2024-10-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man får vara glad man inte kommer i vägen för sådana dårar… bedrövligt vad de ställer till med, det juridiska är hon nog orienterad kring…

Ja verkligen. Värt att sprida och göra folk uppmärksamma på damen.

Blindgalen är nog en helt passande beskrivning.
Citera
2024-10-22, 00:02
Medlem
Det är inte ofta avenskar med västerländsk bakgrund utmärker sig gällande misstänkt bedrägeri. Intressant dokumentär men jag önskar att dem pratade mer svenska. Danmark är vanligtvis hårda när det gäller sådant här. Om hon blir dömd i Danmark så blir hon nog även utvisad ifall hon är utländsk medborgare. De verkar som de misstänkta bedrägerierna riktat sig mot pesoner med västerländsk bakgrund. Hade det rört sig om misstänkt bedrägeri mot någon med mena bakgrund så hade hon nog inte kommit lika lätt undan. Förr eller senare så begår hon nog misstag och kan bli lagförd.
Citera
2024-10-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Hun har snydt og svindlet i flere år – for rigmand blev forholdet et meget dyrt bekendtskab

"Familien til den svenske millionær har forgæves forsøgt at stoppe den svenske kvinde i at bruge familiens navn.

/.../

Den svenske kvinde har tidligere kaldt sig for Caroline Möller, men har skiftet navn otte gange. Det seneste navn, TV 2 er bekendt med, det er Caroline Charlotte Rasmussen.

/.../

Caroline Möller er født Eva Caroline Bergendahl.

Hun har siden starten af 1990'erne taget navneforandring mindst syv gange.

Hun har blandt andet heddet Pella Estelle og Hanne Charlotte i kombination med forskellige efternavne.

/.../

I sommeren 2018 mødte Bo Jertshagen og Caroline Möller hinanden, og de indledte ifølge en politirapport en ”stormfuld relation”."

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-07-24-hun-har-snydt-og-svindlet-i-flere-aar-for-rigmand-blev-forholdet-et-meget-dyrt-bekendtska b

Jag förstå inte men kommer det finnas länk på svenska så läser jag gärna om detta fall.
Citera
2024-10-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Hun har snydt og svindlet i flere år – for rigmand blev forholdet et meget dyrt bekendtskab

Hon har blåst och svindlat i flera år- för en rikeman blev förhållandet en dyr bekantskap

"Familien til den svenske millionær har forgæves forsøgt at stoppe den svenske kvinde i at bruge familiens navn.

Familjen till den svenske miljonären har förgäves försökt att stoppa den svenska kvinnan från att använda deras efternamn
/.../

Den svenske kvinde har tidligere kaldt sig for Caroline Möller, men har skiftet navn otte gange. Det seneste navn, TV 2 er bekendt med, det er Caroline Charlotte Rasmussen.

Den svenska kvinnan har skiftat namn 8 gånger..
/.../

Caroline Möller er født Eva Caroline Bergendahl.

Hennes födelsenamn är Eva Caroline Bergendahl

Hun har siden starten af 1990'erne taget navneforandring mindst syv gange.

Hon har sedan början av 90 -talet gjort namnbyte minst 7 gånger

Hun har blandt andet heddet Pella Estelle og Hanne Charlotte i kombination med forskellige efternavne.

Hon blandar ovan nämnda förnamn med olika efternamn
/.../

I sommeren 2018 mødte Bo Jertshagen og Caroline Möller hinanden, og de indledte ifølge en politirapport en ”stormfuld relation”."

Sommaren 2018 möttes BJ och C Möller och de inledde en stormig relation enligt polisrapporten osv

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-07-24-hun-har-snydt-og-svindlet-i-flere-aar-for-rigmand-blev-forholdet-et-meget-dyrt-bekendtska b

Lite snabb översättning
Senast redigerad av viperstyle 2024-10-22 kl. 00:41.
Citera
2024-10-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Var i Helsingborg bodde Caroline som barn och vilken skola gick hon på?

Det skulle man vilja veta!

Försökte kolla i del 2 när reportern på slutet försökte konfrontera henne och följde efter henne när hon cyklade iväg från en bostad men kände inte igen området.

Kan vara bra att ringa in så folk har lite koll.
Senast redigerad av viperstyle 2024-10-22 kl. 00:23.
Citera
2024-10-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tror inte människan är kapabel till att ha vårdnaden av barn.

1970 är hon 4 år gammal.. har hon kanske mammans efternamn och föräldrarna inte är gifta ännu?
Ser du förresten vart de bor?

Ser du även hela födelsenumret (utom 4 sista kanske)?

Det har blivit dyra läropengar för många män som hoppats på kärlek.

Men även äldresvindel förekom med den sjuke gamle mannen i Höganäs.

Måste bara finnas mer att gräva fram här.

Jo jag ser en del men vet inte om jag ska komplettera med det.
Mamman (fostermor eller adoptivmor?) lever ännu 90 år, man verkar vara Helsingborg trogna med dragning åt Danmark.
Citera
2024-10-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Mamman (fostermor eller adoptivmor?) lever ännu 90 år, man verkar vara Helsingborg trogna med dragning åt Danmark.

Ja misstänker att hon snyltgästar någon släkting med boende så det kan mycket väl vara mamman då.

Tanken slog mig också att hon kan vara fosterbarn eller adoptivbarn från Finland eller Norge. Det förekommer också.

Månad och dag skulle i vart fall hjälpa för sök i några olika rullar!
Citera
2024-10-22, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det skulle man vilja veta!

Försökte kolla i del 2 när reportern på slutet försökte konfrontera henne och följde efter henne när hon cyklade iväg från en bostad men kände inte igen området.

Kan vara bra att ringa in så folk har lite koll.

Dom filmar på Maria Park. Har bekant som bor i närheten av henne
Citera
2024-10-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott

Vad heter denna person?

Jag minns det som att vi hade en rik helsingborgsfamilj som hette Bergendahl.
Senast redigerad av arcenciels 2024-10-22 kl. 08:14.
Citera
2024-10-22, 08:15
Medlem
b00b00s avatar
Hon heter i dagsläget Hanne Rasmussen och bor i Lund.

https://mrkoll.se/person/Hanne-Charlotte-Rasmussen-Dag-Hammarskjolds-Vag-8-C-Lund/dYQauerAsqqkpuhQcYfrsqqkmUxacYfrkyqRaQsqqksqqkuerA
Citera
2024-10-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vad heter denna person?

Jag minns det som att vi hade en rik helsingborgsfamilj som hette Bergendahl.

När man kollar hennes personnummer (inte de 4 sista) på lexbase så får man fram en +milie Meelik* Wikk*n *=E . Men kollar man personnumret med de 4 sista så finns det inget alls så är lite osäker på om det är hon .

Hon bor iallafall på Gråsparvsgatan 18 och där är en Ås* H*rtman *=A skriven (vet inte om det är något namn hon bytt till) men är säker på att hon bor där då min bekanta sett henne flertalet gånger .

Båda namnen är skrivna på olika adresser så svårt att hålla reda på och kan ju vara så att hon använder olika namn skrivna på olika adresser för att göra sig oåtkomlig .
Citera
2024-10-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hon heter i dagsläget Hanne Rasmussen och bor i Lund.

https://mrkoll.se/person/Hanne-Charlotte-Rasmussen-Dag-Hammarskjolds-Vag-8-C-Lund/dYQauerAsqqkpuhQcYfrsqqkmUxacYfrkyqRaQsqqksqqkuerA

Fel , min bekanta såg henne senast för någon dag sen i den lägenhet som filmas i dokumentären .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in