2024-07-18, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Partiskatten som V har gör att lönen sänks till ungefär 45k. Resten går till partiet.

Det kallas att leva som man lär.
Citera
2024-07-18, 10:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det är ingen som tvingar någon att bli riksdagsledamot. Det finns gott om folk som hade velat bli det under den tiden hon suttit. Att hon dessutom inte betalat gör ju att hon får behålla 187 000:- hon var medveten om att skulle betalat nu vid avgången.

Även partiledaren får ut samma summa, 35000:-/månad.

Fast det är ett konstigt sätt att se på det. Det är inga som tvingar folk att gå med i sekter heller. Så då ska vi godkänna det beteendet då? Låter helt sjukt.

Att en partiledare inte har mer betalat ser jag som en fara. Det gör att man inte får rätt kompetens till uppdraget.
Citera
2024-07-18, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alisvensson
Ja kandidatlistan är ju ganska lång...

Ja hela SDs riksdagslista
Citera
2024-07-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Samt att de inte behöver prestera något mätbart. Så länge de andas klarar de att utföra sitt ”jobb”.

Om det är som du säger så finns nu en ledig plats
Lön utan prestation , det är mångas slogan
Citera
2024-07-18, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det är tråkigt att Linda slutar. Hon har gjort så mycket gott för så många och utsatta.
Hon har spridit mycket hat också och bidragit till polariseringen.
Citera
2024-07-18, 12:09
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Hon har spridit mycket hat också och bidragit till polariseringen.

Nej du lilla. Linda är däremot en kämpe som inte tolererar rasism. Hon kommer saknas i riksdagen, hennes kärnfulla och varma debatter kommer en minnas.
Citera
2024-07-18, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Nej du lilla. Linda är däremot en kämpe som inte tolererar rasism. Hon kommer saknas i riksdagen, hennes kärnfulla och varma debatter kommer en minnas.
Hon saknar helt verklighetsuppfattning. Hon förstår inte hur stort elände invandringen har orsakat Sverige och svenskarna.
Citera
2024-07-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fast det är ett konstigt sätt att se på det. Det är inga som tvingar folk att gå med i sekter heller. Så då ska vi godkänna det beteendet då? Låter helt sjukt.

Att en partiledare inte har mer betalat ser jag som en fara. Det gör att man inte får rätt kompetens till uppdraget.

Att jämföra en sekt med riksdagen är bara löjligt.
Tro mig, hon älskade att sitta där. Det är skandalen med detta som fått henne att lämna. Distriktet saknar förtroende.

Inom ett parti där alla vet om vad som gäller, och själva förespråkar, gör att det ger samma kompetens. Pengarna är inte drivkraften för någon av partiledarna i riksdagen, då finns det andra alternativa karriärer som är väldigt mycket mindre krävande.
Citera
2024-07-18, 16:06
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Att jämföra en sekt med riksdagen är bara löjligt.
Tro mig, hon älskade att sitta där. Det är skandalen med detta som fått henne att lämna. Distriktet saknar förtroende.

Inom ett parti där alla vet om vad som gäller, och själva förespråkar, gör att det ger samma kompetens. Pengarna är inte drivkraften för någon av partiledarna i riksdagen, då finns det andra alternativa karriärer som är väldigt mycket mindre krävande.

Jag har inte jämfört med riksdagen. Jag jämför med Vänsterpartiet. Det partiet fungerar som en sekt. Kan du inte läsa eller?

Jag har inte heller skrivit att jag tror att hon inte gillar att sitta där. Jag tror hon har älskat att prassla med alla pengar hon tjänar.

Fast jag tror nog att pengarna är en stor drivkraft för de som sitter i regeringen. De är ofta folk som saknar utbildning och skulle aldrig annars få jobb som de tjänar några större pengar på.
Citera
2024-07-19, 08:47
Medlem
bombaccis avatar
Lite konstigt att hon avgår nu. Det normala hade varit att sitta mandatperioden ut dvs i två år till och sen inte ställt upp för omval.

Jag tror som andra i tråden att det ligger annat bakom som gör att hon vill sluta själv, åtminstone för allmänheten. Ingen politiker jag kommer sakna.
Citera
2024-07-19, 08:49
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har inte jämfört med riksdagen. Jag jämför med Vänsterpartiet. Det partiet fungerar som en sekt. Kan du inte läsa eller?

Jag har inte heller skrivit att jag tror att hon inte gillar att sitta där. Jag tror hon har älskat att prassla med alla pengar hon tjänar.

Fast jag tror nog att pengarna är en stor drivkraft för de som sitter i regeringen. De är ofta folk som saknar utbildning och skulle aldrig annars få jobb som de tjänar några större pengar på.

Hon sitter inte i regeringen. Det är borgerliga som styrs av rasister, Linda är medlem i vänsterpartiet och sitter som ledamot i Sveriges riksdag.
Citera
2024-07-19, 09:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hon sitter inte i regeringen. Det är borgerliga som styrs av rasister, Linda är medlem i vänsterpartiet och sitter som ledamot i Sveriges riksdag.

Ja jo, det vet jag väl.. men nu var påståendet något helt annat.

Det jag har talat om är Vänsterpartiet. De fungerar som en sekt och jag motiverade varför.

Det verkar som att taktiken är att snurra bort det jag skriver eftersom man förstår att jag har rätt, men man gillar det inte.

Jag gav också exempel på hur de i skarpt läge hycklar. Marcus Allard gav V chansen att rösta för sänkta politikerlöner (vilket V säger till sina väljare att de ska arbeta för). Men de röstade istället för att HÖJA lönerna.

Vi skulle behöva fler Allard i Sveriges kommuner. Han blottar hyckleriet bland de andra partierna. Men bara i Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in