2024-07-24, 16:28
Bannlyst
Notera årtalet i rubriken: 2024. Och, nej, jag tänker inte "googla". Jag har b.la. arbetat som google-konsult (hemskt) och vet mycket väl om att man inte "googlar" 2024. Helst inte, i alla fall. Så vad har vi på lager när det gäller gratis mail, som inte kräver telefon och inte bannar lite hejvilt? Finns det ens 2024? Banningarna är rätt dryga, även om man kan leva med det.

"There is no such thing as free ice cream"
Citera
2024-07-24, 16:48
Medlem
Onanikrems avatar
Kört med protonmail några år nu.. Funkar tycker jag.
Citera
2024-07-24, 16:54
Medlem
NiceNameTwices avatar
https://cock.li har öppen reg sedan en tid tillbaka Enda negativa med min @cock.li är väl att praxis är att den automatiskt blir betraktad som suspekt/spam.
Citera
2024-07-24, 17:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RakatRoevhaal
Notera årtalet i rubriken: 2024. Och, nej, jag tänker inte "googla". Jag har b.la. arbetat som google-konsult (hemskt) och vet mycket väl om att man inte "googlar" 2024. Helst inte, i alla fall. Så vad har vi på lager när det gäller gratis mail, som inte kräver telefon och inte bannar lite hejvilt? Finns det ens 2024? Banningarna är rätt dryga, även om man kan leva med det.

"There is no such thing as free ice cream"

Jag tror att yandex.com tillåter konton utan telefonnummer fortfarande. Men vet inte om det också gäller nyregistreringar.

Sen är det väl risk då att allt med yandex.com som avsändare råkar ut för spam-filter. Allt ryskt anses visst vara suspekt numera.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-07-24 kl. 17:29.
Citera
2024-07-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kört med protonmail några år nu.. Funkar tycker jag.

Njae! Efter några år med Proton måste jag säga att det är tråkigt att mycket vill ha mer från deras sida.

Inboxen börjar bli full och då vill de genast ha pengar för att jag ska kunna behålla alla mina mail.

Annars måste jag sitta snällt och ta bort massa värdefulla mail.

Tråkigt att Protonmail ska behöva mjölka in pengar från sina användare på detta sätt, speciellt när man fick ett så bra och seriöst intryck av dem.

Själva grejen med Proton är ju att det ska vara hemligt. Att de plötsligt ska börja ta betalt av kunder tar ju bort hela finessen med det.

Dåligt, besviken man blir på dem!
Citera
2024-07-24, 21:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Njae! Efter några år med Proton måste jag säga att det är tråkigt att mycket vill ha mer från deras sida.

Inboxen börjar bli full och då vill de genast ha pengar för att jag ska kunna behålla alla mina mail.

Tråkigt att Protonmail ska behöva mjölka in pengar från sina användare på detta sätt, speciellt när man fick ett så bra och seriöst intryck av dem.

Själva grejen med Proton är ju att det ska vara hemligt. Att de plötsligt ska börja ta betalt av kunder tar ju bort hela finessen med det.

Free lunch är väldigt ovanligt, på något sätt behöver de ju tjäna pengar. Visst är det begränsat utrymme men det har räckt för mig.
Citera
2024-07-24, 22:32
Medlem
Citat:

Hur jävla många mejl har du egentligen?
Citera
2024-07-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Hur jävla många mejl har du egentligen?

För helvete! Jag menar om inkorgen blir full. Företag skickar ju mail! Är det något nytt under solen?

Proton börjar ta betalt för att man ska öka kapacitet. Och det är inte snyggt. Speciellt inte när man fick så bra intryck av det men nu handlar plötsligt allt om pengar från deras håll. Tråkigt!
Citera
2024-07-24, 23:02
Medlem
Citat:
Free lunch är väldigt ovanligt, på något sätt behöver de ju tjäna pengar. Visst är det begränsat utrymme men det har räckt för mig.

Utgår från att du inte använder din mail aktivt?

Räcker att folk skickar dokument eller bilder och vips har du kommit upp i 200-300 mb. Då ska de ha betalt.

Det här rimmar konstigt med att man ska vara anonym på deras hemsida? Helt plötsligt ska du ge de massa uppgifter? Hur rimmar det egentligen?
Citera
2024-07-24, 23:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Utgår från att du inte använder din mail aktivt?

Räcker att folk skickar dokument eller bilder och vips har du kommit upp i 200-300 mb. Då ska de ha betalt.

Det här rimmar konstigt med att man ska vara anonym på deras hemsida? Helt plötsligt ska du ge de massa uppgifter? Hur rimmar det egentligen?
Det jag vill ha kvar laddas ned på lokal disk, övrigt rensas ca. en gång i veckan. Har aldrig lämnat några uppgifter till dem och kommer inte heller att göra. Möjligen jag lämnade ett anonymt Hotmailkonto skapat 1999 utan vare sig telefonnummer eller ytterligare mail, minns inte? Detta Hotmailkonto gick dock i graven för några år sedan då det fylldes med skräppost.

Det som efterfrågas är ett gratis anonymt mailkonto och det är Proton. Söker man efter molnlagring får man söka på andra ställen och det kostar var du än vänder dig och är aldrig anonymt.
Citera
2024-07-25, 02:32
Medlem
Citat:
Det jag vill ha kvar laddas ned på lokal disk, övrigt rensas ca. en gång i veckan. Har aldrig lämnat några uppgifter till dem och kommer inte heller att göra. Möjligen jag lämnade ett anonymt Hotmailkonto skapat 1999 utan vare sig telefonnummer eller ytterligare mail, minns inte? Detta Hotmailkonto gick dock i graven för några år sedan då det fylldes med skräppost.

Det som efterfrågas är ett gratis anonymt mailkonto och det är Proton. Söker man efter molnlagring får man söka på andra ställen och det kostar var du än vänder dig och är aldrig anonymt.

Söker efter molnlagring?

Förstår inte ditt tankesätt.

Ska man använda Proton ska man väl fan kunna nyttja emailadressen fullt ut?

Du kan ju inte skapa den och använda den en gång per vecka?

Inse att efter ett halvår har inkorgen fyllts och då måste du sitta där i en rävsax och besluta om du ska betala eller ej.

D.v.s hela meningen med Proton förstörs egentligen. Man ville ha den p.g.a integriteten men inser att det inte går. För de vet smarta som de är att kunden sitter i en rävsax och tvingas betala för att behålla kontot.

Och nej, det är inte särskilt svårt att komma upp i de 400-500 mb som gränsen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in