerikanska krigsfilmer - och varför tillåter Ryska staten detta - och TV kanalerna är "deep state", och sen blir han allvarlig...

Det är bra gjort.

Han har inga invändningar mot att man att man använder datorer eller internet? Andra innovationer utvecklade av den store satan.
Citera
2024-08-16, 20:02
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Är det något man har tyvärr ha upptäckt efter Rysslands invasion är att de har tentakler överallt, från de simplaste Flashbackmedlemmar till de övre skikten i regeringar.

Att hålla operationer inom den innersta kretsen borde vara självklar. Särskilt i krig. Sen tycker jag nog det är en överdriven misstro mot meningsmotståndare här.
Jag är inte för någon sida i något krig som inte inbegriper området jag bor i. Däremot har jag haft ett överslag för Ryssland. Det har inte med kärlek till Putin eller styret där utan den ensidiga propagandan i media.
Är glad att jag sett en annan sida av Ukraina som jag kan förstå. De beter sig lika bra mot de civila som ryssarna gjort vad jag sett.
Citera
2024-08-16, 20:08
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Att hålla operationer inom den innersta kretsen borde vara självklar. Särskilt i krig. Sen tycker jag nog det är en överdriven misstro mot meningsmotståndare här.
Jag är inte för någon sida i något krig som inte inbegriper området jag bor i. Däremot har jag haft ett överslag för Ryssland. Det har inte med kärlek till Putin eller styret där utan den ensidiga propagandan i media.
Är glad att jag sett en annan sida av Ukraina som jag kan förstå. De beter sig lika bra mot de civila som ryssarna gjort vad jag sett.

Beter sig lika bra mot de civila som ryssarna som du har sett? Var inhämtar du din information?
Nätet är överfyllt med ryska övergrepp på den civila ukrainska befolkningen?
Ukraina är tvärtom medvetna om hur lätt det är att dokumentera övergrepp idag, så naturligtvis försöker de sköta sig.
Ryssarna vet att det är kört oavsett vad de gör.
Citera
2024-08-16, 20:11
Medlem
leachs avatar
Film när bron sprängs.

❗Footage of the destruction of the russian bridge near #Glushkovo, #Kursk direction 🔥🔥🔥🔥🔥
https://x.com/Azovsouth/status/1824507618158841875
Citera
2024-08-16, 20:14
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Beter sig lika bra mot de civila som ryssarna som du har sett? Var inhämtar du din information?
Nätet är överfyllt med ryska övergrepp på den civila ukrainska befolkningen?
Ukraina är tvärtom medvetna om hur lätt det är att dokumentera övergrepp idag, så naturligtvis försöker de sköta sig.
Ryssarna vet att det är kört oavsett vad de gör.
Refererar till att jag sett ryssar dela ut mat och förnödenheter i ockuperade områden precis som Urkaina gör nu.
Det var allt. Tycker det är mänskligt mitt i allt lidande att se det. Oavsett sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in