2024-07-18, 10:40
Medlem
Som ni säkert minns var Joel Cedergren en av dom ledande spelarna i det Giffarna som gjorde livet så surt för dom flesta motståndare i Allsvenskan i början på 2000-talet och en riktig krigare på planen .

Därefter blev han tränare och började även då i Giffarna tillsammans med Roger Franzen varav den sistnämnda fick sparken .

Och frånsett den historiskt starka säsongen 2018 då Giffarna uppnådde sitt bästa resultat sedan 1985 så har det mesta karln rört i blivit totalt fiasko .

Kicken säsongen därpå , anställs därefter av Örebro SK, men kickas efter bara en match på grund av att spelarna ska ha varit missnöjd med honom .

Och se nu vad som hänt med Giffarna sedan han tog över som sportchef Dumpar Hallenius , Rasmus Lindkvist och Robert Lundström , tre av lagets främsta ledare ,och verkar onekligen ha skapat dålig stämning i klubben med tanke på resultaten .

Jag som giffare anses såklart inte att allt är Joels fel till klubbens förfall, men han verkar vilja peta i det mesta och det i sin tur leder till att resultaten blir lidande .

Tycker det är sorgligt att se hur han förstört klubben på väldigt kort tid
Citera
2024-07-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som ni säkert minns var Joel Cedergren en av dom ledande spelarna i det Giffarna som gjorde livet så surt för dom flesta motståndare i Allsvenskan i början på 2000-talet och en riktig krigare på planen .

Därefter blev han tränare och började även då i Giffarna tillsammans med Roger Franzen varav den sistnämnda fick sparken .

Och frånsett den historiskt starka säsongen 2018 då Giffarna uppnådde sitt bästa resultat sedan 1985 så har det mesta karln rört i blivit totalt fiasko .

Kicken säsongen därpå , anställs därefter av Örebro SK, men kickas efter bara en match på grund av att spelarna ska ha varit missnöjd med honom .

Och se nu vad som hänt med Giffarna sedan han tog över som sportchef Dumpar Hallenius , Rasmus Lindkvist och Robert Lundström , tre av lagets främsta ledare ,och verkar onekligen ha skapat dålig stämning i klubben med tanke på resultaten .

Jag som giffare anses såklart inte att allt är Joels fel till klubbens förfall, men han verkar vilja peta i det mesta och det i sin tur leder till att resultaten blir lidande .

Tycker det är sorgligt att se hur han förstört klubben på väldigt kort tid

Ångrar mig. Ska vara snäll idag.
Senast redigerad av drKickass 2024-07-18 kl. 12:54. Anledning: Never mind, äh. Ipad skit.
Citera
2024-11-14, 23:03
Avslutad
Förfallet i denna anrika förening är sorglig att se. Alla som har nåt förstånd vet vad det beror på. Åker man ur superettan efter kvalet är det storstädning i ledningen som måste till. Örebro SK såg ju direkt vad som var på gång för några år sen och agerade föredömligt i frågan.
Vågar styrelsen i GIF Sundsvall göra om och göra rätt?
Sanden i timglaset har snart runnit ut....
Citera
2024-11-15, 07:01
Medlem
Han hade även en kort sejour i Sundsvalls damer där han snabbt gjorde sig impopulär bland spelarna och laget låg fast förankrat i botten. Klubben hade tänkt sparka honom men så fick han jobbet hos GIF istället.
Citera
2024-11-15, 12:58
Medlem
Ingenting emot vad Håkan Arvidsson ställde till med i Öster under säsongen 2007.
Så snabbt så fel med precis allting.
Oslagbart.
Citera
2024-11-16, 08:56
Medlem
Såg Cedergren på en bensinmack en gång. Apropå ingenting.
Citera
2026-07-24, 11:03
Medlem
Under fredagen meddelade GIF Sundsvall att sportchefen Joel Cedergren har lämnat sin post i klubben.

”Jag lämnar i dag uppdraget som sportchef i GIF Sundsvall. Vi har inte fått de sportsliga resultat som vi har arbetat för, och jag har haft det övergripande sportsliga ansvaret för det. Det ansvaret är mitt,” säger Cedergen i pressmeddelandet.

https://gifsundsvall.se/benny-mattsson-tar-over/
Senast redigerad av Ha5678 2026-07-24 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in