2024-08-12, 21:43
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är väl samma som hände i Norra Ukraina när Ryssland bara spatsera in.. tror både sidor är så fokuserade på öst och söder.
Sen är kursk rätt tätbefolkat så dom vill inte bomba hur som helst.

Ja, sen blev ju ryssarna slagna i norra Ukraina rätt snabbt och de fick stopp i sitt anfall. Vi får se hur det går här.
Citera
2024-08-12, 21:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
De kanske ändå har hämningar mot att bomba på det sättet i sitt eget land.
Det är väl knappast troligt att ryssarna har några sådana hämningar? Inte hade de det i andra världskriget i alla fall...
Citera
2024-08-12, 21:46
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ryssland skulle kunna råka sikta på Tel Aviv istället för Kiev.

...och förmodligen träffa Teheran istället...
Citera
2024-08-12, 21:46
Avslutad
Putin reacts to Ukraine invading Russia
https://www.youtube.com/watch?v=9ufrs3wZ6dg
Citera
2024-08-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Då måste Amerikanarna jubla.
Mycket möjligt att det är ett av målen med operationen. Denna offensiv lär ju inte ha planerats ensamt av Ukraina då de inte har den underrättelsekapaciteten (enl mig alltså).

Jag står fast vid mitt tidigare inlägg, undra hur lång tid det tar innan ryssen kör ut dem ur området - 1 till 2 veckor.
Det skulle vara märkligt i så fall. Ledningen går såvitt jag förstår igenom Ukraina. Så Ukraina hade bara kunnat stänga av den när som helst
Varför skulle de behöva invadera Ryssland.
Citera
2024-08-12, 21:47
Avstängd
Citat:
Ja, sen blev ju ryssarna slagna i norra Ukraina rätt snabbt och de fick stopp i sitt anfall. Vi får se hur det går här.

Ja verkar rätt kört för Ryssland nu.... området är ju sjukt stort om man kollar kartan.
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375
Citera
2024-08-12, 21:49
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
I vilken utsträckning tror ni att ryzzar i regionen kommer ge upp och senare ansluta sig MOT ryZZland?
Det beror alldeles på FSB. Enligt anonyma källor så börjar de tröttna på Putin. Gör de det är Putin totalt körd.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Typ noll...kriget har stort stöd bland ryssar.
HADE, det kommer snart kraftigt minska.

1. Ukraina är inne i Ryssland. Förut har ryssen knappt märkt av kriget och de har knappt blivit drabbade.
2. Ukraina är i Ryssland. Ryssarna har inte längre makten över media och mer objektiva nyheter kommer ut till ryssarna.
3. Pengarna börjar sina för Putte. Lagret är enligt mycket trovärdiga källor snart tömt när det kommer till pengar.
4. Så länge hjulen rullar så bryr sig inte ryssen. Ryssar fungerar lite annorlunda. Är allt bra eller som vanligt så skiter man i vad politikerna gör. Det är inte som i Sverige där man blir avsatt om man knullar horor. Men när det kommer inte ut några pengar från bankomaten så tröttnar även ryssen.
Citera
2024-08-12, 21:56
Medlem
Den här bloggen kanske har diskuterats tidigare.
Hur trovärdig är den?
Mängder av följare och kommentarer:

"UPPDATERAS: Ukraina sägs korsa gränsen på fler platser i Kursk och Bilhorod – möjliga ukrainska genombrott i Kursk – flygbas i Moskva bombad"

https://cornucopia.se/2024/08/uppdateras-ukraina-sags-korsa-gransen-pa-fler-platser-i-kursk-och-bilhorod-mojliga-ukrainska-genombr ott-i-kursk-flygbas-i-moskva-bombad/#comments
Citera
2024-08-12, 21:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
De kanske ändå har hämningar mot att bomba på det sättet i sitt eget land.
De träffar så dåligt, tusentals civila ryssar skulle dö. Möjligt att delar av ryska armén sympatiserar med ukr likt när Prigo marscherade mot Moskva. De är krigströtta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Då måste Amerikanarna jubla.
Mycket möjligt att det är ett av målen med operationen. Denna offensiv lär ju inte ha planerats ensamt av Ukraina då de inte har den underrättelsekapaciteten (enl mig alltså).

Jag står fast vid mitt tidigare inlägg, undra hur lång tid det tar innan ryssen kör ut dem ur området - 1 till 2 veckor.

Ukraina har 100% fixat detta själva. Deras underättelsetjänst är en av de bästa i världen just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Är det all gas till Österrike-Ungern-Slovakien som gått via denna ledning?
Jag tror det, men är inte säker. NS1 och NS2 är ju, tja, nedstängda och om det finns något som går genom Vitryssland så tror jag att det stannar där.
Citera
2024-08-12, 21:59
Medlem
Rumpkorvens avatar
https://tv.aftonbladet.se/video/373126/putin-om-ukrainas-intrang-vad-kan-man-prata-med-dem-om

Putin säger detta:
"Det verkar som att fienden försöker förbättra sin förhandlingsposition för framtiden. Men hur kan man ens prata om förhandlingar med människor som gör urskillningslösa angrepp på civila, på civil infrastruktur och försöker skapa hot mot kärnkraftsanläggningar?"

Vad i hela helvete? Putin beskriver ju precis det ryssland gör. Tror han att någon tror på det han säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in