Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Jag kan omöjligt tro att det amerikanska folket är för fascism. Förutsätter att rösterna kommer räknas om för det är något som inte stämmer.
DU kan summera upp det till lata Demokrater att gå och rösta, för detta är inte första gången vi ser detta.
Samtidigt att R går och röstar val efter val, och i samma antal.
Det enda är väl att senaste valet gick upp lite, och dessa mer eller mindre alla röstade i 2024.
D de hoppar upp och ned mest hela tiden, och det är mycket fascinerande att se att det är så.
Jag har varit en som undvikit polls och diskutera dom och pga de genom decennierna ofta är menlösa innan det absolut sista och så även denna gången.
Och det jag mest undrat om dom, det är varför vissa saker som en del sagt och även jag deltagit i en diskussion om.
Det är varför det inte syns i pollsen, för det verkade inte spela någon roll något.(Kan vara så enkelt att R är så mycket sekt idag att de inte bryr sig om något, inte ens sig själva.)
Och saker som att de förlorade delstats val med gigantiska siffror och där R sopat banan innan, och inget av detta gick återspegla i pollsen.(Som varit en återkommande fråga som saknar svar mer än man inser att det finns en sekt där inget betyder något som sker utanför den längre.)
En sak som roar med pollsen och en fråga, det är att D pratade inte speciellt mycket om det praktiska abortförbudet och satte R mot väggen, för det hade gett ett utslag på pollsen lite och med tanke på att den frågan är svårt opopulär även i R.