Citat:
Ursprungligen postat av
Klor65
Absolut. Jag träffade Emilia flera gånger i månaden i flera år. Hon va strulig men väldigt väldigt snäll. Jag hörde samtal från fosterfamiljen där hon inte blev bemött på ett okey sätt. Hon sökte vuxenkontakt med vuxna hon knappt kände. Och andra barn har berättat om att hon inte fick tröst när hon va ledsen.
Så omsorgbrister i familjehemmet då.....
Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Har jag förstått det rätt så stod både brottsoffret och de misstänkta under myndigheternas vårdnadsansvar så då vilar hela ansvaret just på myndigheterna. Man kan inte samtidigt ta ifrån föräldrarna vårdnadsansvaret och hävda att de har vårdnadsansvar.
Precis så!
Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Jag uppfattar det som att Anna hamnade hos soc som barn och när hon blev gravid som ung så fortsatte soc kontroll över henne och de tog ifrån henne hennes barn till slut. Och att hon har kämpat för att få hem dem sedan dess. Man väljer inte sin familj. Man föds in i den. Låt BO:s familj vara, känner jag, låt oss fokusera på mördarna och deras föräldrar istället.
Exakt så uppfattar jag det också. En massa svamel från soc som inte ens är vetenskapligt belagt!!