Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Er0oz
För den innehåller hälso-samma bakterier, de onda kommer jag ta död på via kolliodalt silver vatten.
Trollelitroll. Nu är det sommarlov tralala.
Spara inte på kollodialt silver, bara ös på så blir du snart blå.
Citera
2024-07-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Låt gissa, det botar även din elallergi och fungerar extra bra ihop med de helande kristallerna du lagt måååånga tusenlappar på?

Nej, inte kristaller, men definitivt Shungite som det finns bevis på hjälper jätte mycket Ha ett fortsatt trevligt liv, och glöm inte ta på dig masken.
Citera
2024-07-20, 00:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Nej, inte kristaller, men definitivt Shungite som det finns bevis på hjälper jätte mycket Ha ett fortsatt trevligt liv, och glöm inte ta på dig masken.
Jaha, sommarlovet är tråkigt med andra ord. Som jag misstänkte.
Citera
2024-07-20, 01:11
Medlem
Köpte allt från ägg till kött från bönder i skåne. Brukade köpa 20-40liter mjölk åt gången. Så visst finns det men du får åka runt och knacka dörr själv. Själv introducerades jag av en annan vän till familjen och har du ingen som kan borga för dig kommer du i 99% av dina försök bli nekad, de är väldigt skeptiska och har alldeles för mycket att riskera för att sälja till en random person.

Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Det här är ju Off-T, men varför vill du ha opastöriserad mjölk?

Kan inte svara för TS men ...bara hetta upp mjölken själv. 100% färsk mjölk utan tillsatser. Mjölken smakar riktig mjölk och är i alla fall enligt min smak betydligt godare än den som säljs i butik som smakar mer vatten än mjölk samtidigt som den inte luktar någonting.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-07-20 kl. 01:27.
Citera
2024-07-20, 07:50
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Ekologi, natur, djur och växter --> Matredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
2024-07-20, 08:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
För den innehåller hälso-samma bakterier, de onda kommer jag ta död på via kolliodalt silver vatten.
Proviva funkar bra eller kefir men du förstår nog inte det.
Citera
2024-07-20, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Köpte allt från ägg till kött från bönder i skåne. Brukade köpa 20-40liter mjölk åt gången. Så visst finns det men du får åka runt och knacka dörr själv. Själv introducerades jag av en annan vän till familjen och har du ingen som kan borga för dig kommer du i 99% av dina försök bli nekad, de är väldigt skeptiska och har alldeles för mycket att riskera för att sälja till en random person.

Kan inte svara för TS men ...bara hetta upp mjölken själv. 100% färsk mjölk utan tillsatser. Mjölken smakar riktig mjölk och är i alla fall enligt min smak betydligt godare än den som säljs i butik som smakar mer vatten än mjölk samtidigt som den inte luktar någonting.

Precis, äkta mjölk smakar helt otroligt jämfört med pisset de säljer i butik.

Jag är medveten om riskerna, men det har ju inget med bonden att göra, jag får då skylla mig själv. Kan du tänka dig dela med dig av din kontakt?
Citera
2024-07-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Proviva funkar bra eller kefir men du förstår nog inte det.

Nej, jag förstår inte det. Jag förstår bara vad Aftonbladet berättar för mig, precis som du.
Citera
2024-07-23, 00:58
Medlem
Opastöriserad ost höhmm finns att köpa.

köparens marknad - det är bonden som åker fast för det varför nu någon kallar på cops för mycket.

Finns det verkligen en lag som säger att man ej får dricka opastörierad mjölk?
Senast redigerad av Battreanmig. 2024-07-23 kl. 01:00.
Citera
2024-07-23, 01:42
Medlem
oiiihs avatar
mja,, du kan ju göra ett experiment.i petriskål..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in