Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-18, 02:10
Medlem
Crooks kan ses observera en byggnad ungefär 1 timme innan skjutningen i det här filmklippet: https://www.youtube.com/watch?v=xj6YhgdcHDs&t=80s

Det var ju bara en perfekt storm av omständigheter som gjorde det här möjligt. Ren tur med hjälp av polisens och Secret Services inkompetens. Mycket av det som Crooks gjorde måste ju ha varit ren chansning från hans sida. Att han till exempel inte skulle bli skjuten sekunden han kom upp på taket med ett vapen liksom. De hade ögonen på honom minuten han kom till platsen förfan.

Små marginaler som gjorde det möjligt för Crooks, men också att Trump överlevde.

Livet är fan ibland konstigare än fiction.
Senast redigerad av Chewgum 2024-07-18 kl. 02:14.
Citera
2024-07-18, 02:59
Medlem
Lite sammanfattning vad jag läst nu om TMC i officiella media.

Det framgår att han hade kontakt med psykiatrin angående depression. Föräldrarna ska också ha tagit kontakt med polisen FÖRE skottdådet när han "försvann", dvs de saknade hans närvaro och slog larm. Förmodligen av oro att han skulle göra något dumt med vapen och att de vet han mår dåligt psykiskt.

Även om det sägs att han varit duktig i skolan så mådde han troligen inte bra. Jag skulle inte bli förvånad nu om det kommer fram att han såg hopplöshet inför framtiden. Såg någon detalj att han kommit in på studier till hösten, men tackat nej. Så det är också en indikation.

Sedan är det då frågan hur händelsekedjan ser ut. När bestämde han sig för att döda Trump? Men vi kan nog konstatera att han var beredd att dö i försöket att mörda Trump. Motivet att döda just Trump tror jag fortfarande ligger i en mobboffer - mobbare relation, inte att Trump mobbat just MFC men väl att Trump ÄR en mobbare av högsta rang och därför det perfekta målet. Jag tror också att MFC var konservativ av det gamla slaget, dvs den typ av republikan som tappat kontrollen över partiet. Alla gamla republikaner såsom vi känner det före Trump har ju lämnat eller tystnat.

TMC var i mina ögon väldigt intressant eftersom det var uppenbart att han var smart nog att genomskåda och finna svagheterna i säkerhetsbevakningen. Troligen både genom att vara på plats tidigare och sedan vara på plats i god tid. Säkerhetsfolk såg honom, någon såg även hans avståndsmätare men ingen såg anledning att ingripa. Detta trots att någon nämner att även säkerhetsfolk såg honom på taket. Hur det än är med den saken. Han kom i position att avlossa sina skott. Med någon cm missade han att förändra världshistorien. Bra eller dåligt, det vet vi först om några år när vi vet ifall Trump blir president och ifall han gör bra eller dåliga saker.

Det finns många intressanta detaljer i den här historien och en megakändis Trump som hela världen bråkar om. Så därför blev jag extra intresserad att följa den här killen. Trots att han misslyckades och att Trump inte är president utan bara fd president och presidentkandidat, så tror jag han skrev in sig i historieböckerna på samma vis som flera andra presidentmördare har gjort. På nåt sätt finns det en historia vi känner igen hos TMC som på nåt sätt återkommer om och om igen, med samma våldsamma slut.

Jag tror inte det framkommer så väldigt mycket mer nytt om TMC. Vi kan nog fastslå att det fanns inget stort politiskt motiv, förutom möjligen inom republikanernas egna interna maktkamper. Det fanns inga kopplingar till att någon annan var inblandad. Det var en ensamvarg som försökte döda Trump.

Man brukar säga att ensamvargarna är de som är farligast för de är så svåra att upptäcka. Visst är det lite ironi i detta när han knallar runt mitt framför ögonen på säkerhetsfolket och rekar i god tid före Trump anländer och de ändå blir tagna med rumpan bar när han blottar deras egna misstag.
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-07-18 kl. 03:02.
Citera
2024-07-18, 05:51
Medlem
Från BNO News
Citat:
NEW: Review of Trump shooter's laptop found searches for Trump, Biden, 'when is DNC convention' and 'July 13 Trump rally'.

In a message on the gaming platform Steam, Crooks wrote: "July 13 will be my premiere, watch as it unfolds" - Fox
Låter som han lika gärna hade kunnat tänka sig blåsa skallen av Biden istället för Trump.
Kanske var Trump bara en av alla på hans lista, så att säga.
Senast redigerad av Chewgum 2024-07-18 kl. 06:03.
Citera
2024-07-18, 06:18
Medlem
Det här sa en tidigiare klasskamrat vid namn Vincent Taormina om Crooks till Fox News, om man nu ska tro på vad han säger:

Citat:
A former classmate of would-be assassin Thomas Matthew Crooks says the 20-year-old gunman once mocked him over his support of former President Donald Trump and had a general disdain for mainstream politicians across the political aisle.

"I brought up the fact that I'm Hispanic and, you know, I'm for Trump. And he said, 'Well, you're Hispanic, so shouldn't you hate Trump?'" Vincent Taormina told Fox News Digital Tuesday. "No. He's great. He was a great president. He called me stupid – or insinuated that I was stupid."

It happened during a discussion in an English class during the 2016 campaign, he said. Trump, former Secretary of State Hillary Clinton and Sen. Bernie Sanders were all still in the race.

"He just did not like politicians, especially with the choices that we had," Taormina said. "He did not like our politicians.

Taormina that Crooks was usually quiet, except on certain topics that he seemed passionate about, including math and politics. And on those issues, he could be "smug [and] arrogant," he added.
He also pushed back on reporting that Crooks was a complete loner. He had a friend group, he said, although it was both small and concerning.

"They were definitely the type, and they did, make threats to shoot up our school," he said.
Although he and other classmates suspected Crooks himself was behind a threat, he said he had no firm proof. But after the threat came in, the future would-be assassin didn't return to school for a few days."

After the rumors began swirling, Crooks' demeanor changed, Taormina said. He got quieter and stopped confronting people about politics.
Citera
2024-07-18, 07:53
Medlem
rotebro-hasses avatar
Ockhams rakkniv.
Tmc har i hela sitt liv blivit mobbad.
Skytten brukade stödja Donald Trump

Donald Trump har de senaste 6 åren mobbat varenda person som kritiserat honom politiskt. Trumps metod är att mobba personen för sitt utseende och fysiska attribut.
Tmc påminns om sin hemska barndom.

Till slut ville tmc döda den största och farligaste mobbaren i usa. Därför sköt han Trump.
Citera
2024-07-18, 07:55
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Du radar upp lögner.

Kom med källa.

Annars håll käften.
CBS news
Fox news
aftonbladet
cnn
Expressen

Stackars maga. Er ledare är inte så omtyckt verkar det som.

Hoppas tmc inte får några copy cats
Citera
2024-07-18, 09:16
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Lite sammanfattning vad jag läst nu om TMC i officiella media.

Det framgår att han hade kontakt med psykiatrin angående depression. Föräldrarna ska också ha tagit kontakt med polisen FÖRE skottdådet när han "försvann", dvs de saknade hans närvaro och slog larm. Förmodligen av oro att han skulle göra något dumt med vapen och att de vet han mår dåligt psykiskt.

Även om det sägs att han varit duktig i skolan så mådde han troligen inte bra. Jag skulle inte bli förvånad nu om det kommer fram att han såg hopplöshet inför framtiden. Såg någon detalj att han kommit in på studier till hösten, men tackat nej. Så det är också en indikation.

Sedan är det då frågan hur händelsekedjan ser ut. När bestämde han sig för att döda Trump? Men vi kan nog konstatera att han var beredd att dö i försöket att mörda Trump. Motivet att döda just Trump tror jag fortfarande ligger i en mobboffer - mobbare relation, inte att Trump mobbat just MFC men väl att Trump ÄR en mobbare av högsta rang och därför det perfekta målet. Jag tror också att MFC var konservativ av det gamla slaget, dvs den typ av republikan som tappat kontrollen över partiet. Alla gamla republikaner såsom vi känner det före Trump har ju lämnat eller tystnat.

TMC var i mina ögon väldigt intressant eftersom det var uppenbart att han var smart nog att genomskåda och finna svagheterna i säkerhetsbevakningen. Troligen både genom att vara på plats tidigare och sedan vara på plats i god tid. Säkerhetsfolk såg honom, någon såg även hans avståndsmätare men ingen såg anledning att ingripa. Detta trots att någon nämner att även säkerhetsfolk såg honom på taket. Hur det än är med den saken. Han kom i position att avlossa sina skott. Med någon cm missade han att förändra världshistorien. Bra eller dåligt, det vet vi först om några år när vi vet ifall Trump blir president och ifall han gör bra eller dåliga saker.

Det finns många intressanta detaljer i den här historien och en megakändis Trump som hela världen bråkar om. Så därför blev jag extra intresserad att följa den här killen. Trots att han misslyckades och att Trump inte är president utan bara fd president och presidentkandidat, så tror jag han skrev in sig i historieböckerna på samma vis som flera andra presidentmördare har gjort. På nåt sätt finns det en historia vi känner igen hos TMC som på nåt sätt återkommer om och om igen, med samma våldsamma slut.

Jag tror inte det framkommer så väldigt mycket mer nytt om TMC. Vi kan nog fastslå att det fanns inget stort politiskt motiv, förutom möjligen inom republikanernas egna interna maktkamper. Det fanns inga kopplingar till att någon annan var inblandad. Det var en ensamvarg som försökte döda Trump.

Man brukar säga att ensamvargarna är de som är farligast för de är så svåra att upptäcka. Visst är det lite ironi i detta när han knallar runt mitt framför ögonen på säkerhetsfolket och rekar i god tid före Trump anländer och de ändå blir tagna med rumpan bar när han blottar deras egna misstag.

Särskilt smart framstår han inte som, han har vandrat omkring ensam och spanat in positioner helt öppet, med en avståndsmätare i handen. Låter mer som en psykos.

För övrigt har en tidigare klasskamrat berättat att GM hatade Trump redan för flera år sedan.

Gissar att hans märkliga utseende fick de flesta av avfärda honom som en kuf.
Citera
2024-07-18, 09:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Området var inte ansvarat av Secret service, men däremot lokala polisen. Som inte gjorde det. Det området exakt runt Trump var Secret Services personliga ansvar gällande täckning/snipers, etc.

Dra era egna slutsatser av det.

det är secret service som bestämmer det geografiska ansvarsområdet, om jag inte missförstått detta. blir väldigt svårt att skylla på den lokala polisen
Citera
2024-07-18, 09:37
Medlem
Kanske var hans motiv samma som för Mark Chapman, han som mördade John Lennon. Han trodde att han skulle överta hans berömmelse om han dödade honom. En psykos med vanföreställningar även här kanske. Ett sätt att bli någon.
Citera
2024-07-18, 09:41
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Från BNO News
Låter som han lika gärna hade kunnat tänka sig blåsa skallen av Biden istället för Trump.
Kanske var Trump bara en av alla på hans lista, så att säga.

Han ville nog ta sitt liv och få sitt namn printat i historieböckerna. Obehaglig incel.
Citera
2024-07-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Särskilt smart framstår han inte som, han har vandrat omkring ensam och spanat in positioner helt öppet, med en avståndsmätare i handen. Låter mer som en psykos.

För övrigt har en tidigare klasskamrat berättat att GM hatade Trump redan för flera år sedan.

Gissar att hans märkliga utseende fick de flesta av avfärda honom som en kuf.

Avståndsmätaren var lite uppseendeväckande även för en sovande polis ja. Kan man göra roliga memes av tror jag.

Men annars verkar han ju ha tänkt rätt. Det är helt lugnt att smälta in i publiken och reka området efter möjligheter som finns där ifall säkerhetsarrangemangen har gjort några misstag.

Men det är intressant med vittnesmålet (fd klasskamrat) som berättar att TMC har hatat Trump i flera år, det är logiskt och stärker mobboffer - mobbare teorin, men också logiskt att ha en uppfattning om en person som så totalt dominerar i ens egna värld.
Citera
2024-07-18, 10:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Kanske var hans motiv samma som för Mark Chapman, han som mördade John Lennon. Han trodde att han skulle överta hans berömmelse om han dödade honom. En psykos med vanföreställningar även här kanske. Ett sätt att bli någon.

det var snarare ett utökat självmord.. möjligen ville han bevisa för sina gamla klasskamrater att han visst kunde skjuta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in