2024-08-04, 20:59
Avslutad
Så har det alltid varit.
Skötsamma skickad ut.
Och Mördare behåller vi och skickar ut i samhället igen.

Varför?

Antar att folk högt upp vill att folket ska lida?
För att dom själva tjänar pengar på det eller nåt
Citera
2024-08-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Vem är sossen i sammanhanget? Reglerna som personen i TS berörs av har införts av nuvarande regering.

Det går verkligen inte att hänvisa allt till att det är en annan regering och då skulle allt helt plötsligt vara annorlunda. I Sverige maler byråkratins kvarnar långsamt, där det ska diskuteras, fattas beslut med många andra parter, ytterligare en hel del andra längre ner ska med framföra sina tankar och åsikter, samt sedan ska du personal med på tåget och just nu så är väl fortfarande väldigt många vana vid fd. sosseregeringens sätt att tycka och tänka. Jag tror det där tar längre tid än så att förändra och just nu så är man väl glada över alla man lyckas utvisa oavsett, samt den stora trojan nu är väl anhöriginvandring som också är en väldigt stor och olönsam grupp.
Citera
2024-08-04, 21:26
Medlem
jag har en afghansk kompis som har arbetat på asylboende. han bekräftar att alla som sköter sig skickas hem. det är nästan uteslutande batikhäxor handläggare som har en våldsfetish och vill fixa dom mest stökiga.
dom känner nästan en soyboy ick över dom som inte är kaosblattar.
havererade invandringen drivs helt av radikalfeminister
Citera
2024-08-04, 21:28
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det är för att skapa opinion mot utvisningar.

Skulle man utvisa kriminella och personer som inte vill integreras skulle folk tycka att utvisningar är en bra utväg.

Jo jag har funderat på det också. Man offrar "goda" för att lättare kunna behålla "onda".
Citera
2024-08-04, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag tror det beror på att man vill vsa sin makt och särskilja sig från allmänhetens uppfattning. Myndigheter motiverar sitt existensberättigande genom att hitta saker ingen annan hittar. Innerst inne vet de själva att de agerar direkt skadligt men det är mycket sjuka mänskor vi pratar om.

Det tror jag också. Det är så många beslut av olika slag i Sverige som är demonstrativt hjärndöda. Det är med avsikt för att visa att det är dessa as som bestämmer. Min dröm är att se dessa fega kräk (de pissar på vanliga maktlösa människor men fjäskar för starkare stater som USA; alltid fähundsmentalitet) utsläpade från sina skyddade verkstäder och slagna och sparkade till blodiga trasor innan de hängs långsamt i närmsta träd eller lyktstolpe utan dom och rannsakan.
Citera
2024-08-04, 23:31
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Folk som sköter sig finns ordentligt registrerade, har ett fast hem och mycket att förlora. Det gör det lätt att skicka ut dom för man har koll på alla deras papper och byråkratin tittar inte på en helhet, bara att korrekt rutor är markerade.

Kommer det vara folk som ställer sig upp i planet och vägrar sätta sig som vid utvisningen av diverse papperslösa för den här killen tro? Eller är det mer synd om folk utan rötter och inga fasta tillgångar?

Ja, det ligger något i detta. Konstigt som fan.
Citera
2024-08-05, 03:55
Avslutad
Jag har kännt tvärlugna och hederliga invandrare som kastats ut och tyvärr även kännt genomkriminella som fått stanna.

Sen har man ju läst om BARN
(alltså riktiga barn, inte skäggbarn) som kastats ut.

Jag förstår inte logiken.
Citera
2024-08-05, 04:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag känner till ett liknande fall i Göteborg i vintras: en kille som arbetade på en sexklubb utvisades till Makedonien för att han tjänade "för lite". Till saken hör att han är homosexuell, d.v.s. tillhör en grupp som politikerna låtsas värna, men han utvisas ändå till ett land med en rutten syn på homosexuella.

Man tar in folk med asyl. Asyl ska ges av humanitära skäl och viktigast ska de vara som är personligt förföljda i sitt land. Man ska inte blanda ihop asyl med arbetskraftsinvandring.

Hela systemet är sjukt.

Det är många som utvisas, men de hamnar inte i tidningen. Sporadiska utvisningar ska sätta skräck i folk. Det är så man styrs nu genom rädsla. Både invandrarna och svenskarna. Titta åt ett annat håll.
Citera
2024-08-05, 04:42
Medlem
Pungsvings avatar
Av samma anledning trolljägarna bara attackerar normala människor. Ondska och rasism finns bara inom media och statsapparaten.
Senast redigerad av Pungsving 2024-08-05 kl. 04:44.
Citera
2024-08-05, 05:51
Medlem
ItsWednesdays avatar
För att de inte bråkar, dödshotar eller göra Ulla-Britt våt.
Citera
2024-08-05, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det finns gott om invandrare från non skiing nations i Sverige som inte bidrar utan istället kostar men får vara kvar resten av sina liv. När vi däremot har en person som i denna artikeln, som driver företag, prisats av kungen men som inte tagit ut så mycket i lön som han kunnat utan istället använt dem i företaget. Därför ansåg Migrationsverket att han skulle utvisas, trots att han bevisligen är en tillgång för landet. Idioti?

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-04/hazem-32-tjanade-bara-35-000-kronor-i-manaden-riskerar-att-utvisas/

Inkomstreglerna är ett misstag. Det man borde titta på är "jobbar, självförsörjande, betalar skatt, anpassar sig till samhället och bidrar", inte kronor och ören. Tidelaget har gjort fel där - och jag röstar (m) så det är inte en fråga om höger eller vänster. Det är idioti.
Citera
2024-08-05, 07:02
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
"De som sköter sig och lyckas riskerar ju att rösta på M eller SD och så kan vi ju inte ha det" // Migrationsverket

Exakt så är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in