2024-08-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Innan Ukransk-ryska kriget hade Ryssland problem med lågt födelsetal. (1,49 barn per kvinna).
Han uppmanar folk att skaffa 6 barn för att rädda nationen.

Ryssland uppskattas ha förlorat omkring190 000 man och 1 miljon ryssar har flytt landet vilket minskar Ryssland befolkning ytterligare.

Kanske en anledning till att han kidnappar ukrainska barn?

https://www.washingtonpost.com/world/2024/07/30/russia-putin-antifeminism-women-children-society/

https://uk.news.yahoo.com/putin-once-again-telling-russians-064311139.html

Har vi inte samma problem i Sverige?
Är nog inte bara där isf.. jag tycker jag hört det från fler länder.
Nu orkade jag inte läsa länkarna då jag inte litar på västerländsk propaganda men kan inte se att detta är ett land som isf bara har det problemet.
Citera
2024-08-02, 14:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Suck!
Nej Ryssland är inte en diktatur och vilken undersökning lutar du dig mot när du påstår att ryska folket inte stödjer detta krig?
Eller är det ett önsketänk från din sida?

Ryssland är definierat som en diktatur. Så är det när inte folket får välja sin ledare. I Ryssland får inte folket göra det valet.

Att de har fejkade val förändrar naturligtvis inget utan visar bara hur hårt de manipulerar folket via trollfabriker.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du påstår att europeiska politiker inte manipulerar folket för att få sin vilja igenom?
Ja, jag orkar inte ens bemöta det där påståendet annat än att du har fel.

Det har jag aldrig påstått. Men tramsa orkar du minsann med.
Citera
2024-08-02, 15:14
Medlem
Twitterturkens avatar
Åh nej, vad hemskt.
De borde importera gymnasiehazarer istället.
Citera
2024-08-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Vi svenskar borde föda mer barn, har flera polare som skjuter upp det men det föds för få vita nordiska barn idag! Frugan och jag är på gång med tredje nu. Tråkigt nog tänker inte alla på att hjälpa Sverige med svenska barn

Det är för dyrt ju, de måste höja barnbidragen åtminstone för oss etniska svenskar. Nivån har legat på 1000-1250kr nu i 20 år, inflationen har hunnit ikapp. 6000kr per barn är rimligt, men inte för invandrare utan bara oss som bott i Sverige i flera generationer.
Citera
2024-08-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldmedaljeur
Nej då, Krim är 100% ryskt. Och kommer så förbli.
Krim tillhör krimborna. Krimborna älskae fred. Krimborna vill ha vatten till sina åkrar. Krimborna vill varken bombas eller att deras land används som permanent militärbas.

Nog sagt. Ge folket fred, get folket tilkbaka sin tro.
Citera
2024-08-02, 17:34
Avslutad
De flesta kvinnor födda och boendes i Ryssland efter 1970, har med få undantag 1 enda barn. Ofta har mannen hamnat i missbruk och dragit när barnet varit litet, och mamma och morföräldrar uppfostrat barnet. Vet inte orsaken bakom, men oftast har inte den unga mamman skaffat någon ny man att leva med, inte föränn barnet blivit mer eller mindre vuxen. Ett problem som också existerat är att det varit väldigt svårt för barn komma över bostad annat än ärva den. Pga detta ”ekonomiska” problem så har man ofta avstått från flera barn.
Citera
2024-08-02, 18:54
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Även om det stämmer att 1 miljon flytt landet och 190.000 dött så är bara krimhalvön 2.4 miljoner ryssar så kriget har genererat ett positivt befolkningsnetto. Ryssland har samma problem som västvärlden i övrigt dvs sjunkande nativitet. Tänk hur mäktigt västvärlden och Ryssland vore med en nativitet på 5-6 barn per hushåll. Det finns ca 22 miljoner ryska kvinnor i barnafödande ålder, låt oss tänka att alla dessa skaffar 5 barn ytterligare kommande 20 år, det är 100 miljoner extra ryssar. Låt oss säga att 50 miljoner av dessa är kvinnor som skaffar 6 barn inom kommande 40 år. Då har befolkningen ökad med 100 miljoner + 50 x 6 = en befolkningsökning med ca 350 miljoner inom 40 år, plötsligt finns det över 500 miljoner Ryssar, dvs större än hela europeiska unionen.

Om du var rysk kvinna skulle du vilja föda sex barn samtidigt som du dagligen blev misshandlad av din alkoholiserade man( fullt lagligt i Ryssland)?

När barnen blir stora får du överlämna dem till Diktatorns krigsmakt så de kan dö ärofullt medan de kämpar för att hans palatsbyggen och erövringar skall förverkligas.
Citera
2024-08-02, 19:15
Medlem
De får väl stifta lagar som missgynnar barnlösa, ett slags motsats till Kinas ettbarnspolitik. Folk skaffar barn när utvecklingen ser god ut eller på grund av ekonomiska skäl (icke fungerande pensionssystem). Nu används ju de unga som kanonmat så då är nog motivationen låg. Hade varit bättre att skita i att invadera Ukraina, men Putin kommer naturligtvis aldrig någonsin att tillstå något misstag.
Citera
2024-08-02, 19:17
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Problemet är att ena parten (dvs mannen) måste tjäna riktigt bra om man inte vill att staten ska uppfostra ens barn. Ska man ha många barn på en lön så är det väldigt svårt att få det att gå runt. Som det ser ut idag så måste man dumpa sina barn på förskolan innan de knappt kan gå.
Helt rätt, bra input
Citera
2024-08-02, 19:20
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Det är för dyrt ju, de måste höja barnbidragen åtminstone för oss etniska svenskar. Nivån har legat på 1000-1250kr nu i 20 år, inflationen har hunnit ikapp. 6000kr per barn är rimligt, men inte för invandrare utan bara oss som bott i Sverige i flera generationer.
Eller så kan man beskatta barnfamiljer mindre, så är det i Tyskland så det räcker med att en förälder jobbar. Att ha massa bidrag främjar det vi har i Sverige idag, massa bidragsinvandring
Citera
2024-08-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ryssland är definierat som en diktatur. Så är det när inte folket får välja sin ledare. I Ryssland får inte folket göra det valet.

Att de har fejkade val förändrar naturligtvis inget utan visar bara hur hårt de manipulerar folket via trollfabriker.

Det har jag aldrig påstått. Men tramsa orkar du minsann med.

Oavsett om du hävdar det så är Ryssland fortfarande inte en diktatur.
Du kan till och med stampa i golvet o skrika men det förändrar inte faktum.

För övrigt kan du inte välja ledare i Sverige heller, du kan bara rösta på ett parti.
Ministrar, statsminister och talmannen kan vanligt folk inte vara med o välja.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vi i västvärlden lever inte på det viset så samma retorik som Putin manipulerar sitt folk med skulle inte fungera eller ens vara logisk i väst.

Här ovan skriver du att vi i väst inte blir manipulerade.

Läs SVT så ser man direkt hur statsmedia försöker manipulera en.

Alla länder borde mana sina medborgare att föda fler barn.
Här i Sverige har man valt en annan väg. Man vill byta ut befolkningen mot negrer o araber istället.
Citera
2024-08-02, 21:05
Medlem
Pungpuckels avatar
"Jag skickade era barn till köttkvarnen,
seså föd mer nu, jag har ett krig att vinna"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem