2024-07-14, 08:55
Avslutad
Fp.
Senast redigerad av 2aFrukosten 2024-07-14 kl. 09:10.
Citera
2024-07-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har nu läst flera artiklar och alla säger sak, att polisen blev varnad flera ggr innan skotten. Så vi har en man som tydligt kan klättra upp med ett gevär på ett tak utan att någon säkerhetsavdelning reagera. För mig är det jävligt konstigt. Det är väl också rätt ovanligt under enorm press att träffa sin motståndare även om det bara verkar vara örat.

Men tydligen så dog han GM, var det också med i planen? Lider denna person av någon allvarlig sjukdom och därför tog uppdraget. Men det är klart att dom kan ha hittat någon vänsterextremist som är villig att dö för det den tror är rätt.

Inte nog med det, han tilläts skjuta från endast ca 130-150 m. Något som riktigt krypskytt på X reagerat på som har fått stor spridning och 33 likes, hur det ens är möjligt.

Flera som reagerat på det bland kommentarerna från presskonferensen https://www.youtube.com/watch?v=uHwP2fgW5pw

Tycker synd om åskådaren som dog.
Polisen måste väl ha trott att det varit någon från secret service på taket?

För det ser helt sjukt ut. Ligger ju helt öppet.
Citera
2024-07-14, 09:01
Medlem
Mullrets avatar
Nu kommer alla copycats vakna till liv. Nästa skytt blir nog mer framgångsrik. USA är verkligen på glid.
Landet har blivit så polariserat att det verkar implodera av sina egna bekymmer. Sedan dårar på alla nivåer i politiken.

Njae, Sverige känns nog rätt tryggt ändå.
Citera
2024-07-14, 09:05
Medlem
Masingas avatar
Det skulle inte förvåna mig om det är en samlad operation av flertalet ledare och länder.
Citera
2024-07-14, 09:07
Medlem
Det var väl samma kille som döda epsteine somär i farten igen.

Hade skottet inte träffat Trump så hade man kunnat misstänka att det var planerat av hans egna för att ge honom pr.
Citera
2024-07-14, 09:10
Medlem
Det finns några alternativ till vad som hänt.

1. En random sjuk typ, som hatar trump och tar lagen i egna händer.

2. Beställningsmord från demokraterna som misslyckades.

3. Främmande makt som ligger bakom. Finns vissa som skulle se det som en fördel att trump är död och demokraterna stannar vid makten eller för att man vill skapa rädsla och instabilitet i landet.

4. Republikanerna iscensätter ett mordförsök för att få trump att öka i poupluraitet och vinna valet. Skulle inte förvåna mig om han skyller detta på demokraterna, först alla dessa åtal mot honom och nu mordförsök. Lägg då också till att han har blivit canclad från sociala (nu har han fått tillbaka instagram och facebook)medier, han har påstått valfusk.
Detta kommer han köra på oavsett anledning.

Jag tror att detta är antingen alternativ 3 eller 4 som är mest troligt.
Oavsett så är jag övertygad om valet är avgjort, trump kommer bli usas nästa president.
Citera
2024-07-14, 09:14
Medlem
Deep state så klart - skytten heter Crook(s) ,
Citera
2024-07-14, 09:20
Medlem
Masingas avatar
Om det nu det skulle vara ett PR trick av DT så känns det väldigt osäkert att låta en 20 åring utföra skotten.
Citera
2024-07-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja, vad hände egentligen? Ensam galning? Biden? Putin? Deep State?
https://www.youtube.com/live/zBzysZQqatM
Skottlossningen börjar vid ca 02:30

Ett intressant fynd kanske: Han tar sig för höger öra. Han har då höger örat rakt mot publiken bakom honom eftersom han är vriden åt sidan. Blev han skjuten rakt bakifrån?

Enligt Aftonblaskan är en person i publiken och skytten döda, Trump är träffad men inte allvarligt skadad.

Trump har iscensatt detta själv. Han behöver uppmärksamheten då han ligger dåligt till i valsiffror....Skulle man missa en skytt på taket? En bra skytt missar inte på 100 meter om denne ligger ner.....
Citera
2024-07-14, 09:24
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Deep state så klart - skytten heter Crook(s) ,
Såg faktiskt Enemy of the state igår med Will Smith. Den filmen och tex Bourne Identity får en att undra om det funkar så i verkligheten med.
Citera
2024-07-14, 09:32
Medlem
Värt att tänka på är att det kommer att vara mycket felaktig information i början. Sanningen kan ta allt ifrån några månader till flera år att få fram. Det visar erfarenheten.

Dessutom är det så att många privatpersoner vill kontrollera narrativet. Så det spinns stora växlar på om han var demokrat, eller republikan, eller om han var vit eller svart, eller mexikan. Det är liksom en enskild bit av pusslet, men det går inte att få en helhetsbild bara på en pusselbit.

Det bästa är att sitta lugn i båten, och bilda sig en uppfattning längre fram.
Citera
2024-07-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Polisen måste väl ha trott att det varit någon från secret service på taket?

För det ser helt sjukt ut. Ligger ju helt öppet.

Nu var det länge sen sist men jag har ju kollat hur secret service funkar och även hur ryska fsb funkar, det ska inte vara möjlighet för en skytt att komma så nära, skulle säga bokstavligen omöjligt. Dom kollar ju vanligtvis allt och speciellt från 0-3 km avstånd speciellt under 1km nu är rätt svårt att under enorm press döda någon och betydligt svårare efter 2km håll. Dessutom så har dom möjliga järnridåer så när något sådant här ske så spärras allt av så en skytt omöjligt ska kunna fly även om personen lyckas fly från platsen. Jag har också hört att det här taket var utanför säkerhets området också, vad dom nu menar med det med tanke på att det är ju extremt nära.

Det här borde inte ha hänt. Hade någon skjutit Trump från publiken, det hade varit svårare och skydda Trump eller om någon säkerhetsvakt som är där för att skydda Trump skjuter honom.

Men någon lägger sig på ett tak med gevär 150meter när det kryllar av folk och säkerhetsvakter men inga säkerhetsstyrkor reagera. Sen när det finns flera som dessutom sagt till men ingen tar tag i det, finner jag också besynnerligt.

Enligt presskonferensen så har dom reagerat på olika saker men vad det är har dom inte sagt.

Den här killen ser inte ens ut som en säkerhetsvakt, inte ens nära men han kanske hade fejkat så det såg ut så och därför blev alla säkerhetsmänniskor förvirrade. Att secret Service ligger på ett tak är inte så konstigt. Men det borde ju vara snabbt att kolla om man är osäker via walkie talki samtidigt som man ber någon hålla personen under uppsikt. Men varför reagera då Trump folket att det ligger någon på taket som inte ser ut att vara där.

Det ska bli intressant och se vilka konsekvenser detta kommer att få. I våra ögon så ser det extremt illa skött och skumt ut. Men det kanske kommer fram att dom gjorde rätt. Allt beror ju på hur mycket säkerhetsfolk som fanns på plats. Man kan ju inte täcka allt om man inte har folk till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in