2024-07-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Klaga då inte på att fokus ligger på fel person(er) när du inte vill yppa ett skit - du borde veta en hel del om du nu är den du påstår och är kusin, eller närstående på något sätt. Du kan inte ha kakan och äta den, förstår du...

Med tanke på hur tidigt Sjukassan var inne i tråden med korrekta uppgifter samtidigt som media höll fast vid att den avlidne var en oidentifierad kvinna i åldern 25-35 så förstår jag inte hur du kan betvivla att hen är närstående eller annars insatt i fallet. Förstår inte heller varför Sjukassan inte skulle ha rätt att klaga på att folk snackar skit om hens kusin och släkt bara för att hen inte vill berätta alla detaljer.
Citera
2024-07-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Många irakier bor i Iran hon skulle kunna vara halv verkar som den biologiska pappan är kvar i Irak

Enligt domen verkar de inte vara Iraker som varit bosatta i Iran. Det ska ha skett en överlämning från en skola i Irak till hennes svenska skola.
Citera
2024-07-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det kan man ju diskutera när de går ut och berättar om hur de gjort med sina barn. Men i nuläget vet vi absolut ingenting om GM och deras föräldrar. Vi vet däremot att BO:s mamma brast fullkomligt i sitt föräldraansvar.
Menar du att mamman mördat dottern och inte mördarna ?
Citera
2024-07-26, 23:09
Medlem
Den häktade 15 åringen och den efterlysta flickan som rymt från HVB hemmet i Ramnäs verkar bägge komma från Västerås trakten. Håller inte för osannolikt att de känner varandra.
Citera
2024-07-26, 23:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klor65
Absolut. Jag träffade Emilia flera gånger i månaden i flera år. Hon va strulig men väldigt väldigt snäll. Jag hörde samtal från fosterfamiljen där hon inte blev bemött på ett okey sätt. Hon sökte vuxenkontakt med vuxna hon knappt kände. Och andra barn har berättat om att hon inte fick tröst när hon va ledsen.

Så omsorgbrister i familjehemmet då.....

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Har jag förstått det rätt så stod både brottsoffret och de misstänkta under myndigheternas vårdnadsansvar så då vilar hela ansvaret just på myndigheterna. Man kan inte samtidigt ta ifrån föräldrarna vårdnadsansvaret och hävda att de har vårdnadsansvar.

Precis så!

Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag uppfattar det som att Anna hamnade hos soc som barn och när hon blev gravid som ung så fortsatte soc kontroll över henne och de tog ifrån henne hennes barn till slut. Och att hon har kämpat för att få hem dem sedan dess. Man väljer inte sin familj. Man föds in i den. Låt BO:s familj vara, känner jag, låt oss fokusera på mördarna och deras föräldrar istället.

Exakt så uppfattar jag det också. En massa svamel från soc som inte ens är vetenskapligt belagt!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Har jag förstått det rätt så stod både brottsoffret och de misstänkta under myndigheternas vårdnadsansvar så då vilar hela ansvaret just på myndigheterna. Man kan inte samtidigt ta ifrån föräldrarna vårdnadsansvaret och hävda att de har vårdnadsansvar.
Varför skuldbelägger ni då den mördade flickans mamma då?
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Har dom inte skrotat SiS hemmen än? Titta va skit de leder till. Kommer inte vara sista gången heller. Bättre familjehemsplacera eller något än att trycka in mördare och rånare tillsammans med sjuka. Ännu bättre att tvångsutvisa så inte allt fortsätter sjunka i åldrarna.

Hur som helst, kan någon skriva vilka de misstänkta är? Har läst igenom tråden men verkar bara framgå den ena. Vem är den andra? Den som E dansar med i TT vet jag.
Citera
2024-07-26, 23:12
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej. Vet inte om lönen stämmer, den överraskade mig duktigt - mamman har "historik", litet huvud, överbett och underutvecklad underkäke = kognitiva svårigheter och minst ADHD.

Lönen stämmer - jag har utdrag från hennes tre senaste deklarationer…
Citera
2024-07-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är inte konstigt att fokus är på BO och hennes uppväxtvillkor, samt leverne när vi inget har på någon annan, i princip, då det är sekretess på två av svinen. Och när nu inte denna närstående "Sjukassan" ens vet något eller vill yppa det, så blir det såklart svårt, eller hur? Detta är Flashback och här vändes varje lite sten - gillar du och andra inte detta, vad gör ni ens här? Gå till Familjeliv och erhåll en massa handhjärtan, i stället...

Fanns ju massa länkar ovan? Mgms mamma är alkoholist och narkoman. Hon är ensamstående med barnen och har haft ihop det med häktade killar varav en av dem sexuellt utnyttjat mgm. Hon har också varit svartsjuk på mgm påstått att hon har ljugit samt misshandlat henne . Det är ett trasigt barn där samhället skulle ingripit tidigare
Citera
2024-07-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det kan man ju diskutera när de går ut och berättar om hur de gjort med sina barn. Men i nuläget vet vi absolut ingenting om GM och deras föräldrar. Vi vet däremot att BO:s mamma brast fullkomligt i sitt föräldraansvar.

Läs länkarna som någon delade
Citera
2024-07-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Den häktade 15 åringen och den efterlysta flickan som rymt från HVB hemmet i Ramnäs verkar bägge komma från Västerås trakten. Håller inte för osannolikt att de känner varandra.

Hur vet du att den MGM som är under 15 kommer från trakten runt Västerås? Vet du några detaljer om henne som skulle kunna användas för sökning i en databas?
Citera
2024-07-26, 23:15
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jaha? På vilket sätt förändrar det något? BO mötte sina mördare på SIS så de ansvariga lär inte direkt haft en harmonisk uppväxt de heller.
Det känns helt sanslöst att förolämpningar leder till mord mellan 14-15 åringar.

Fokuset hamnar på mamman till Emilia eftersom hon brustit extremt i sin föräldraroll. Givetvis bär GM ansvaret för det som hänt och det är fruktansvärt. Men barn till föräldrar som lämnar sina ungar vind för våg löper givetvis större risk att drabbas av våld än barn som kommer från ordentliga hem med regler och kontroll att saker går rätt till. Det säger sig självt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in