2024-07-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men ganska intressant. Sonny Barger en av de tidigaste i klubben tyckte så här på senare år:

Outlaws Motorcycle Club tillåter valfritt märke bara det är skapat och tillverkat i USA. Medan HA alltså blev en ett märke klubb tidigt.
Sony Barger hade rätt.

HD åtminstone förr och långt in i modern tid var ren skit rent teknikmässigt men märket ansågs och anses fortfarande exklusivt så trots att japanerna byggde billigare customhojar av riktigt hög kvalité så har det alltid varit finare och också dyrare bland MC entusiaster som kör custom (Kriminella eller ej) att köra HD.

Mer status än en Honda helt enkelt.

Harley Davidssons skakade ju så förbannat förr pga sina stumt monterade motorer i ramen så att de kallades för Harley Parkinssons och batterier, lysen och även skärmar vibrerade sönder till slut och motorerna var rent skräp i sig.

Det har ändrats idag med bättre teknik men det tog lång tid innan HD fattade att man inte kan sälja betydligt dyrare hojar än japsen med undermålig kvalité.
Citera
2024-07-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondamc
Vad är förklaringen till att organiserade brottslingar som Hells Angels och Bandidos kör Harley-Davidson och varför motorcyklar över huvet taget?
Vore det inte i nästan samtliga fall smidigare och bättre med B-körkort och bil? Är trimmade moppar tuffa eller vad är grejen? Varför sadlas det inte om?

Därför att Hells Angels uppkom av gamla veteraner ifrån andra världskriget.

Klubben grundades i San Bernardino, Kalifornien, 1948, av en grupp motorcykelentusiaster. Många av de tidiga medlemmarna var veteraner från andra världskriget, vilket bidrog till att forma klubbens kultur och stil.
Citera
2024-07-26, 23:42
Avslutad
För att dom älskar att orsaka hörselskada på folk med sina överdrivet högt brakskitande skrothögar.
Citera
2024-07-27, 00:56
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Det har ändrats idag med bättre teknik

Fast fortfarande långt ifrån så bra och tillförlitlig teknik som nipsen och tyskarna. Enligt min personliga uppfattning Iaf, eller har jag fel?
Citera
2024-07-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Fast fortfarande långt ifrån så bra och tillförlitlig teknik som nipsen och tyskarna. Enligt min personliga uppfattning Iaf, eller har jag fel?
Nej japshojar och framförallt Honda då samt BMW är de bästa tillverkarna av MC:s fortfarande även om kvalitén på HD har höjts något enormt då det inte gick att motivera längre att sälja svindyra motorcyklar med dålig kvalité enbart pga att märket är en statusymbol men de ligger ändå steget efter.

BMW och Honda är det som gäller om man vill ha det bästa rent kvalitetsmässigt fortfarande i MC världen.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-07-27 kl. 01:05.
Citera
2024-07-27, 08:46
Medlem
Nisse71s avatar
Är väl bra att de signalera att här kommer en kriminell. Det vore dock betydligt smartare om de valde mer neutrala bilar för sin krimnella verksamhet.
Senast redigerad av Nisse71 2024-07-27 kl. 08:50.
Citera
2024-07-27, 11:32
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Redan genom att köra MC så ställer man sig till viss del utanför samhällets normer och förväntningar, speciellt i ett kallt land som Sverige där du kanske max får 2-3 okej månader att köra MC på.

Tror aldrig jag har sett en människa köra MC i Sverige på vintern. Tror verkligen inte HA och Bandidios gör det heller.
Citera
2024-07-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
https://youtu.be/FDsWZ0Jw3Ik?si=CWjSmeGy8zMa8t8g

True shit .

Haha. Även jag med min Harley med 100 CID motor och Vance&Hines Pro Pipe avgassystem (mycket ljud) skrattar åt detta.
Citera
2024-07-27, 14:04
Medlem
Citat:
Vad är förklaringen till att organiserade brottslingar som Hells Angels och Bandidos kör Harley-Davidson och varför motorcyklar över huvet taget?
Vore det inte i nästan samtliga fall smidigare och bättre med B-körkort och bil? Är trimmade moppar tuffa eller vad är grejen? Varför sadlas det inte om?
därför det är MC klubbar hahyaha
Citera
2024-07-27, 16:26
Medlem
Citat:

Haha du slår huvudet på spiken! Jag undrar detsamma? Är dom själva medvetna om hur dom uppfattas av oss normala människor?
Citera
2024-07-29, 23:59
Medlem
De har ofta problem med seborré och behöver lufta hårbotten,känna den friska vinden i håret och farbror blå:s lystna blickar.
Citera
2024-07-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Man brukade skoja förr om att HA rekryterade svenssons som gillade att köra HD och gjorde dem till kriminella medans Bandidos rekryterade kriminella direkt och tvingade dem att skaffa MC kort och Harley och det ligger nog en hel del sanning bakom det påståendet.

Idag tycker jag faktiskt det har ändrats. Idag rekryterar Bandidos rätt hårt bland mc-folk och redan existerande mc-klubbar medan HA oftare rekryterar bland småkriminella, dock lite annorlunda än vad Bandidos gjorde förr eftersom dessa nu börjar med att bilda nya mc-klubbar och börja som supportklubbar för att sedan närma sig HA. Men det är inte som förr att gubbar som hört hoj i 20 år går in i HA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in