2024-11-06, 18:22
Medlem
Elvis avatar
Jag kan omöjligt tro att det amerikanska folket är för fascism. Förutsätter att rösterna kommer räknas om för det är något som inte stämmer.
2024-11-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
H
När det gäller att analysera valet så är dom två största förlorarna Ann Selzer och Allan Lichtman. Riktiga trippelnollor, hoppas dom aldrig uttalar sig publikt igen.

Nu förstår man varför man aldrig hade hört talas om Lichtman tidigare. Verkar vara en riktigt otrevlig agendajude: https://x.com/wayotworld/status/1853797428631101801
2024-11-06, 21:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Om du med ”nationellt” menar popular votes kan jag göra dig besviken redan nu, det racet kommer Harris vinna.

Speloddsen som normalt brukar kunna ge en ledtråd är förstörda eftersom som några aktörer gått in och spelat höga summor med digitala valutor, antagligen med en hit-back till firma Trump/Putin.

Jag vet inte hur ni andra känner som hoppas att demokraterna vinner? För egen del har det varit lite tungt ett tag men sedan några dagar känns det ganska bra och oron börjar förflyttas från valet till vad som kommer hända efter det när MAGA kommer hävda valfusk och obstruera och ta varje certifiering till domstol. Det vi sitter och diskuterar här och nu om opinionsmätningar kan vara lugnet före stormen…..

Dina inlägg i den här tråden har inte åldrats väl kan man konstatera, jag skrev till dig att man aldrig ska sälja skinnet innan björnen är skjuten.

Storslam för Trump, faktiskt ännu bättre än vad jag förväntade mig.
2024-11-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatShambler
Hej, vart tog du vägen igår. Hade sett fram emot att ghosta tråden och läsa dina pricksäkra analyser!
Hah. Det enda jag finner positivt med valutgången är att det täppte till truten på denne lågbegåvade Ouelet. Hoppades själv på demokraterna men förstod tidigt vartåt det barkade och störde mig därför enormt på hans (hennes?) fullständigt tvärsäkra prognoser baserade på rena felaktiga antaganden. Pinsamt! Hoppas vi hört det sista från Ouelet (och Klyban, JohnWick, HomoDeus och DJPutte och alla andra Harrisfans som gjort Demokraterna mer skada än nytta).
2024-11-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dina inlägg i den här tråden har inte åldrats väl kan man konstatera, jag skrev till dig att man aldrig ska sälja skinnet innan björnen är skjuten.

Storslam för Trump, faktiskt ännu bättre än vad jag förväntade mig.

Vad ska jag säga? Du har helt rätt, mina inlägg åldras inte speciellt bra när gäller valutgången. Jag gjorde en felaktig analys och trodde att Harris skulle vinna, vinna överlägset till och med.

Grattis! Jag menar det verkligen i all välmening 👍 Trump vann odiskutabelt och överlägset, finns inte mycket att diskutera. Jag tycker fortfarande att Harris hade blivit en bättre president och att Trump inte är en lämplig person att leda ett land men han vann en landslide och nu får vi anpassa oss till det.

Jag är helt tom idag, kollade på valvakan hela natten men insåg ganska tidigt när de redovisade Florida att det skulle bli svårt för Harris.

Jag kommer följa varenda eftervalsanalys för att förstå resultatet. Några saker som jag tänker avgjorde valet:
- Harris fick bara tre månader på sig att förbereda en kampanj som Trump jobbat med i 10 år. För väljarna var Harris en främmande fågel medan Trump med sina fel och brister var en bekant person.
- Jag underskattade effekten som inflationen haft på opinionen och viftade bort det som en global trend under en tid som USA ändå stått sig starkt ekonomiskt.
- Jag trodde inte att det skulle vara så stor nackdel för Harris att förknippas med Biden-administration eftersom den, trots hög inflation gjort ett bra jobb.
Finns mycket mer att säga men det kan vi ta senare, idag är USA ett republikansk land och den röda tsunami som inte kom under mellanårsvalet 2022 kom igår.
2024-11-06, 22:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Vad ska jag säga? Du har helt rätt, mina inlägg åldras inte speciellt bra när gäller valutgången. Jag gjorde en felaktig analys och trodde att Harris skulle vinna, vinna överlägset till och med.

Grattis! Jag menar det verkligen i all välmening 👍 Trump vann odiskutabelt och överlägset, finns inte mycket att diskutera. Jag tycker fortfarande att Harris hade blivit en bättre president och att Trump inte är en lämplig person att leda ett land men han vann en landslide och nu får vi anpassa oss till det.

Jag är helt tom idag, kollade på valvakan hela natten men insåg ganska tidigt när de redovisade Florida att det skulle bli svårt för Harris.

Jag kommer följa varenda eftervalsanalys för att förstå resultatet. Några saker som jag tänker avgjorde valet:
- Harris fick bara tre månader på sig att förbereda en kampanj som Trump jobbat med i 10 år. För väljarna var Harris en främmande fågel medan Trump med sina fel och brister var en bekant person.
- Jag underskattade effekten som inflationen haft på opinionen och viftade bort det som en global trend under en tid som USA ändå stått sig starkt ekonomiskt.
- Jag trodde inte att det skulle vara så stor nackdel för Harris att förknippas med Biden-administration eftersom den, trots hög inflation gjort ett bra jobb.
Finns mycket mer att säga men det kan vi ta senare, idag är USA ett republikansk land och den röda tsunami som inte kom under mellanårsvalet 2022 kom igår.

Snyggt!!

Inga bortförklaringar, det uppskattas verkligen och vi kommer nog att träffa på varandra i nya trådar, 2028 är det ju dags för val igen i USA.

Väl mött
2024-11-07, 06:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Jag kan omöjligt tro att det amerikanska folket är för fascism. Förutsätter att rösterna kommer räknas om för det är något som inte stämmer.
DU kan summera upp det till lata Demokrater att gå och rösta, för detta är inte första gången vi ser detta.
Samtidigt att R går och röstar val efter val, och i samma antal.
Det enda är väl att senaste valet gick upp lite, och dessa mer eller mindre alla röstade i 2024.
D de hoppar upp och ned mest hela tiden, och det är mycket fascinerande att se att det är så.

Jag har varit en som undvikit polls och diskutera dom och pga de genom decennierna ofta är menlösa innan det absolut sista och så även denna gången.
Och det jag mest undrat om dom, det är varför vissa saker som en del sagt och även jag deltagit i en diskussion om.
Det är varför det inte syns i pollsen, för det verkade inte spela någon roll något.(Kan vara så enkelt att R är så mycket sekt idag att de inte bryr sig om något, inte ens sig själva.)
Och saker som att de förlorade delstats val med gigantiska siffror och där R sopat banan innan, och inget av detta gick återspegla i pollsen.(Som varit en återkommande fråga som saknar svar mer än man inser att det finns en sekt där inget betyder något som sker utanför den längre.)

En sak som roar med pollsen och en fråga, det är att D pratade inte speciellt mycket om det praktiska abortförbudet och satte R mot väggen, för det hade gett ett utslag på pollsen lite och med tanke på att den frågan är svårt opopulär även i R.
2024-11-07, 09:29
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Men varför tar man för givet att kvinnorna röstar Harris? Det här är en kandidat som jag tror många kvinnor ser hur falsk hon är. Även kvinnor vill ha en traditionell stark man som president.

^ Visar sig nu stämma enligt eftervalsanalyser.
2024-11-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Han leder såklart. Trump var grovt underepresenterad i polls bland minoriteter bpde 2016 och 2020. Bara rasistiska vänsterflum som tror alla minoriteter är födda att rösta som vänsterflum. Om du kollar på en pro-life demonstraär det mest latinos man ser.
Alltid kul när man kan sätta de felinformerade mallgrodorna på plats. Trump vann latinos med 53%
2024-11-07, 14:53
Medlem
Yes fick stå med dumstruten
2024-11-07, 18:25
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur stora summor förlorade du totalt?

Gissar att han aldrig vågade göra det där "safe" bet
2024-11-07, 21:24
Medlem
Nej men oj då? Skulle inte pollsen vara ärliga den här gången? Var inte polymarket manipulerad av Musk??

Vilken troll-tråd! Hahaha!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in